Niet kunnen plassen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Wachtende, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hallo allemaal,

al enige tijd heb ik continu het gevoel alsof ik niet kan uitplassen, gevoelige onderbuik en een vol gevoel daar.
    Ik dacht zelf dat het kwam omdat de baarmoeder natuurlijk groeit en het druk is daarbinnen.

Nou had ik van de week een 20 weken echo...ik moest een lege blaas hebben.

Voordat ik wegging richting ziekenhuis geplast. Zoals altijd klein beetje en moet echt actief kracht zetten om het eruit te krijgen.
    Met de echo zag ze dat mn blaas nog heel vol was!
    Moest nog maar eens gaan plassen, weer een klein beetje.

Ik blijf gewoon continu het gevoel hebben dat er nog redelijk wat in mn blaas zit. Het voelt niet comfortabel en na echo's is het door het drukken erop ook gewoon pijnlijk...ook als ik in de auto zit en de gordel erop drukt.

Ik moest van de vrouw die de echo maakte maar een afspraak maken met de gyn want was toch niet normaal vertelde ze me.
    Ik dacht echt dat iedereen dit heeft:)

Herkent iemand dit?
    Wat kan dit zijn?

Ik ga maandag maar de gyn bellen want het is wel vervelend.
    Ik moet ook wel zeggen dat ik echt vreselijk veel vocht vasthoud.

Nou heel verhaal:)

2. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Waarom wachten tot maandag? Lijkt me niet echt goed als je niet goed uit kan plassen. Zo kweek je ook een bron voor bacteriën.
    Ik zou even je vk of ziekenhuis bellen.

3. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik heb het wel een tijdje gehad, nu is het weg. Het helpt wel iets om je bekken naar voren te kantelen tijdens het plassen. Maar ik zou het wel goed laten uitzoeken idd. Succes!

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Klinkt als een flinke blaasontsteking omdat je kleine beetjes plast en niet uit kan plassen. Tijdens de zwangerschap voelt een blaasontsteking vaak heel anders aan als normaal

Zou meteen even langs de HAP gaan en je urine meenemen, krijg je waarschijnlijk een AB kuurtje

Zou toch gaan, straks is het een blaasontsteking en slaat het over op een fikse nierbekkenontsteking

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zou zeker niet wachten.. Ik heb een plasprobleen na de zwschap gehad..
    En er werd me even nadrukkelijk verteld als ik t idee had weer niet te kunnen plassen dat ik gelijk terug moest komen./
    Het is niet geheel ongevaarlijk.::

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoe gaat het nu? Ik zou inderdaad ook niet wachten tot na het weekend!

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik moest ook echt kracht zetten met plassen maar dit was pas tegen het einde aan mt 37+ weken toen alles in de verdrukking kwam.
    Nou beterschap!

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    En hoe is het?
    Heb je al gebeld oid?

9. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik lag aan het begin van mijn zwangerschap op een kamer die toen 16 wk zwanger was en niet meer kon plassen. Zij kreeg toen een katheter. Volgens mij kan een groeiende baarmoeder de blaas op één of andere manier blokkeren. Er is na de katheter een bandje om de bm geplaatst en toen is het de rest vd zwangerschap niet meer teruggekomen.
    Maar wat de anderen zeggen, het zou maar zo ook een blaasontsteking zijn. Sterkte!

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik bel morgen gewoon even meiden, bedankt voor de antwoorden.
    Ik heb er al weken last van en heb geen koorts of iets dergelijks.
    Ben wel benieuwd of ik langs moet komen of niet.

Mijn urine is laatst gecontroleerd door de verloskundige, dat moet ik elke keer inleveren. Testen ze dan op ontstekingen of zwangerschapsvergifteging?

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Verloskundige test meestal alleen op eiwit/zwschapsvergiftiging. Ik heb heel mn zwangerschap anti biotica geslikt wegens blaasontsteking. Vorige wk woensdag bevallen, zaterdag kon ik ineens niet meer normaal plassen ( ivm pijn door knip ) en maandag had ik weer een kuur te pakken ivm infectie. Ik loop ook bij de uroloog ivm blaasproblemen deze zwangerschap.

12. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ben benieuwd wat ze zeggen nav je telefoontje! Beter een keer te vaak gecheckt dan niet.

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Het kan ook komen door een gespannen bekkenbodem. Ik heb last van BI en hiermee begonnen mijn klachten (trouwens al in week 9). Mijn bekkenfysio zegt dat veel vrouwen vanaf week 20 juist last krijgen, omdat er dan weer vanalles gaat veranderen.

Dus, als ze niets kunnen vinden in je urine misschien maar ff checken of alles goed zit in je bekkenbodem :) Je kan gewoon een afspraak maken bij de fysio en dan kunnen ze door middel van een vragenlijst en wat getrek aan je benen direct uitsluitsel geven.

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik heb al bekkentherapie ivm met BI.
    Ik mag de 15e langskomen, dus ben benieuwd.
    Wat zit er dan precies verkeerd in je bekken als ik vragen mag ?
    Mijn SI gewrichten gaan in iedergeval of aan de wandel of zitten dan weer vast. Verder zit mn bekken op op de juiste plek allemaal dacht ik.

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Bij mij schiet mijn linkerheup regelmatig uit het gareel. De beenzenuw aan die kant raakt geïrriteerd (ischias) en daardoor verkrampte mijn bekkenbodem. Alleen om alles op zn plek te houden zeg maar. Nu heb ik 4x therapie gehad en zijn de blaasproblemen over :) De rest van het probleem nog niet, maar het gaat steeds beter.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb deze klacht ook maar ik ben zowat 38 weken zwanger en daardoor drukt de baby flink op de blaas.
    Ik zou gewoon even wat urine bij de huisarts brengen en dan kunnen zij het onderzoeken en evt op kweek zetten.
    Kan een blaastontsteking zijn maar ook gewoon een zwakkere blaas.

Even laten controleren dus,

De vk controleerd sowieso niet op blaasontsteking want daar hebben ze niet de juiste stripjes voor.

17. Lala84

Lala84 Lid

13 jul 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben onder behandeling geweest bij een bekkenbodemfysiotherapeut, dat was voor mijn zwangerschap. Doordat ik te veel spanning had in mijn bekkenbodemspieren, kon ik soms ook niet goed plassen. Dit heb ik nu ook af en toe. Met name als ik wakker word en heel nodig moet, heb ik zo'n buikpijn dat ik het blijkbaar niet goed kan ontspannen daaronder. 5 minuten later lukt het dan wel. Wel een beetje ander verhaal dan wat jij hebt misschien, maar dit kan dus een oorzaak zijn. Alleen zou het dan niet logisch zijn dat je alleen tijdens je zwangerschap hebt....

Deel Deze Pagina