Nounou alles afgehandeld met de antilianen kreeg ik (dacht ik) een net stel in het huisje. nu 4 maanden verder is het een giga troep. Een maand geleden werd ik gebelt door de buren dat ze al 3 dagen niets gezien hebben en toen ze door het raam keken wel de hond en kat zien (waren net een paar weekjes oud beide) Die ALLES ondergepoept hadden en al het behang van de muur afgehaald hebben!! Ik als de wiedeweerga met kind en co naar het huisje gesneld, en idd; ELKE (en ik overdrijf echt niet ik bedoel echt ELKE) 4kante meter lag onder de stront, pies en viezigheid. Allemaal troep, vieze luiers op het bed overal kleding door het huis heen, vies speelgoed vieze vaat noem maar op. Ze wilde niet naar het huisje toekomen dus we hebben in no time een schoonmaak ploeg ingeroepen die het schoongemaakt heeft omdat de pis en poep anders dus in het laminaat trok die schoonmaakploeg heeft ook direct het behang erop gezet. 3 man, 3 dagen, Kosten 900 euro. Bank die net nieuw was, is kapot. Nachtkastje, kapot. Tuindeur is kapot en ga zo maar door. Totale kosten inclusief alle achterstallige telefoonrekeningen staan nu op 2200 euro. Ik heb ze er toen natuurlijk direct uitgezet alleen was wel coulant genoeg om te zeggen dat ze de spullen later op konden halen. Nu een maand later nog steeds spullen. ik blijf ze opbellen wanneer ze komen en ze kunnen steeds geen vervoer regelen. Maar zelf afbellen ho maar. Ik sta daar braaf om de afspraak na te komen maar niemand komt opdagen. Dit keer was de druppel, ik heb een professioneel bedrijf ingehuurd om de troep op te halen en uit te ruimen en ALLES weg te pleuren was er helemaal klaar mee. meisje aan de telefoon of ik alsjeblieft haar foto's wilde bewaren dus die heb ik hier liggen naast me. Kosten die erbij komen 500 euro excl. BTW. officiele factuur komt nog... ALLE benzine kosten tel ik er nog bij op. de kosten die ik moet betalen om het juridisch af te handelen zijn 45 + 135 + 120 = 300 euro. Totale kosten in totaal 3100 euro. Ik ben er zoooo klaar mee! Al mijn spaargeld is op, ik zou op vakantie gaan hebben we af moeten blazen door dit gedoe, ik heb geen rode cent en sta 1000 euro in het rood omdat ik alles maar moet voorschieten. Ik kan echt niet meer maar wil mn geld echt terug. Een advocaat kan ik niet betalen maar ik kan het wel zelf afhandelen. Prodeo advocaat heb ik als huurder geen recht op. Hun wel, dus ze hebben een advocaat nu in handen genomen. Zelf zijn die 2 nu uit elkaar en dat meiske heeft geen baan en geen geld woont in bij haar vader. Vriendlief zit bij het leger des heils en heeft wel werk. (alhoewel zijn exvriendin beweerd van niet) Kan iemand mij helpen die hier verstand van heeft? Ik ben werkelijk op van al het gedoe. Ik heb maar 1 vrije dag, werk ma t/m vr 40 uur en op zaterdag klus ik bij door op kinderen te passen dus elke zondag ging tot nu toe in het huisje zitten. Aankomende zondag ga ik nog even alles schoonmaken en de laatste meubels weer keurig op hun plek te zetten die nog over zijn maar het is zo kaal en ik ben zo op en heb er zo genoeg van. Wie oh wie kan me helpen?
Ga je nu naar het kantongerecht? Wellicht kan je een stagiere (uni rechten of wellicht zelfs hbo rechten) die je dan tijdens de zitting kan bijstaan en tijdens de voorbereiding. Heb je een logboek van alle telefoongesprekken? Vraag anders de specificaties van je nummers waar je hun mee gebeld hebt. Dan heb je de data/tijden en aantal minuten waarin je contact hebt gehad. Ik weet niet of je schriftelijke communicatie hebt, zo ja zorg dat je dat ook allemaal verzamelt. En wat staat er in je huurovereenkomst? En je mag wel contact opnemen volgens mij met het juridisch loket. En je kan ook eens het wetboek erop naslaan, maar ja.. dat zit wel redelijk ingewikkeld in elkaar (huurrecht maar ook verbintenissenrecht).
Ik heb je vorige verhaal niet meegkregen. Heb je iets in het huurcontract opgenomen over schades etc? Ik denk dat je al heeeeel blij moet zijn dat je ze eruit hebt gekregen.
dat van die stagaire is misschien wel een goed idee... juridisch loket heb ik gebelt helpen ze me totaal niet ze zeggen dat ik het verkeerd heb aangepakt en dat ik hard moet spelen enzo en die vent die ik aan de telefoon had klonk erg sjagie. niet echt iemand die je een goed gevoel gaf. heb jurofoon gebelt, die hielpen wel super en boden me een doe het zelf pakket aan voor 300 euro en dan kreeg ik een pakket van 36blz mee om in te lezen en alle brieven die ik moet sturen zijn dan al klaargemaakt en hoef ik alleen nog in te vullen e.d.
wij hebben ook 2 koophuizen waarvan we er eentje verhuren.. maar we doen dit wel via een tussepersoon.. wij hebben zelf niks met de huurders te maken hun regelen alles voor ons.. nou loopt het op dit moment ook niet heel soepel 3 maanden geen huur betaald, maar er is nu wel meteen een rechtzaak bezig. en dit word voor ons geregeld.. heb je nu weinig aan maar miss is het handig om ook een tussenpersoon te nemen die alles regels voor jullie scheelt een hoop stress?
Ik weet waar ze wonen ja, ik kan zo langsgaan maar of het iets oplevert weet ik niet... Ik heb in het huurcontract staan dat de woonruimte en de meubels (want het werd gemeubileerd verhuurd) bij verlaten van de woning in dezelfde staat moet zijn als bij intrek van de woning en bij overlast of schending van de regels mogen ze per direct de woning verlaten met een boete van 250 euro en doorbetaling tot einde contract datum of tot een maand na verlaten van de woning. Totale waarde nu al 3300 euro en ikke maar betalen he... Tussenpersoon is misschien wel een idee maar ik ben iemand die er bovenop zit omdat het nogal waardevol is voor mij, dus mn huis zomaar uit handen geven geeft me niet echt een veilig gevoel...
Dat laatste is niet waar, ze kan ze er te allen tijde uitzetten omdat de onderhuurders zich niet gedragen zoals een goed huurder betaamt. Staat in de wet. Hoeft niet opgenomen te worden in een huurcontract. Tja, ik denk dat je zonder jurist/advocaat niet ver komt. Je kan proberen om zelf het geld van ze te krijgen, lukt dat niet moet je het toch via een rechter gaan spelen.
ik kan het wel zonder advocaat voor de rechter krijgen hoor alleen dan moet ik mezelf verdedigen. Het is niet of ik gelijk heb of niet, ik heb gelijk het is alleen nu kijken hoeveel geld ik terug kan krijgen via de rechter en of een advocaat me meer kost dan dat hij oplevert...
Wat staat er in het contract over veroorzaakte schade, uithuiszetting, etc? En heb je ze geen borg laten betalen aan het begin? Je kunt vaak via de gemeente wel een vergoeding krijgen voor juridische bijstand als je het zelf niet kunt betalen. Ik zou even navragen bij de gemeente of je aan de voorwaarde voldoet. Een paar tips van mij (ik heb HBO-rechten gestudeerd): - Bied altijd een huurcontract voor bepaalde tijd aan (bijv. een jaar). Huurders hebben veel meer bescherming dan verhuurders en als ze een huurcontract voor onbepaalde tijd hebben kom je er veel moeilijker vanaf. - Laat ze een bepaald bedrag aan borg betalen. Als ze dan zoiets als dit flikken, dan kun je in ieder geval dat bedrag houden. - Neem in je contract voorwaardes op wat er gebeurd met schade en wie er voor bijv. schoonmaakkosten opdraait wanneer het uit de hand loopt. - Zorg dat je bewijzen hebt bij dit soort situaties (bijv. per aangetekende post verstuurde waarschuwingen, foto's van de ravage die ze gemaakt hebben, etc). Succes met alles.
Ze hadden een huurcontract voor een bepaalde tijd (3 maanden) de borg die ze betaalde heb ik gebruikt voor de maand dat ze eigenlijk nog huur moesten betalen omdat ze nog een maand in de chalet moesten zitten. bewijzen heb ik gemaakt, heb de buren die kunnen bevestigen hoe het ervoor en hoe het erna uitzag. Foto's heb ik niet gemaakt van de strond, wel van alle troep en huisvuil wat achter is gelaten. echt STAAAPELS vuilniszakken en viezigheid en troep. we zijn met 4 man een hele dag bezig geweest en ze moeten komende week nog terug komen met een bus en aanhangwagen voor het laatste. belachelijk Ik heb als huurder geen recht op een vergoeding voor de advocaat helaas.
Ik zou een orrienterend gesprek aangaan met een advocaat. WIj hebben vorig jaar iets anders mee gemaakt. maar ja ook geen geld om helemaal tot t gerecht te gaan. Deze advocaat (hele goede) had een uren afspraak gemaakt. en zou tot een x bedrag werken en dan bellen van hoe nu verder. hierdoor hebben wij een redelijke schikking kunnen doen en er toch wat geld uit kunnen krijgen. En die heeft ons goed kunnen helpen in het eerste gesprek al goed plan van aanpak. Verder misschien Juridisch loket?
Ik zie net op de site van de rijdende rechter het volgende: Recht in de Regio: Kom naar het spreekuur! Meester Frank Visser en zijn hulptroepen van het Juridisch Loket gaan weer het land in om gratis juridisch advies te geven. Dit zijn de data: 12 november: Rotterdam in Grand Café Engels (Stationsplein 45) 19 november: Deventer in het Stadhuis (Grote Kerkhof 4) 3 december: Eindhoven in het Philips Stadion (Frederiklaan 10, ingang 8) 10 december: Hilversum (Museum Hilversum, Kerkbrink 6)
Spullen die in je huis staan die van hun zijn pas yterug geven nadat ze volledige rekening hebben terug betaald. Ze kunnen net zoveel beginnen als jij kan en dat is helemaal niks.