Serieus sporten

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 10 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Dit ja. Je zou ook kunnen kijken voor een trainer die een schema wil opstellen voor jezelf voor thuis obv bodyweight oefeningen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind Crossfit een beetje intimiderend of zo..? Er zit een crossfit box wel hier in de buurt. En op zich is dat wel precies wat ik zoek qua doelen; conditie opbouwen en sterker worden. Maar dat hele groeps gebeuren houd me een beetje tegen... En het gevoel dat ik gewoon zo een enorme beginner ben.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

zelf wat dumble setjes kopen en thuis een aantal avonden kracht training doen. Voor goede kracht training heb je al die apparaten helemaal niet nodig.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ja ik heb meerdere periodes gesport met een personal trainer (kracht training, cardio en kickboxen) voor mij werkt dat perfect omdat die trainer en kosten de enige motivatie voor mij zijn om het vol te houden. Man sport ook regelmatig en maakt 1x per maand 3x2 uur gebruik van dezelfde personal trainer om zijn schema bij te stellen en voeding te bespreken. En mijn zoon en 2 nichtjes kickboxen 1x per week 1,5 uur met 2 personal trainers, voor hun huren we een zaaltje af in de sportschool en komen de trainers niet van de sportschool zelf maar voor ons daar elke week naar toe. Ik overweeg om zelf ook weer te gaan kickboxen met personal trainer direct na de les van de kinderen.

iMoeder vindt dit leuk.
  5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier heel positieve ervaringen met CrossFit, er komt echt van alles wat tijdens de training (zal wellicht verschillen per box)

iMoeder vindt dit leuk.
  6. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Ik sport door middel van de Milon Circle. Het is een kleinschaligs sportschool met alleen deze methode: 2x in de week een workout van 35 min. Het is heel intensief maar je hebt altijd begeleiding en er wordt goed op je gelet. Na 1,5 maand trainen (ben echt net begonnen) heb ik al heel duidelijk resultaat: energieker, al afgevallen bij bovenlichaam (begint het altijd bij mij), strakker. Ik had dit niet verwacht maar ik ben echt enthousiast.
    Het is niet goedkoop maar ik vind het het wel echt waard. Ik heb amper meer rugpijn terwijl ik de laatste tijd weer bekkenklachten had alsof ik zwanger was.

De apparaten onthouden jouw stand (je hoeft niets zelf in te stellen) en je verhoogt zelf de weerstand totdat je aan je plafond zit, dan krijg je weer begeleiding hoe daarmee om te gaan zodat je bv niet op een gegeven moment lui wordt ofzo.
    Er trainen ook veel ouderen. Ieder op z’n eigen niveau, goede sfeer en dus top te combineren met een drukke baan.

7. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ja dat leek t mij ook, maar is absoluut niet t geval. Er zijn ook een soort van sociale regels zeg maar, je helpt elkaar, moedigt elkaar aan als de één al klaar is en de ander niet. En beginner of vergevorderde, iedereen is gelijk. En na afloop van de training iedereen een high five. En je kunt dus je gewichten of herhalingen aanpassen aan wat je kunt, maar je doet dus precies t zelfde als de rest. Ik zou t zeker een keer proberen!

iMoeder vindt dit leuk.
  8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Mijn man doet ook crossfit 1 keer per week. En die is lichamelijk en conditie gezien zo vooruit gegaan. In oktober heeft hij een 5km run gelopen. Dat had hij een jaar geleden nooit gered. En ik vind juist dar sporten met de groep motiveert zo. Als je iets achter loopt dan staan ze met zn allen om je heen te roepen en aan re moedigen echt een super leuke sfeer.

iMoeder vindt dit leuk.
  9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Misschien toch nog maar ns dat crossfit overwegen dan.

JG1986 en marb vinden dit leuk.
  10. Treez

Treez Niet meer actief

Crossfit is heel gaaf! Er zit helaas geen box hier in de buurt, want anders had ik het wel geweten. Een andere gave sport, waar je zowel kracht als conditie opbouwt in een razendsnel tempo is survivalrun (niet te vergelijken met obstacle of mudruns!). https://survivalrunbond.nl/wat-is-survivalrun/
    Het is echt een hele zwarte sport, maar heel uitdagend. Niet alleen fysiek, maar ook cognitief. Het is vaak puzzelen wat de beste en snelste manier is om een hindernis te nemen. Moet er wel een survivalbaan met vereniging in je omgeving zitten.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik geef onder andere crossfit les, en vaak kan je wel even een proefles volgen.
    Ik begrijp dat het intimiderend is, wij hebben dus bijvoorbeeld een 35+ groep. Die groep is wat rustiger, wat minder burpee’ende box jumpende kracht patsers :p

iMoeder vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina