Binnenkort vieren wij een feestje. Ik heb niet genoeg borden in de kast staan en ben eigenlijk niet zo'n voorstander van plastic wegwerpservies. Hoe lossen jullie dat op? Benieuwd naar tips!
Lenen van familie of vrienden. Bij een heel groot feest deed mijn vader dat altijd huren. Dan huurden ze een tap voor het bier en dan Incl glazen en dan was er een buffet en huurde ze daar de borden en bestek bij
Bij de schoonfamilie wordt er dan wel eens meegenomen door mensen. Bv extra soepkommen, wijnglazen, opscheplepels etc. Je kan geloof ik ook huren.
Ik zou het lenen of huren. Anders bij de kringloop aanschaffen en na die tijd weer daarheen brengen, of bewaren tot het volgende feest
Als het een feestje is met alleen familie en het niet heel chique hoeft, koop ik bij de Action papieren borden. Die zijn nog best stevig ook.
Wij hebben voor tien personen servies, deels in een aparte ‘feestbak’. Als dat nog niet genoeg is en het inderdaad niet chique hoeft, haal ik papieren borden bij.
Mijn zus had gisteren een feest en zij had plastic herbruikbare borden bij de HEMA gekocht en bestek bij de Action, dit doet zijn in haar ‘feestkrat’ (bij de slingers, ballonnenetc). Superhandig en het was prima bestek en de borden zijn ook goed. Dit doe ik ook op een volgende verjaardag.
Ik zou huren als ik niet genoeg had, ik vind een tafel met allemaal verschillend servies (als je leent) niet mooi. Ik heb zelf divers serviesgoed speciaal voor feestjes en andere gelegenheden opgeslagen om de tafel mooi te kunnen dekken als we met een grote groep eten.
Als je voor wegwerp kiest denk ik dat je alleen nog papier kunt kopen, volgens mij bestaat er geen plastic meer in de winkels in Nederland.
Huren of in de kringwinkel voor heel weinig halen en erna weer terugbrengen. Wij hadden voor onze trouw ook te weinig en hebben een hele hoop borden en bestek gehaald in de ikea, zo van de 365 serie dacht ik. Er gaan nog wel feestjes volgen en hebben genoeg plaats om zo een aantal dozen weg te bergen.
Ja bij de Action heb je nog wel van dat dikkere plastic maar dat is inderdaad niet om weg te gooien. Wij hebben van dat dikkere plastic een stuk of 12 van alles: borden, vorken, lepels en messen. Dat nemen we mee op vakanties. Altijd handig voor onderweg of op de laatste dag als je weggaat en geen gebruik meer wil maken van de spullen van het huis dat je huurt. Dat dikkere plastic is ook prima voor verjaardagen voor de kinderen of zo.
Wij hebben extra witte budget borden etc van de Blokker. Daarnaast nog kunststof camping servies (IKEA).
dat wilde ik nog zeggen. Enige reden om 2 verschillende serviezen te gebruiken zou bij mij zijn als de kinderen een eigen tafel hebben. Dan zou ik dat dikkere plastic ook niet erg vinden (aan de kindertafel) maar liever niet want vaak krijg je dat dan ook in een pakket met allemaal kleuren door elkaar. En een simpel servies bij de xenos is niet veel duurder dan dat dikkere plastic servies. Ik heb van de action voor feestjes een glazen servies (beetje nep kristal) dat kan ik dan met alle kleuren decoratie combineren door de ene keer bijvoorbeeld een goud onderbord en gouden server houder bij te doen en de andere keer weer met zilver of juist een leuk kleurtje. Ik kon voor het laatste diner feestje hier geen turquoise onderborden vinden en toen heb ik witte onderborden die ik haast nooit gebruik zelf met een prayverf turquoise gespoten en laatste verjaardag van dochter heb ik goedkope etagaires op marktplaats gekocht en deze allemaal goud gespoten.
Mijn moeder vraagt dan altijd of ze nog servies mee moet nemen. Dus in dat geval lenen wij het van familie.