servexlengte (of zoiets)

Discussion in 'Zwangerschap' started by ThunderAngel, Oct 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Vandaag had ik wat plotselinge klachten en ben ik langs mijn verloskundige gegaan. Buikpijn, heftige krampen, en voelde de beeb minder. Gelukkig klopte het hartje mooi etc., maar ze wou me toch even naar de gyn. doorsturen. Ga maar meteen, zei ze :confused: Dus ik helemaal ongerust, heb gelijk de fiets gepakt naar de gyn., en die zei na inwendig onderzoek (oh wat haat ik dat!) dat m'n servexlengte (geen idee of ik het goed schrijf) 1cm korter geworden was (3 ipv 4 cm). Ze zei dat ik me verder maar geen zorgen moest maken, maar zo kwam het niet op me over. Ze wou me over 2 dagen terug zien, en kijken hoe het er dan voor stond, en als ik eerder weer klachten kreeg wou ze me DIRECT terugzien. Ik heb alleen geen idee wat servexlengte inhoudt, en wat er kan gebeuren als die inkort. Heeft iemand ervaring? (lees: kan iemand me geruststellen?)

2. lieke

lieke VIP lid

Sep 7, 2005
    6,291
    263
    83
    misschien even googlen op cervix ( baarmoederhals)
    Zo schrijf je het...

succes..

LIEK

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Had ook slimmer geweest als je het daar gevraagd had ;)
    Je kan je vk toch altijd op een spoedlijn bellen...zou hun gewoon even bellen hoor. Dan weet je ZEKER waar je aan toe bent!
    Succes!
    Elmo

4. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja, maar ik ben niet zo vragerig :oops:
    Bedoel je dat ik ze nu moet bellen, om te vragen? :confused: Of gewoon morgen oid?

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Er heeft altijd iemand dienst...dus als het je nu dwarszit zou ik nu bellen.
    Denk je, kan tot morgen wachten, dan bel je morgen ;)
    Dat je niet zo vragerig bent oke...maar in zo'n geval......

6. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Gedaan, word er niet echt wijs uit, het is dus de lengte van je baarmoedermond begrijp ik...kan me idd herinneren dat ze die eerder "gemeten" heeft, maar is het erg als die verkort dan?

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zou toch maar gaan bellen ;)

8. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Doe ik dan wel even, waarschijnlijk is het nix, ik laat het zo wel even weten.

9. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou, heb mijn vlos gebeld, en die zei dat ik me niet teveel zorgen moest maken. De gyn wou me over 2 dagen terugzien en als ik weer krampen krijg. Daarna wil ze me elke 4 weken terugzien maar mag (godzijdank) wel gewoon bij de vlos onder controle blijven verder. Maar hoe het komt dat die cervixlengte is ingekort weet zij ook niet, het was nog niet té kort ofzo.

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

misschien willen ze dat wel in de gaten houden dat het niet te kort word je zou altijd alsnog kunnen vragen wat dat mocht betekenen dan beter voorbereid ja toch

ik heb ook al meerdere keren de spoedlijn gebeld hoor daar zijn ze voor en zodra je twijfeld gewoon even bellen

groetjes nathalie ;)

11. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ik kan je het antwoord wel geven.
    Wil je niet bang maken ofzo.
    Maar zo begon het bij mij ook.
    Dat hij korter werd dan gaat je baarmoeder mond open staan.
    Dus als hij helemaal naar beneden is dan begint de ontsluiting.
    Je kan zo nog weken lopen met die 1 cm korter maar kan ook niet.
    Let goed op je klachten.
    Als je kramp krijgt of zeurend gevoel meteen bellen.

12. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Bij mij meten ze het iedere week en hij is 4,40cm meestal. Volgens mijn gyn is het netjes zolang hij boven de 2cm is. Het liefste zag ze zelfs 2,5cm zei ze. Ik zou me nog niet te druk maken en nu de volgende meting afwachten. Hij zit boven de 2cm dus in principe is er nog niks aan de hand.

Sterkte.

13. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Nou hier op het forum heb je er geen moeite mee volgens mij.....

14. randi

randi Niet meer actief

hey meid effe wat ongerustheid wegnemen, je cervix lengte is meestal rond de 2,5 cm dus bij 4 cm en meer zit je met een redelijke lange cervix waardoor je wat meer speling hebt. als die van jouw nu 3cm is zit je nog meer dan bij het gemiddelde en hoef je je echt nog geen zorgen te maken. de cervix kan om verschillende redenen die njiet altijd duidelijk zijn wat inkorten maar heeft zeker niet altijd te betekenen dat de bevalling gaat starten. en lees dat je nog steeds onder regelmatige controle staat dus meid geniet maar van je zw het zit echt wel goed

oja weet dit omdat ik in het ziekenhuis werk op de kraamafdeling tussen de gynecologen en dan steek je wel veel op ;)

15. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ben jij in je dagelijks leven precies hetzelfde als op een internetforum dan?

16. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Dit forum is er ook om vragen te stellen, en elkaar te helpen hoor! dus als de ene onzeker is en er wat over wil vragen ,is toch niks mis mee en de ene vraagt nou eenmaal meer dan de ander ;)

17. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    @Thunderangel;
    Ik doe me hier niet anders voor als dat ik ben.

@Joma;
    Klopt. Iedereen mag vragen wat zij wil hoor ;)
    Zo geef ik antwoorden die ik wil ;)

18. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    gelukkig :)

19. ThunderAngel

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    @Cellie

Je anders voor doen is iets totáál anders dan iets vrijer/opener zijn op een internetforum dan in je dagelijks leven.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dit wordt een andere discussie.....;)

@ Thunderangel,
    Gerustgesteld inmiddels? Geen rare dingen meer?

Elmo

Share This Page