Serious Request 2012

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by ZenzaMadonna, Dec 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar dat beslist ieder toch voor zich? Dit is geen geld van de regering, maar van particuliere nederlanders en bedrijven die ervoor kiezen om (ook) dit doel te steunen.
    Om voor mezelf te spreken: ik steun veel meer dan 1 goed doel. Maar als ik jou zo hoor, zou ook dat weer verspreid moeten worden over ALLE goede doelen? Nee, bedankt, ik kies zelf graag wat ik zinnig vind en wat niet...

Daarbij: 12 miljoen te veel? Ik ben bang dat het nog veel en veel te weinig is en dat er naast alle vrouwen die hiermee geholpen worden, nog veel meer vrouwen zijn die niet geholpen kunnen worden.

2. raspberry

Zo'n loterij is er ook hoor :)

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Maar dit is gegeven door ons.

Zou een beetje gek zijn, dan wanneer ik geld doneer voor de babies, dat ze zeggen: Joh...we hebben zo veel, er gaat een gedeelte naar de olifanten (bij wijze van...).

4. MHMW

MHMW Niet meer actief

Nee van mij hadden ze mogen stoppen bij dag 3. Toen hadden ze al een tussenstand van 6 miljoen of iets dergelijks? Misschien is mijn mening niet haalbaar, maar ik blijf erbij dat ik 12 miljoen in tijden van crisis waar wij Nederlanders zo over klagen echt enorm vind!

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

dus jij vind 80 cent pp als donatie erg veel ? ;)

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wij Nederlanders zijn gewoon goed in klagen en enorm ontevreden!

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Nou inderdaad. Daar is dit topic wel een voorbeeld van denk ik;)

8. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    per persoon niet maar als van die 80 cent 75 naar die vette directeur gaat ja dan vind ik dat ook veel.

9. Alf

Alf Niet meer actief

Stoppen?

Jongens, laten we de stekker eruit trekken, het is al zo veel?
    Vraag me af of je dat ook zou vinden als het 12miljoen voor een doel van jouw eigen keuze was?

Als ik geld doneer aan SR wil ik niet dat het aan de voedselbank wordt geschonken (en vice versa) omdat het té véél zou zijn!! :(

10. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik heb het niet specifiek over SR12, maar in het algemeen. Mijn punt is dat wij Nederlanders allemaal in zwaar weer verkeren. We hebben crisis. Hier in Nederland kennen ze ook genoeg problemen en dan is 12 miljoen in eens niet veel meer volgens jullie? Het is een gigantisch bedrag. Alleen ik zie liever meerdere mensen/goede doelen geholpen worden dan één. Maar goed, dat schijnt niet gezegd mogen te worden of ik word verkeerd begrepen.

Het doel wat dit jaar SR12 heeft uitgekozen is prima, alleen had het van mij écht geen 12 miljoen hoeven te zijn. Niet voor niks had de directeur van het Rode Kruis een grote glimlach op zijn gezicht. Echt niet alleen voor de baby's hoor.

11. MHMW

MHMW Niet meer actief

Zoals je waarschijnlijk al verwacht doe ik niet specifiek aan één goed doel. Ik had inderdaad de 12 miljoen wel anders besteedt ja.

12. Alf

Alf Niet meer actief

Weetje, ik denk dat 3FM hier ook van verschoten is.. zoveel donaties. Het zou me niet verbazen als ze volgend jaar meerdere projecten gaan steunen (wel van het Rode Kruis, dat is nou eenmaal de hele opzet geweest in 2004)
    Maar waar het geld naar toe gaat wordt van tevoren bepaald. Dat is toch ook niet meer dan logisch?
    En of het nou veel of weinig is.. de gever bepaald of ie geeft ja of nee.. niet of het teveel is.

13. raspberry

We zitten niet allemaal in zwaar weer. Er zijn heeeeeeeeel veel Nederlanders die geen boterham minder eten door de crisis en er geen vakantie minder om weg gaan. Zolang dat allemaal nog kan, zit je niet in zwaar weer.
    Wij moeten een aantal dingen wel laten gaan, zeker nu ik straks de WW in ga, maar steunen desondanks nog een hoop goede doelen, omdat we nog altijd gewoon kunnen eten wat we nodig hebben. Vakanties doen wij niet elk jaar, hebben we het geld niet voor. Maar om nou te zeggen dat we in zwaar weer zitten? Nou, nee.

En dat die directeur een grote glimlach op z'n gezicht had, en echt niet alleen voor de baby's? Alsof ie dan ineens van die 12 miljoen nog een bonusje gestort krijgt.... Ik vind zijn jaarsalaris exorbitant hoog, maar jij gaat wel heel ver. Ik zou zeggen: zoals de waard is, vertrouwt ie z'n gasten... ;)

14. raspberry

Ik denk dat dit bedrag volgend jaar ook niet gehaald gaat worden. Baby's zijn nu eenmaal een doelgroep waarbij (bijna) iedereen ervoor wil gaan om die een goede start mee te geven. Als je ook de verhalen hoorde van allerlei mensen die donaties deden, mensen die zelf zoveel mee hadden gemaakt op gebied van zwangerschap en kinderen krijgen, en die daardoor een ander ook zo gunnen wat ze vaak zelf uiteindelijk hebben mogen krijgen.
    Dit lag zo dichtbij de meeste mensen! Ik heb zelf echt moeten blokken om niet bij al die verhalen steeds te gaan zitten huilen, omdat al die emoties ook zo dichtbij ons nog staan...
    Tja, dan haal je dus ook veel geld op. Ik zou zeggen: er had nog veel meer opgehaald moeten worden, want wat zou het ontzettend gaaf zijn als we voorbij ons eigen geld'probleem' zouden kunnen kijken en gewoon bij onszelf kunnen voelen dat je toch zelfs je ergste vijand dit niet kunt ontzeggen: de rijkdom die een kind je geeft! Wat zou het ontzettend gaaf zijn als baby's niet meer sterven, enkel en alleen omdat de benodigde zorg er niet is.... Als we dat toch wereldwijd zouden kunnen bereiken, zou dat niet ongelovelijk gaaf zijn?

15. Alf

Alf Niet meer actief

Helemaal mee eens!

Heb dit jaar ook niet alles evengoed kunnen aanhoren/aanzien trouwens..
    Heb mijn donatie dit jaar gedaan bij de dames van de Neonatologie van de VU.. volgend jaar maar weer een plaatje aanvragen ;)

16. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet ineens denken aan al dat geld wat is opgehaald voor die tsunami destijds........ daar is nog steeds niets van terecht.

Nee, laat mij maar lekker dom zijn met Mrs. Nuke... nemen we wel een biertje op of niet meid? Maar geen cent van mij naar die smerige graaiers. Laten die speknekken maar lekker echt voor hun geld gaan werken.

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

vind bier niet zo lekker:p:D maar neem wel colaatje... lekker en gezellie ik trakteer!

18. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal prima. Cola doet het ook :D

19. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hahaha
    ff off hoe is het met je tand? naja die heb je niet meer maar met de rest :)

Share This Page