Pfff ga het gewoon even van me afschrijven. Sinds een week of 6 is hier een meid komen wonen met 2 meisjes. We kennen haar van vroeger, Het was een meid die vroeger best wel veel drugs gebruikte, dat zie je nu nog aan haar. Maar raakte op een gegeven moment zwanger en toen ging het beter. Na de 1e kreeg ze meteen nog een kindje. Nu ging het niet goed meer tussen haar en haar man en zijn gescheiden. Zei zorgt voor de kinderen. Maar sjeminee, die kinderen maken me gek. Ik kan de deur niet openzetten voor, of die 2 kinderen zitten binnen. Niet dat ik dat heel erg vind, maar wel als ze met die tengels overal aanzitten. Ik probeer ze dan ook zo snel mogelijk weer naar buiten te krijgen. Toen ik ze de eerste keer al voor op de galerij zag, had ik al zoiets van. My gosh, nee toch, niet zulke kinderen. Lopen er echt vies bij. Zwarte handen, zwarte voeten, zwarte vegen over het gezicht, haar ongekamt enz. enz. Ik liep met mijn kleine mannetje die in de wagenbak lag richting mijn voordeur. Nog even met een vrouwtje staan praten die helemaal verliefd is op ons knulletje. Komen die 2 meiden eraan. Ik had al zoiets, ik moet me nu inhouden. Maar zodra ze aan Dinand kwamen met die gore handen, zei ik meteen, doe maar niet hoor, laat hem maar lekker liggen, hij is net wakker. Vervolgens duwde die oudste van 8 een doekje bij hem in zijn mond waarvan hij begon te kokhalzen. Nou ben ik helemaal niet van slaan, maar oh wat had ik dat kind graag een draai om de oren willen geven zeg. Achterlijke idioot dat het is. Ik ben boos op haar geworden, maar ze snapte niet wat ze verkeerd had gedaan. Die kinderen halen echt de raarste treken uit. Zo hangen ze over de reling van de galerij naar beneden toe. Levensgevaarlijk, maarja, moeder let nergens op en vind het wel prima. Hangen ze uit de ramen. Maar ook daar geef ze geen gehoor aan als er een kind loopt te gillen. Afijn, nu wordt het echt van kwaad tot erger. Als ik eten sta te koken, heb ik (vooral met dit warme meer) mijn keukenraam openstaan. Op het moment dat die 2 kinderen mijn raam open zien staan, hangen ze gelijk aan het raam naar binnen toe en stellen de meest onnozele vragen. Zo was ik gister mie aan het koken. Wat is mie? (die kinderen zijn 7 en 8). Nouja oke dat je niet weet wat mie is, prima. Vervolgens met een paprika. Wat is dat? Dat is paprika. Oh en wat kan je daarmee doen dan? GRRRRR. Nouja en alles wat ik dus in mijn handen had kreeg ik zo'n vraag over. Een appel noemen ze sinaasappel enz. enz. Gisteren gingen we met de kleine lekker zwemmen. We lopen richting lift, gaan ze het alarmknopje indrukken. Een lol dat ze hadden. Tja tot de deur open ging en wij er stonden. Toen heb ik maar gezegd dat als ze dat deden, de politie zou komen omdat de politie dan dacht dat er iemand vast zou zitten in de lift. Vanmorgen renden die 2 naakt over de galerij heen. Prima, als hun moeder dat toelaat, maar ik weet dat er af en toe gekken op deze wereld rondlopen, en dat die dat maar al te mooi vinden. Nou verwacht ik niet dat er hier zo 1 in de flat woont, maar zeg nooit nooit. Toen we net de deur open zette omdat de zon eindelijk even weg was, zagen we allemaal wc papier op de galerij liggen. G********** (sorry). 1 hele grote prop bij ons voor de deur. De plantjes van de buurvrouw gemolesteerd. Nat wc papier tegen de ramen. Grrrrrrrrr:x:x:x. Ik even een beetje afkoelen op het balkon (voor zover dat mogelijk was). Kijk ik naar beneden. Allemaal wc papier. Op de stoep, op de auto's. Allemaal andere zooi ernaast. wat ze ook naar beneden hadden gegooid. Ik ben gaan eten, en had de deur nog lekker openstaan. 3 maal raden! Yes stond dat kind er weer. Ik ben naar haar toe gelopen en vroeg aan haar: Hebben jullie met dat wc papier gespeeld? Ja. Zou je dat dan alsjeblieft op willen ruimen! Hoezo? Nou er wonen hier nog meer mensen, en ik denk niet dat die het heel leuk vinden als er wc papier op hun auto's liggen. Ja maar dat heb ik niet gedaan, dat was mijn zusje. Dat maakt me niet uit. Ik wil graag dat jij en je zusje het samen opruimen. En toen liep ze weg, en opruimen ho maar:x:x. Gaan 's morgens om 9 uur al belletje lellen. Voor mij niet erg, ik ben toch wakker. Maar een vrouwtje verderop is al wat ouder en komt er tegen half 10/10 uur pas uit. Zo zielig als het zijn kan, is het vrouwtje dus uit bed gegaan en de deur open gedaan. Stonden ze 10 meter verderop de giechelen. Hier doen ze het ook steeds, heb al gezegd dat als ze het nog 1 keer doen, de buurman wel even goed boos zou worden. Sindsdien is dat gelukkig over. Ik ben zo verschrikkelijk pissig, neidig, woedend, kwaad, boos op die kinderen. Moeders zegt nog tegen me, als ze wat doen, gewoon boos op ze worden hoor. Ja oke, dan word ik boos en dan doen ze net of ze me niet horen. Oh wat had ik graag gewild dat ze hier niet waren komen wonen. Mijn plezier van hier wonen gaat er heel snel af zo, terwijl wij het hier nog best naar ons zin hebben. Mja, het gene waar ik dus een beetje mee zit, ik wil geen ruzie met die moeder hebben. Ze heeft allemaal rare en nare vrienden die een beetje uit de onderwereld komen. Allemaal van die duistere mannetje. Als je er al naar kijkt heb je zoiets van: Daar moet je geen ruzie mee krijgen. Scheldt die kinderen de huid vol als ze iets doen wat niet mag. Moet je nagaan als je ruzie krijgt met 1 van die personen. Mja, mijn wanhoop is ondertussen nabij. Ik kan de deur niet meer normaal open doen of die kinderen zitten binnen. nouja, het is wel even lekker om het van me af te tikken.
Jeetje, wat een verhaal.... Ik zou niet eens weten hoe hier op te reageren. Misschien toch eens heel voorzichtig proberen met die moeder te praten? Dat je een beetje kattenkwaad niet erg vind maar, heel eerlijk, enorm gesteld bent op je privacy en het daarom dan ook heel vervelend vind dat de meisjes elke keer dat de deur open staat al binnen komen waaien. Maar dat je niet goed weet hoe dat op een goede manier tegen de meiden te zeggen? Dus je een beetje van de domme houden zodat zij denkt dat ze het allemaal goed op gaat lossen omdat jij het niet kunt? Goed, zijn alle problemen dan helaas nog niet mee verholpen maar heb je die meiden in elk geval niet meer in je huis te scharrelen. Oh ja, en wees niet al te boos op die meisjes. Die moeder verziekt ze! Sterkte!
Denk dat die moeder het allemaal nog steeds niet op een rijtje heeft allemaal. Die heeft hulp nodig. Misschien iemand die daar in huis kan komen, en kijken hoe ze de dagen doorgaat met die kids....dan komt het miss nog goed met die kids...als dat nog kan
de meest logische weg als je problemen hebt met buurtkinderen is dat je dat met hun moeder bespreekt. Als kind zou ik ook niet graag naar de buuf luisteren (al had ik daar wel meer respect voor. Met bv het wc papier verhaal kun je toch gewoon op een vriendelijke manier naar haar toegaan en vragen of zij er voor wil zorgen dat het opgeruimd word want het is zo'n rotgezicht voor iedereen. als je het niet vraagt dan weet je het nooit.
Verschrikkelijk. Ja, die kinderen wordt ook niets bijgebracht als ze dat allemaal doen en zo'n moeder die nooit oplet. Dat ze geen paprika kennen en het verschil niet tussen een appel en een sinaasappel kennen, zegt voor mij ook wel dat ze (hoogstwaarschijnlijk) weinig tot geen fruit of groente eten. Al met al best zielig voor die kinderen, die met die mallotige moeder zitten opgescheept, maar goed, jij hebt er verder een hoop overlast van. Ik zou toch nog eens naar die moeder gaan en zeggen wat je dwars zit. Ik had ook van die achterburen, totaal geen toezicht, sloopten alles, alleen schreeuwen, kon de poortdeur niet van het slot halen, want dan trokken ze hem gelijk open zonder dicht te doen, de jongste liep met 1,5 jaar al op zijn blote voeten alleen midden op straat en de steeg was 1 grote teringzooi met hun spullen. Ik heb er toen ook wat van gezegd, want de maat was voor mij vol, toen ze om 6 uur 's ochtends buiten gingen spelen met de nodige klereherrie. Die mensen kwamen werkelijk van een andere planeet, ik moest ze echt uitleggen wat daar allemaal niet normaal aan was, maar uiteindelijk hebben we het toch op een volwassen manier iets op kunnen lossen. Ze letten daarna wel op dat hun kinderen niet meer zo absurd vroeg buiten speelden en hebben al hun tuinmeubelair etc. zowaar uit de steeg gehaald (ja, serieus, ik kon er niet eens meer door met de Kliko). Daarna was er nog wel een hoop zooi in de steeg, maar het ergste was weg. Misschien valt er in ieder geval iets te verbeteren als je die moeder aanspreekt. En boos worden en haar kinderen steeds moeten corrigeren is niet jouw taak, maar haar taak. Sterkte in ieder geval en ik zou het toch nog een keer bij die moeder aankaarten. Hopelijk helpt het iets, maar ik kan me voorstellen dat je woonplezier zo goed vergalt wordt.