Op het moment dat jij weet dat door diarree maar 1 op de 12 kinderen een overlevingskans heeft, dan zou jij ook 12 kinderen op de wereld zetten. Hou je er in ieder geval nog 1 over die later voor jou kan zorgen. En mensen die hun huis uit moeten omdat ze de hypotheek niet kunnen ophoesten... Ik vind het heel vervelend voor ze, dit is niet wat ze voor ogen hadden, maar ik ben nog altijd wel van mening dat ze dit zelf hadden kunnen voorkomen. Mocht ik mijn baan kwijt raken dan nog kunnen wij onze hypotheek betalen. Ook als manlief zijn baan kwijt raakt. We zullen wel zeer zuinig moeten gaan leven, maar we hebben geen tophypotheek genomen op twee lonen en dat op de max. Wij zijn uit gegaan van slechtste scenario. En daar onze hypotheek op gebaseerd. Overigens heb ik net een shirtje besteld SR staat hier bijna continu aan... of op tv of op mijn laptop met mijn oortjes in
Uhm...nou nee hoor. Die kinderen gaan dood omdat ze diarree krijgen door o.a. vervuild drinkwater en slechte hygiëne. Dat heeft niks te maken met het aantal kinderen. Het is dus belangrijk dat mensen toegang krijgen tot bijvoorbeeld schoon drinkwater en een latrine. En niet te vergeten voorlichting, wat nu ook al gegeven wordt door het Rode Kruis.
Wij gaan straks even een kijkje nemen op het Zaailand ben wel benieuwd hoe het er allemaal live uitziet
Ik heb wel wat gegeven en geef ook op lokaal niveau aan de mensen hier om me heen die IKZELF uit kies. En ja je kunt je afvragen waar het geld allemaal blijft, maar dat vraag ik me ook weleens af bij de mensen om me heen die nu zo in getroffen zijn door de crisis. Ik denk namelijk dat een heel erg groot deel van die mensen gewoon domme keuzes hebben gemaakt of hoogmoedig geleefd hebben in het verleden en nu aan het janken zijn omdat ze hun te dure huis niet meer kunnen bekostigen. Ja ik zal me ook maar verbergen in mijn eigen schuilkelder.
Mag ik dan bij jou in je kelder? Ben het helemaal met je eens. Wij gaan morgen even samen naar het glazen huis. Mijn man is vandaag met onze dochter even geweest, hij vond het er erg gezellig.
Ik mag vast niet in jouw kelder, maar ben het helemaal met je eens. Hier in nl komt in veel gevallen boontje om zn loontje. Het niet groter en mooier en beter...tot er net als nu in de crisis ineens klappen vallen. Wees blij dat er een vangnet is. ik kijk ook sr en vind het een top actie.
Wat een mooie tussen stand, al meer dan 2 miljoen. Wij doen ook nog doneren, loon is net binnen hihihihihi
volgens mij is het meer de hype eromheen waardoor mensen gaan doneren. hadden ze uit zichzelf vast niet gedaan, maar alleen maar om dat overdreven gebeuren er om heen. zou leuk zijn als ze het geld een keer in eigen land houden.. voedselbank, kankerbestrijding of andere ziekten. vreselijk voor die mensen daar, maar ik denk niet dat je ze helpt met een zooi geld.
Natuurlijk is het hip om hier aan geld te geven. Als je volgende week daar op Zaailand gaat collecteren geeft niemand meer wat. Maar wat een gezeur hier zeg. Ze kunnen dit ook niet doen. dan krijgt het Rode kruis ook niets.
Ben het er ook zeker mee eens hoor! Maar wat ik echt heel erg vind zijn mensen die een baan hebben van 40 uur maar niet kunnen rondkomen en weten dat je bij de bijstand wél kunt rondkomen. Vind het te gek voor woorden eigenlijk.
Het is ook erg dat hier mensen afhankelijk zijn van de voedselbank. Maar wij kunnen in Nederland wel met onze kindjes naar de huisarts in geval van ernstige diarree of iets en hebben wel schoon water in overvloed. Ik steun ze.