Hoeveel pampers?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door josephinevh, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

    josephinevh Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Hoeveel pampers heb je nodig van newborn maat 1 en 2?
     
  2. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    Ik heb van beiden twee grote pakken in huis en van nr 1 ook nog een klein pak.
    Geen idee of dat genoeg is, maar in elk geval voor de eerste weken.
    Ligt natuurlijk ook aan het geboorte gewicht van je kindje.
     
  3. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Mij hebben ze gezegd dat je aan 2 pakken van maat 1 voldoende hebt omdat ze snel in maat 2 zitten, dus ik ga dan maar 2 pakken van maat 1 kopen en 2 pakken van maat 2, dan kunnen we de eerste tijd wel vooruit:D
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    wees voorzichtig, koop niet direct te veel in.... stel dat je kindje niet tegen Pampers kan. Dan zit je met zoveel luiers waar je niets mee kunt. Bij kopen kan altijd nog en ook Pampers zijn vaak genoeg in de aanbieding.
     
  5. Koon

    Koon Niet meer actief

    Gewoon voor de eerste twee weken halen.
    Misschien vind je pampers wel niet fijn (ik vond ze stinken na 1 plasje) of krijgt je kind er uitslag van.
     
  6. polkadot

    polkadot Actief lid

    2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ik vond pampers inderdaad zo stinken. Huggies vonden we stug en niet fijn. Ik had verschillende proefpakketjes en kleine pakketten gekocht. Zelfde met doekjes. Uiteindelijk beviel ons het supermarkt merk ons het best en de zachtste versie (tesco, engeland). Di keer gaan we er we voor, scheeld ons erg veel geld ook. Al ligt dat ook aan pasvorm voor nieuwe baby.
     
  7. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    wij hebben nu 2 pakken maat 1 en 3 maat 2.
    we willen niet te veel kopen want het zou natuurlijk kunnen dat je kindje er niet tegen kan.
     
  8. josephinevh

    josephinevh Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    En hebben jullie de normale of de sensitive variant van maat 1?
     
  9. wondertjenr3

    wondertjenr3 Fanatiek lid

    26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ik vond de pampers new baby heel erg fijn!
    Ik ga denk ik 2 pakken maat 1 en 1 pak maat 2 kopen.
    Rest zie ik dan wel.. Altijd nog snel bijgehaald.
     
  10. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    14 per dag, de eerste paar weken. per voeding 1 a 2 schone luiers. maat 1 en 2 had ik beide 3 pakken, van maat 2 heb ik er zeker nog 3 pakken bijgekocht
     
  11. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    maat 1 :
    2x pampers
    2x kruidvat

    maat 2 :
    3 x pampers
    2 x kruidvat

    verschillende merken ivm de pasvorm bij het kindje.
    maar wil wel genoeg op voorraad hebben , bij de eerste zoveel luiers nodig gehad.
    wat over is kan ik iemand anders blij mee maken
     
  12. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    idd dat hebben wij ook ook gedaan en willen ook genoeg op voorraad hebben :D
     
  13. Envy

    Envy Actief lid

    20 jul 2014
    406
    0
    16
    Wij hebben nu geloof ik twee kleine pakjes maat 1 en 2 pakken maat 2. Eerst maar eens kijken hoe het bevalt. De supermarkt en de Kruidvat zitten hier op 5 minuten afstand, dus het is zo bijgehaald.
     
  14. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Ik heb 4 pakken maat 1, 4 maat 2 en 4 maat 3 liggen.

    Allemaal 1+1 gratis. Dus al gebruiken we iets meer dan 2 per maat dan is t nog voordelig geweest. En wat over is kunnen we idd altijd iemand blij mee maken.

    We hebben ook n pak prematuur liggen. Maar die kwam uit het kruidvat pakket. Ze weigerde maat 1 mee te geven wat ik nogal bizar vond :S Lijkt me niet normaal om n prematuur in n babybox (tas) te geven :s
     
  15. En als je Pampers voor €5 per pak te koop zet (wat je er ook voor hebt betaald, in het 1+1gratis-geval), ben je ze ook zo kwijt :D

    Wij hebben ook vier pakken in maat 1 (en een klein pak uit de Prenatal-doos), vier pakken in maat 2 en vier pakken in maat 3, geloof ik.
     
  16. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Mijn kleine knul is pas net op de wereld maar kan maat 2 pampers al prima aan. Nu is het een lekker spekkig ventje (geboortegewicht 4360 gr), maar ik zou van maat 1 echt niet teveel aanschaffen
     
  17. Envy

    Envy Actief lid

    20 jul 2014
    406
    0
    16
    Ik zit nu te twijfelen, want bij de Wehkamp hebben ze een maandbox Pampers voor € 42,00. Heb al 2 pakken in maat 1 en 3 pakken in maat 2 liggen. Hoelang zullen ze in maat 2 zitten? En van hoeveel luiers per dag moet je ongeveer uitgaan?
     
  18. beertje86

    beertje86 Actief lid

    5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Je weet het maar nooit.
    Wij hadden twee pakken in maat 1 maar ons mannetje is maar 2810 gram en kan voorlopig nog niet in maat 2, daarom maar drie pakken van maat 1 erbij gehaald.
     
  19. Savagegarden

    8 okt 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook al eerste zo een pakket besteld. Maat 2 zitten ze best lang in vond ik.. Qua maat paste het nog goed maar op gegeven moment lekte ze door omdat de kleinere maat de hoeveelheid urine niet aankon. Toen ben ik naar een maat groter gegaan.

    Wat betreft het aantal luiers: Ik gaf de fles en verschoonde na iedere fles standaard de luier. Tenzij ze gepoept had natuurlijk dan eerder :D
     
  20. Envy

    Envy Actief lid

    20 jul 2014
    406
    0
    16
    Lees dat je gemiddeld zo'n 8 luiers per dag gebruikt in het begin, klopt dat?

    Als ik uitga van 8 luiers per dag, heb ik voor 16,5 dag in maat 2 al in huis. Als ik er een maandbox bij haal, heb ik dus voor 46,5 dag maat 2 in huis. Dat zal toch wel opgaan? Zullen ook vast dagen bij zitten dat we er meer dan 8 gebruiken.
     

Deel Deze Pagina