Nope, hij kan je niks maken Ook niet laten overhalen door hem om t te regelen, je staat nu heel sterk
Even inbrekend: hij heeft haar wel erkend toch? Dan kan hij toch gezag afdwingen? Of werkt dat niet zo?
Ik zou wel voorstellen aan hem om een keer op een rustig moment samen er over te praten hoe het verder moet rondom jullie dochter. Het best met een neutrale derde erbij.
Nee dan zullen ze bij de rechtbank dat gezamenlijk moeten regelen, en als zij nee blijft zeggen heeft hij geen poot om op te staan
Als hij het kind heeft erkend heeft hij zeker wel bezoekrecht. Gezamenlijk gezag is dat beide partijen alles met toestemming van de ander moeten hebben. Maar volgens mij kan een gehuwde man niet zomaar een kind erkennen!
Oké. Bewaar de correspondentie (mail/apps) hierover. Mocht er ooit een rechtzaak komen over gezag dan kan je dat aan de rechter laten zien. Ik zou het overigens nog een keer (zwart op wit, dus per mail bijv.) voorstellen. Soms moet iets even bezinken.
d Gevolgen van erkennen Een kind erkennen heeft een aantal gevolgen: U heeft recht op omgang met uw kind U heeft een onderhoudsplicht en moet kinderalimentatie betalen als u niet meer samenleeft met de moeder van uw kind Uw kind kan uw achternaam krijgen Uw kind is uw erfgenaam Uw kind krijgt de Nederlandse nationaliteit, als u Nederlander bent en voor de geboorte uw kind heeft erkend Door erkenning krijgt u niet automatisch het ouderlijk gezag over uw kind. Kan ik ouderlijk gezag aanvragen? Meer informatie over dit onderwerp In welke situatie gaat het erkennen automatisch? Hoe kan ik de erkenning regelen en wat zijn de kosten? Ben ik verplicht om mijn kind te erkennen, als ik dit niet wil? Bent u geholpen met deze informatie? Delen: Onderwerpen Wonen & Buren Werk & Inkomen Familie & Relatie Politie & Justitie Aankopen & Garantie Schulden & Incasso Over ons Actueel Organisatie Partners Werken bij Contact Vestigingen en openingstijden E-mail ons Bel ons 0900 - 8020*€ 0,25 p/min, met een maximum van € 12,50. Excl. een starttarief van 4,5 cent en uw gebruikelijke belkosten. Volg ons ©2018 Het Juridisch Loket Privacybeleid Disclaimer Cookiebeleid Het Juridisch L
Hoeft niet. Ligt aan de periode hoe lang hij contact met haar heeft gehad, hoe hij met haar omgaat, hoe hij met jou omgaat e.d.
Bij erkenning is hij formeel de ouder van het kind en moet ook bijdragen in het onderhouden van het kind. Gezag betekent dat hij ook mee mag beslissen met bijvoorbeeld medische handelingen en dat hij zijn handtekening moet zetten bijvoorbeeld een paspoort aanvragen. Let op: in tegenstelling tot waar @Syane net schreef heeft een vader met erkenning maar zonder gezag WEL recht op omgang met het kind. Dat kun jij als moeder met gezag niet weigeren. Het lijkt me ook wel in het belang van jullie kind om een band met de vader te hebben. Dus ondanks dat hij jou blokkeert op sociale media dit dus in gang zetten. Je weet waar hij met zijn vrouw woont. Omdat hij zich kinderachtig gedraagt hoef jij dat nog doen. En blijf met je psycholoog praten.