Zoontje is sinds gister niet helemaal lekker. Wil weinig eten/drinken (ging vandaag iets beter) en zijn slaapritme is ook niet zoals voorheen. Nu las ik over de 8 maanden sprong. Net voelde hij toch wel warmer aan, ging ik hem tempen; 38,7! Wat moet ik doen? Ben me een beetje ongerust...
Ik zou hem lekker een paracetamolletje geven dan zakt de temp weer wat en kan hij lekker tukken. Hier ook een kleine met gister 40.1 en vandaag 38.4 vanavond was hij 37.2. Vanavond heeft hij geen paracetamol meer gehad maar vanmiddag nog wel. Succes en beterschap met de kleine
Lekker veel aandacht geven, hem wat comfortabel maken als je denkt dat dat hem zal helpen (PCM) en vooral even goed in de gaten houden. Hij mag drie dagen koorts hebben, daarna een dokter bellen of wanneer hij niet goed reageert of slecht gaat drinken... OF wanneer JIJ je zorgen maakt!
In de nacht werd hij gillend wakker, voelde heel warm aan. Heb hem een zetpil gegeven en toen sliep hij lekker tot 10uur. Net weer temperatuur gemeten: 37,5. Gaat dus beter
Die ukkies kunnen heel snel koorts hebben, en het kan soms na een paar uurtjes weer zakken. Maar wat een lekker gevoel he, als de temp dan weer normaal is!
Idd. lekker rustig aan doen en in de gaten houden. 38,7 is nog niet eens zo heel hoog. Kan al van een tandje komen ofzoiets. Ik ben niet heel erg van de medicatie, als hij zich redelijk voelt hoef je niets te doen.
Bij koorts helpt het aandoen van natte sokjes ook als je liever geen zetpil geeft. Het lichaam wil dan de voetjes verwarmen en zo zakt de koorts