Kun je als je sertraline neemt ook melatonine nemen? Ik val heel moeilijk in slaap en wou dus melatonine proberen om sneller en en beter te slapen maar weet niet zeker of je dit kan gebruiken in combinatie met sertraline. Iemand hier wie dit weet of ervarig mee heeft?
Ik zou dit net de arts bespreken die de sertraline heeft. Is de oorzaak van het slechte slapen je depressie of angststoornis dan zijn er andere middelen die samen kunnen. Bijv. Seroquel in lage doseringen. Bij mij deed het iig niets naast de ad die ik slikte. Zowel een een ssri als bij een tca
Melatonine is een lichaamseigen stof die je zelf ook aanmaakt voordat je gaat slapen. Het zou dus raar zijn als dat niet samengaat. Alleen met mao remmers heeft het contra-indicaties maar welke, geen idee. Setraline is een ssri en geen mao remmer. Maar altijd even overleggen voor de zekerheid.
Mijn neuroloog zei dat je nooit melatonine zelf moet gaan gebruiken. Dit is weliswaar een lichaamseigenstof, maar daardoor weet je helemaal niet hoeveel en hoelaat je dit in moet nemen, oftewel hoeveel je tekort komt en hoelaat dit tekort in jouw lijf ontstaat, is dat om 18:00 uur of om 23:00 uur? Dat kun je zelf, zonder onderzoek, nooit weten. Het 'zomaar' innemen kan er juist voor zorgen dat de aanmaak van melatonine in jouw lichaam nog erger verstoort wordt. Er zijn absoluut alternatieven voor een betere nachtrust, dan melatonine.