Ga er verder maar niet op in. Want dat heeft totaal geen zin. Maar dat er nu geroepen wordt eigen schuld of door domme acties dat iemand zijn huis kwijt raakt of zijn baan verliest en in financiële nood komt. of mensen afhankelijk zijn van de voedselbank. Geen woorden voor echt niet. Heel triest
Dus jij als "moraal ridder" doneert aan de voedselbank/kankerbestrijding/nierstichting of andere goede doelen? (Dus een maandelijkse donatie, of doneer je alleen als men aan de deur komt? En sinds wanneer bepalen anderen wat iemand mag doneren aan een goed doel? (Media hype of niet) Vind dat zo kort de bocht, ik doneer aan serieus request omdat ik het wil, omdat het een geweldige actie is, en omdat ik hier in Nederland niet dood ga aan diarree!
Vanmorgen zijn we er weer geweest, gezellige sfeer! Jammer van het weer, want na 2 uren nog steeds koude voeten. Nu eerst maar een kopje thee van schoon drinkwater
Tja...wie of wat slechter is...iedereen moet zelf weten waar die het aan uitgeeft. Ik zelf denk dat het een illusie is dat de kinderen in Afrika met veel geld geholpen zijn. Het probleem ligt denk ik heel ergens anders. Deze akties geven mij een beetje het 'water naar de zee dragen' gevoel. Ik denk dat ontwikkelingslanden er meer van merken als wij hier in de rijkere landen wat bewuster gaan consumeren en leven. Want laten we eerlijk wezen, de meeste gaan straks gewoon weer naar de Primark en kopen het liefst de goedkoopste levensmiddelen in de supermarkt. Maar zoals al gezegd, ieder zijn ding.
Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken of ze doneren of niet aan aan wat. Zal me worst wezen wat een ander doet. Maar erm... degenen die hier zo zitten te hameren dat wij SCHOON (drink)water uit de leiding hebben... Dat mag ik toch verwachten aangezien ik ervoor betaal.
Wow super goed van iedereen! Hoe hebben jullie dat gedaan? jammer van die discussies, iedereen moet zelf weten wat ze doen en of ze er wat aan doen en aan welk goed doel. Wij kiezen er voor om er wel aan mee te doen, het rompertje en slabbertje is als het goed is onderweg
Hier ben ik het mee eens. Maar waarom moet het of of zijn, je kunt toch ook 3 euro aan sr geven en aan de collectes aan de deur? Het kan toch ook en/ en. Het feit dat je je druk maakt om de situatie in Nl sluit toch niet uit dat je je druk kan maken over de situatie daar? Ik begrijp dat nooit.
Wij hebben verlofuren ingeleverd, kerstpakketten gedoneerd, kerstmarkt etc. En via het bedrijf mochten we een percentage van een bepaalde actie doneren.
Uuuuu vind je dit nu niet een hele domme simpele reactie?? Beetje op het niveau van dat rtl programma lekker slim. Het gaat er toch niet om of je ervoor betaalt of niet..maar of het uberhaupt mogelijk is om dat aangesloten te krijgen!!! Volgens mij mis jij het hele punt hoor.
Sommige dames doen het overkomen alsof het een extraatje is dat we schoon water uit de kraan krijgen. Ik vind het normaal dat er schoon water uit mijn kraan komt omdat een deel van mijn belastingsgeld en taksen die ik betaal daar naartoe gaan. Had verder geen commentaar over wat nu wel en niet in de 3e wereld beschikbaar is.
Maar zo moet je het ook zien..als een voorrecht en extraatje!! Wij moeten blij zijn dat wij hiervoor MOGEN betalen...die keuze hebben mensen in burundi niet hoor.
Ik zou het fijn vinden als er volgend jaar eens een serious request gehouden wordt voor de kinderen in NL die onder de armoedegrens leven, die kinderen die hun kerst moeten vieren met een pakket van de voedselbank, die met honger naar bed gaan, die nooit eens een nieuw kledingstuk kunnen uitzoeken, of een dagje weg kunnen naar een pretpark, of in hun leven nog nooit op vakantie zijn geweest, die zich ziek op school moeten melden op hun verjaardag omdat hun mama's en papa's geen geld kunnen besteden aan traktaties... Ik vind het leed over de hele wereld heel erg, maar zolang er kinderen in NL nog steeds onder de armoedegrens leven, gaat mijn geld dat ik aan goede doelen kan besteden daar naar toe. Wel top van de mensen die actief werven/verzamelen en doneren voor de kinderen in Burundi. Ik hoop dat de opbrengst dit jaar weer goed hoog is, zodat de kindersterfte naar beneden gaat!
Als we daadwerkelijk heel veel van die mensen zouden hebben die het niet aan zichzelf te danken hebben, zou ik met alle liefde veel geld voor ze over hebben! Maar, mijn man en ik werken allebei fulltime. Wij verdienen niet slecht en helpen dus ook mijn schoonzus en zwager met af en toe een extratje. Tevens hebben wij mijn schoonouders een paar dagen mee genomen op vakantie omdat ze zelf het geld er niet voor OVER hebben. Mijn man heeft uitgerekend wat je als bijstandsgezin over houdt als je in een normaal huurhuis woont. (sociale woning) Dit is namelijk MEER dan wij zelf over houden en wij zijn in staat anderen te helpen... Sorry maar ik begrijp dan niet dat er mensen zouden zijn die geen cent te makken hebben!