's nachts veel ongelukjes met plassen, tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door joyce1980, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

onze boef van 3 en een half is sinds 2 en een half zindelijk overdag.
    dat gaat ook prima, totaal geen probleem.

sinds 4 weken heeft hij snachts ook geen luier meer om, dat ging 2 weken goed, op 1 ongelukje na.

maar nu plast hij bijna iedere nacht weer in zijn bedje.
    hij krijgt vlak voor het slapen geen drinken meer, moet voor het slapen gaan eerst nog naar de wc, daar mag hij rustig plassen.
    geen gehaast.

als wij 'savonds gaan slapen , rond een uur of tien/elf, dan halen we hem uit bed om nog eens te plassen.

maar dit wilt hij niet, krijsen, gillen etc.
    hij hoeft dan ook nooit te plassen, maar een paar uur later is wel zijn bedje weer helemaal nat.
    zelf vindt hij het niet erg, hij gooit zijn onderbroek uit bed;), zoekt een droog plekje in zijn bedje op en slaapt verder.

nu zitten we met de vraag, moeten we toch weer terug naar de luier en het over een paar weken nog eens proberen?
    misschien dat hij er nog niet helemaal aan toe is?
    we worden overigens niet boos als hij plast in bed, wel is het zo dat als hij droog is gebleven hij beloond wordt met stickers plakken en bij nat worden krijgt hij geen stickers.
    dit vind hij ook prima!

wat zijn jullie ervaringen of hebben jullie nog tips?

het is bij ons geen moeten, overdag gaat dus prima en die nachten komen wel een keer.

thanks, joyce, beetje lang verhaal!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou weer even een luier omdoen en dan wel gewoon voor 't slapen gaan laten plassen. Als je dan merkt dat z'n luiers 's ochtends weer droog zijn, kan je 't nog eens proberen.

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ja ik zou ook de luier weer omdoen, overdag zindelijk zijn, vind ik al knap zat!

4. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ik zou inderdaad ook de luier weer omdoen als hij dat zelf niet vervelend vindt?
    En als hij dan weer een tijdje droog is, gewoon nog een keer proberen.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier ongeveer hetzelfde verhaal.
    Jesse is vorige week 3 geworden, en overdag al vanaf mei zindelijk, lekker vroeg dus.
    's Nachts was hij nog nat, maar opeens op 1 januari wastie droog, de hele maand januari maar 3 ongelukjes gehad.
    Maar sinds februari istie weer nat. Na drie nachten was ik het elke dag dekbeddenwassen wel beu en nu krijgt hij weer een luiertje aan.
    We maken hem nooit 's avonds wakker.
    Hij slaapt elke nacht wel 12 tot 13 uur, dus is het ook wel lang.
    Wij wachten het gewoon maar een poosje af nog.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Dat hadden wij ook, heb gewoon weer een luier omgedaan en toen het weer even goed ging, uitgelaten. Daarna ging het weer goed.
    Trouwens, bij spanningen of ziekte/verkoudheid kunnen ze ook wel een terugvalletje hebben, misschien heeft dat ermee te maken.

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    niet wakker maken om te plassen hoor je ook wel is want dan zijn ze niet helemaal wakker en dan krijgen ze de prikkel niet om wakker te worden als ze moeten plassen.

wij maken esmee nooit wakker , ze word zelf wakker en gaat dan zelf op de pot die op haar kamer staat

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier idem dito. Helemaal zindelijk geweest snachts en nu weer iedere nacht nat. Ik denk (maar das ook maar psychologie van de kouwe grond) dat peuters wisselende periodes hebben van heel vast slapen en wat lichter slapen. Ik denk dat ik zo'n lichter slaap periode als nachtelijke zindelijkheidsignaal heb gezien en dat hij daarna door weer een periode van dieper slapen zijn plasprikkel niet voelt. Hier was ik het bedwassen ook wel weer beu. Hier dus weer een luier vanaf twaalf uur 's nachts. Tijdens het middagslaapje is hij eigenlijk altijd droog, dus geen luier dan.

9. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Was hier ook. Ze was ook even droog s nachts maar na een paar weken begon het weer. ze is nu 4 en draagt nog een luier snachts die regelmatig droog is. maar zet er geen druk achter.

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi , bedankt voor alle reacties.

hij slaapt weer lekker met een luier om, prima!

we zetten er idd geen druk achter, ben al blij dat hij overdag al lang zindelijk is en die nachten die komen wel!
    we proberen het wel weer over een paar maanden ofzo.

superbedankt voor alle reacties!!

groetjes joyce

Deel Deze Pagina