Hier wordt ik nou verdrietig van

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesjes, 16 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Kom net met Chiem bij het CB vandaan. Begint de arts aan zijn heupjes en beentje te trekken. HMM zegt ze: het lijkt wel of zijn ene beentje langer is dan het andere beentje"". Meerdere testjes volgen.
    Het ene beentje blijft langer dan het andere beentje. het is niet veel maar toch.
    En dan krijg ik te horen waar ik al de hele tijd bang voor ben: hij moet voor een rontgenfoto naar het zieknhuis.
    Mijn kleine ventje die zo graag draait en rolt...ik baal er verschrikkelijk van. Ik weet dat het allemaal wel goed komt en dat er misschien helemaal niets is, maar toch staat me hart even stil. Er zijn vast ergere dingen op de wereld, maar dit maakt me toch even verdrietig.

Hoeveel van jullie hebben al weleens een rontgenfoto gemaakt voor de heupjes waarbij er uiteindelijk niets aan de hand bleek? Misschien pept het me wat op :cry: :cry:
    Ze kijken hem al maanden na en nooit eerder is er verschil geconstateerd. Zijn plooien lopen wel synchroom, daarop hoop ik erop dat het een verschil is in zijn onderbeen, dat komt vaker voor een lengte verschil en dat moet vanzelf weer goed komen. Maar zit het in de heupkom dan zal Chiempie een spreidbroekje krijgen :( .
    Geen leuk nieuws nu mijn mannetje precies een half jaar is.....

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Jeetje kan me voorstellen dat je daar verdrietig van wordt.
    Mij was vertelt dat je na 3 maanden niet goed meer kon zien of er heupafwijkingen zijn, vandaar de echo.
    Ik wist zelf pas toen Lars 5 maanden was dat ik vroeger een spreidbroekje heb gehad voor ene afwijking aan beide heupen en kon dit dus ook pas laat op het CB melden.

De arts gaf aan dat ze niks aan de plooien kon zien en dat als ik het graag wilde ik wel een echo kon laten maken maar dat het niet perse hoefde omdat het bij jongetjes niet vaak voorkwam.

Dat ze de keuze bij mij weglegde vond ik niet zo fijn. Zelf vond ze het niet nodig. Maar ik heb heel lang gedacht, wat als..........

Omdat ik hoorde dat die echo gene pretje is voor de kleine heb ik er vanaf gezien. Als Lars optijd zou draaien, rollen, kruipen, lopen enz dan was er niets aan vertelde ze mij. Gelukkig is dit allemaal goed gekomen.

Ik kan je dus niet vertellen of de echo goed kan aflopen. Maar ik hoop natuurlijk van wel. Het is echt zo dat een afwijking bij jongetjes veel minder vaak voor komt maar uitgesloten is het niet.

Succes ermee en ik hoop dat het allemaal meevalt.

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Mijn dochter is inmiddels alweer 8 jaar maar weet nog ook goed het moment dat er op het consultatieburo werd geconstateerd dat ze waarschijnlijk een heupafwijking had. Dus ook naar het ziekenhuis en foto's maken enzo. En ja hoor, het was dus echt een heupafwijking dus mijn dochter moest in een spreidbroek. Ze was toen 9 maanden en superbeweeglijk. Ze kroop, stond rechtop aan de tafel en liep al bijna. Ik vond het (van tevoren) ook zo sneu, dacht echt: Nu kan ze zeker niks meer... Maar alle zorgen voor niets geweest! Ze kon eigenlijk alles met dat spreidbroekje! Dezelfde dag nog trok ze zich op aan de spijlen van de box, kroop en draaide en alles! Lopen alleen niet. Uiteindelijk heeft ze 3 maanden haar spreidbroekje volledig om gehad (van 9 maanden tot 1 jr) en daarna nog 2 maanden (12 tot 14 maanden) alleen de nacht en tijdens dr middagslaapje. En ze liep al met 13 maanden!

Ik snap dat je je druk maakt maar hoop dat dit verhaal toch een beetje een geruststellng voor je is want het is mij (en mijn dochter) toen heel erg meegevallen!

Gr Otje

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wat Otje zegt daar wilde ik je ook mee geruststellen. Heb er dan zelf nog geen ervaring mee en ik weet zeker dat ik het ook niet leuk zou vinden als Hugo een spreidbroekje aan moet (al zit die kans er wel behoorlijk in: mijn oma en moeder hebben beide 2 nieuwe heupen...), maar de andere kant van het verhaal: Bij mij was het vroeger een twijfelgeval. Wel een spreidbroekje of niet. Uiteindelijk hebben mijn ouders besloten het niet te doen, omdat ze het zo sneu vonden en omdat het toch niet 100% nodig was. Mijn zwakke punt zijn dus mijn heupen.... Kan nooit zeggen dat het daar aan ligt, maar als je het kunt voorkomen door zo'n stom broekje zou ik het doen!

Ik hoop voor je dat het meevalt en dat Chiem lekker ongestoord kan blijven rollen en draaien.

Liefs Nala

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tim word ook extra in de gaten gehouden door het CB omdat hij tot 34 wkn in een stuit heeft gelegen.
    Dan is de kans ook groter dat hij iets aan zijn heupjes heeft.
    Tot nu toe zijn er geen afwijkingen gecontateerd. Vertrouwen ze het de volgende keer niet, dan willen ze ook een rontgenfoto maken, maar tot nu toe hoeft het gelukkig niet.
    Maar als het moet dan moet het.

Een vriendin van me.. had vroeger ook eigenlijk een spreidbroekje moeten hebben ,maar heeft dat niet gekregen.. ze is nu (op 25 jarige leeftijd) daaraan geopereerd om het alsnog te corrigeren.. dus als het moet.. laat het dan aub doen.. een operatie wil je je kind al helemaal besparen!

6. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Natuurlijk ga ik voor het beste voor me'n kind, maar het gaat allemaal net wat beter met ons en nu dit weer. Je schrikt gewoon. Vanmiddag bellen voor een afspraak en dan maar afwachten

7. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Snap helemaal dat je ervan schrikt, wij hebben dit ook pas mogen meemaken.

Alyssa dr heupjes zaten ook scheef en niet zo´n beetje ook, wij hebben via de ha een verwijsbrief gekregen om als eerste een echo te maken. Hierop konden ze weinig zien, maar wilde voor de zekerheid nog wel ff een rontgenfoto maken. Deze waren gelukkig ook allemaal goed, het enige wat er was is dat er wat meer kalk in het ene heupje zat en dat we dit gewoon moesten aankijken hoe dat zich ontwikkeld als ze eenmaal gaat kruipen en lopen. Dus hier een verhaal waar het allemaal goed is afgelopen.
    ;)
    Sterkte.

Deel Deze Pagina