Of zoals ze vroegah zeiden: "geef die mensen een hengel een leer ze vissen" hiermee doelde ze erop dat ontwikkelingshulp anders moet. Je kan wel een miljoen pillen aanschaffen maar ook die raken op. Beter is het om ze te leren hoe ze water zuiveren, etc. Er was een paar jaar terug een project in Afrika waar ze mensen leerde boeren (kaas maken, voor dieren zorgen, landbouw) dat is veel effectiever dan zo af en toe een voedselpakketjes droppen?!
wij gaan morgenochtend even kijken en vanavond in de stad eten als het niet te druk is even langs gelukkig doet serious request iets voor stille rampen en niet voor de mens in Nederland want dan zou ik persoonlijk al geen euro doneren. van het geld word wel degelijk voorlichting gegeven.
Soms vraag ik me af of mensen eigenlijk wel weten wat ze allemaal roepen.... Niet dat ik er alles vanaf weet... Maar je kan een land zoals Nederland toch niet gaan vergelijken met deze landen?
Ik doe het ook steeds minder. Vooral omdat iedereen zijn gal gaat spuwen als er geld gaat naar een stille ramp. Mensen weten niet wat ze steeds veroorzaken met hun praatjes over dat het beter naar Nederlanders moet gaan. Afgunst in mijn ogen en naar dat stelletje zeikers gaat geen cent van ons. Anyway..... Wij gaan vanuit ons werk een leuke cheque brengen! Afspraak staat! Hoeveel weten wij niet eens, maar zeker 3x een 0!
Vind ik ook, altijd dat gejammer over hoe slecht we het hier in Nederland hebben ben blij dat ik in Nederland en zo slecht hebben we het hier niet
Idd in Nederland krijg je altijd te eten ... Altijd een uitkering..., en dak boven ons hoofd... En ga zo maar door, waar hebben we het in godsnaam over? Wat hebben ze daar nu in Afrika... Helemaal niks! Daar is geen voedselbank hoor.... Geen gemeente die je uitkering verzorgd als je niks hebt. Hoe kun je daar nu jaloers op zijn dat we daar iets voor doen ? Want zo komt het op mij altijd over .... In Nederland hebben we kansen!
Ik ben er dol op, en het staat bijna de hele dag aan, Ik vind het een goed doel, en staat los van wat ik vind over de zaken in NL. een aantal hebben zeker gelijk, MAAR dat doet niets af aan deze top actie elk jaar weer. De mensen daar hebben het zo enorm nodig, daar zijn de eerste basis behoeften niet eens aanwezig, niet te vergelijken dus.
hihi altijd die discussie.. wij nederlanders blablabla Ik ben het met ieder eens. Als je niet wilt storten stort je niet, al kan je wat missen en je wilt het storten stort je het wel.. De wereld is niet voor nix zo geschapen en ik vraag me af als alles op rit is door ontwikkelingshulp of dat wel zo goed is voor zo'n land? Ik bedoel die mensen weten niet beter... maar das mijn mening
maar om ff bij de topic te blijven: het wordt weer wallen kweken want het is ook mijn jaarlijkse verslaving!! zooooo leuk je blijft kijken. Heb ook expres geen planning dit weekend behalve zat overdag werken en maandag vrij whoehoeeeeeee
haha ging eigenlijk onbewust. ik had begin van het jaar al tegen vl gezegd dat ik het weekend voor kerst zo weinig mogelijk wil doen (aangezien de dagen voor kerst altijd zo ontzettend druk zijn op mijn en zijn werk) ff lekker tijd voor ons zelf toen nog niet aan serieus request gedacht hoor
Hahahh oké ach hier zijn wij, nou ja mijn man, druk aan het verbouwen dus ik kijk ook Maar ik kijk altijd als er niks anders op tv is
HEERLIJK het is weer begonnen! Jammer dat het zo ver weg is dit jaar.. en volgend jaar.. en het jaar daarop .. Maar buiten dat staat het weer bijna 24/7 aan!
Ik kan er niets aan doen maar vind het zo'n flauwekul. Met die sapjes e.d hou ik het ook wel vol een week niet te eten. Mee eens. Daarom geef ik ook niet. Geloof dat Haiti het geld pas een jaar na dato heeft gekregen en daarbij heb ik ook nog te doen met de mensen in NL die geen drol hebben.
Blablablabla. Ik vind het geweldig elk jaar! Ik zal niet zeggen dat het doel me elk jaar even veel aanspreekt, er zijn ongetwijfeld kanttekeningen te plaatsen. Maar ik krijg wel elk jaar weer een heul warm en pluizig gevoel van de saamhorigheid, gezelligheid en sfeer en het bewijst maar weer dat we ondanks onze eigen sores toch nog steeds aan een ander kunnen denken, niet iedereen, maar genoeg om het elk jaar een succes te laten worden. Gelukkig maar dat niet iedereen alleen aan zich zelf denkt en er altijd ruimte in ons hart en/of portemonnee is voor een ander.