Serieus. Juist nu...?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Patchwork, 31 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    Hey ik kan niet voor haar spreken. Maar gevoel en emoties hoeven helemaal niet logisch te zijn. Gevoel en emotie is er gewoon logisch of niet.
    Maar vind je bericht wel erg lief. Je probeert haar te begrijpen zodat je haar kan helpen!

2. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik snap je gevoel angst etc wel hoor. Ik raakte zelf helemaal in paniek toen ik eindelijk voor het eerst zwanger was.

Maar ik hoop dat je wel wat heb aan de tips van sommige hier om er wat luchtiger tegenaan te kijken . Want dat kun je wel gebruiken.

Gefeliciteerd met jullie gezamenlijke zwangerschap! Hopelijk kun je er snel van genieten. Anders is het zo zonde.

Met zoveel broertjes en zusjes erbij lijkt het me prachtig om dat samen te doen.
    Pak die kans !

3. leinrob

leinrob Actief lid

11 nov 2015
    193
    62
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sorry, maar ik kan het niet laten en misschien zeg ik ook wel iets wat niet helemaal klopt.

Heb dit topic mee zitten lezen en ook het berichtje wat ts in het andere topic heeft geschreven over haar vriend en ik denk dat je het hier dus fout ziet en ts mag me verbeteren.

Zoals ik het begrijp hebben ts en vriend al lang geprobeerd om zwanger te worden van hun eerste gezamenlijke kindje en lukte dit steeds niet en heeft vriend nu gezegd het alleen maar gedaan te hebben voor ts en er zelf niet 100 procent achter stond en dit dus ook de laatste poging van hun zou zijn.

Dus ja ts wil graag zwanger zijn en is nu gelukt, maar of vriend er nu blij mee is is dus de vraag en dan omdat ze al zolang bezig zijn ook de vraag of het goed blijft gaan natuurlijk.

Dus denk dat puntje 3 nog niet klopt en enigste wat we kunnen doen is denk ik hopen voor ts dat vriendlief als het een goede zwangerschap is echt bij draait en ze straks kunnen gaan genieten van hun eerste kindje samen en in totaal kindje ? ( sorry dat ben ik even kwijt )

Bemoei modus uit :oops:

Elizia vindt dit leuk.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.401
    113
    Het derde punt baseer ik op deze uitspraak: "(...)Omdat ik ook heus weet (en dat is ook besproken) dat hij heus niet ineens wegrent als ik nu toch zwanger blijk. Hij kon er zelfs wel om lachen. “Dan heeft het echt zo moeten zijn”. Maar hij hoopt nu natuurlijk van niet, en dat begrijp ik."

Ik maak daaruit op dat het allemaal wel zal goedkomen.

En ik begrijp ook heus de stress en onzekerheid hoor maar haar reacties zijn heel erg heftig , in mijn ogen niet realistisch. "Het is gewoon een onwijze emotionele rollercoaster waarin iedere emotie duizendmaal wordt uitvergroot" -is een buiten proportioneel reactie op de situatie die ze hier beschrijft.
    Ze heeft 8 kinderen, nummer 9 is onderweg. En het is niet zonder slag of stoot, teleurstelling en schrik, maar nummer 9 is gewoon welkom.
    Ze komt over als een vrouw die na jaren vechten tot de realisatie komt dat ze nooit kinderen zal krijgen. Maar ze is die vrouw niet. Ze heeft 8+ kinderen.

Sorry, maar get real.

Theprinces, Kletskoek, Simba1992 en 12 anderen vinden dit leuk.
  5. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Nou ja zeg, wat is dit dan voor lompe en totaal niet empathische reactie! Denk je dat dat haar helpt?? Ik denk van niet, het maakt alleen dat ze geen zin meer heeft in dit forum en zich onbegrepen voelt. Zeg dan gewoon niks!
    Waarom moeten mensen toch meteen van alles met elkaar vergelijken, dat doet zij zelf toch ook niet?? Je hoort haar toch absoluut niet zeggen dat wat zij meemaakt net zo erg is als een kind verliezen bijv?? Ze omschrijft alleen haar heftige gevoelens, als ze daar al geen recht meer op heeft... Niemand is ook hetzelfde, de een is ook gewoon veel gevoeliger dan de ander, dat heeft met persoonlijkheid te maken en daar kan iemand helemaal niets aan doen. Dat jij dan zo reageert zegt alleen maar over jou dat je een totaal gebrek aan inlevingsvermogen hebt en de dingen alleen maar vanuit je eigen perspectief bekijkt.
    En je probeert allerlei conclusies te trekken, maar uiteindelijk staat als een paal boven water dat je haar helemaal niet kent en dus nav wat geschreven tekst ook niet zo hard zou moeten oordelen. Jij kent haar niet, jij bent haar niet en jij zit niet in haar situatie. Dus get real kun je ook op jezelf van toepassing trekken.

En dan wat betreft die laatste zin uit haar eerdere handtekening, mag iemand zoiets niet zeggen omdat die zin ook op een andere manier geïnterpreteerd kan worden? Het is toch duidelijk wat de betekenis is van die zin mbt háár situatie?

@Patchwork jammer dat je weggaat, maar ik snap het wel heel goed. Ik ben zelf vaak ook een periode niet aanwezig omdat ik me zo erger aan de betweterige, oordelende en onempathische manier van schrijven hier van sommigen.
    Ik wens je in ieder geval het allerbeste en vooral ook dat jij en jullie rust en geluk zullen vinden in de situatie.

TigerAngel7, ZoWelkom84, Fluss1984 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    Omg echt ?? Zeg je nou je heb er 8 dus jouw gevoel kan en mag er niet zijn? Wow

1 of jij haar gevoel en emoties wel of niet begrijpt maakt niet dat die gevoelens er niet zijn.

2 heel vaak zijn gevoelens en emotie biet logische en soms zelfs niet reëel maakt niet dat die gevoelens er niet kunnen zijn! Of mogen zijn!

En in plaats van zo bot en kort door de bocht te zijn kan je er ook voor kiezen om niet te reageren want jou opmerking helpt echt niet om haar gevoel en emoties op een rij te krijgen. Je begrijpt haar niet ja dat kan en is niet erg.

En misschien reageer ik nu niet aardig maar vind dit echt heel kwetsend voor de ts. En ik geloof echt dat je dat niet zo bedoeld en echt wil helpen.

Elizia vindt dit leuk.
  7. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Mooi gezegd, hier sluit ik me helemaal bij aan.

8. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Wat een situatie. Ik blijf steken op je zin waarin je zegt dat als t weer een miskraam wordt dat je daar niet over heen komt. Tuurlijk het is vreselijk maar je komt er wel overheen. Je zal ook wel moeten voor de kids die je wel hebt. Probeer hoe moeilijk ook niet nu al te denken aan dat t fout gaat. Het klinkt bijna alsof je daar al vanuit gaat.

Je bent zwanger! En dat is doodeng maar ook heel mooi ondanks je situatie. Probeer wat meer dat laatste omhoog te halen voor jezelf

Sado, Raaf92 en tasha vinden dit leuk.
  9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.401
    113
    OMG :rolleyes: nee dat zeg ik niet.

1. Dat beweer ik ook niet
    2. Klopt dat emoties niet altijd reëel zijn, dat is ook mijn punt voor TS: probeer het in perspectief te zien.

Ik ben niet kort door de bocht, ik probeer een punt te maken, en daar hoef je het niet mee eens te zijn. Dit is mijn manier van helpen. Ik ben niet een gossie aai over de bol-type , ik ben duidelijk en direct. Dat kan je opvatten als bot, maar zo is het niet bedoelt.

Littlegirl1989, Phoebe, Jess93 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat dus. Kan ook niet nalaten even te reageren.

Iemand hier eerder schreef al dat haar partner er niet voor 100% achter stond dat ze zwanger zou worden. Blijkbaar wilde hij ergens echt niet en TS juist wel erg graag. Nu is TS dus zwanger en komt ze erachter dat haar partner het toch niet zo leuk vindt en het alleen maar voor haar deed. En dat komt natuurlijk hard bij je aan als zwangere. Daar wil je toch samen blij om kunnen zijn. Dan had haar partner beter van begin af aan eerlijk kunnen zijn en zeggen dat hij er geen voorstander van is van (nog) een kindje. En had hij voorzorgsmaatregelen moeten nemen en dit niet van TS moeten laten afhangen c.q. niet bewust onveilige sex met haar moeten hebben om zwanger te worden.
    De manier waarop ze schrijft, komt op mij eerder over alsof zij bezig was met zwanger worden en hij juist helemaal niet...... (sorry) en dat ze nu schrikt van zijn reactie.

Littlegirl1989, Sado en Raaf92 vinden dit leuk.
  11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Grappig hoe alleen vrouwen een discussie kunnen hebben over het leven van iemand anders :rolleyes:

wondertje2015, Elizia, Nog anoniem en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.401
    113
    Mannen kunnen dit net zo goed hoor. Ooit op FOK! geweest?

nizzie86 en Sado vinden dit leuk.
  13. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Nee, zou niet weten waarom...

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.401
    113
    Daar zijn mannen die discussiëren over de levens van anderen.

15. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    FOK! Is soms grappig, maar vaak vreselijk.

Maar goed, ik begreep juist uit TS haar andere NOD topic, dat haar man er helemaal niet vanaf het begin net als haar voor de volle 100% voor ging:

''Dat de wens bij hem niet net zo diep zat als bij mij, is altijd duidelijk geweest. Hij was daar altijd eerlijk over; was er op eigen initiatief nooit mee gekomen, deed het voor mij, wilde mij geven waar ik zo naar verlang. Alleen ging hij daarin uiteindelijk zó ver voorbij aan zijn eigen wensen en grenzen, dat dit het eindpunt is. Ik begrijp dat. Ik dacht dat hij werkelijk wilde. Was verblind door de hoop welke zijn toegeeflijkheid teweegbracht.''

Dus haar man heeft haar niet voor de gek gehouden ofzo.

En daarbij snap ik eerlijk gezegd niet wat er gebeurt is, want ondanks dat zij en haar man zouden stoppen, zij ze dit:

''Als het deze ronde op miraculeuze wijze raak blijkt te zijn, dan is het kindje uiteraard van harte welkom. Hij is er immers ook met z’n volle verstand bij geweest het afgelopen jaar. Vanuit mij is daar natuurlijk alle hoop op gevestigd. Wat kan ik anders. Dat is mijn laatste strohalm. ''

Of geldt dit niet meer?
    Want je hebt altijd geweten dat je man het in eerste instantie altijd voor jou heeft gedaan. Nu heeft hij aangegeven dit niet meer te kunnen en ik snap goed dat dit een enorme klap is voor je, ook al heb je altijd wel geweten dat dit moment ooit zou komen. Het is voor een man niet fijn om te zien hoe een vrouw geobsedeerd raakt met het proberen om zwanger te raken, en haar dan elke maand kapot te zien gaan als het niet raak is. Mijn man heeft dit ook met mij meegemaakt. Hij vond het vreselijk hoe het een obsessie werd en ik elke maand meer veranderde als het niet raak was.

Begrijp dit niet verkeerd! Ik snap je beter dan je denkt, ook al ken ik waarschijnlijk lang niet het hele verhaal. Ik heb mij ook zo gevoeld, toen ik eindelijk zwanger bleek te zijn en mijn man helemaal niet zo enthousiast was. Terwijl ik donders goed wist dat hij het ook echt voor mij deed. Dus zie dit niet als een aanval. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar hoe het precies zit. Ook al snap ik dat je het niet wilt uitleggen.

16. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Shit, nu heb ik die zin gemist.

Rosje83, kimberley1980 en nizzie86 vinden dit leuk.
  17. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik weet wat fok! is.
    Niks te zoeken.
    Verschrikkelijk zoals mensen tekeer kunnen gaan van achter een schermpje.

18. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    :D:D irritant he.

Chanbee, Viviennee en nizzie86 vinden dit leuk.
  19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.401
    113
    Mee eens hoor, ik vind het daar ook niets, maar mannen doen het dus ook.

20. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    FOK!'er hier :cool:

Deel Deze Pagina