Servies bij een feestje

Discussie in 'De lounge' gestart door Lootje, 14 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Binnenkort vieren wij een feestje. Ik heb niet genoeg borden in de kast staan en ben eigenlijk niet zo'n voorstander van plastic wegwerpservies. Hoe lossen jullie dat op?
    Benieuwd naar tips!

2. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.883
    5.830
    113
    Vrouw
    Lenen van familie of vrienden. Bij een heel groot feest deed mijn vader dat altijd huren. Dan huurden ze een tap voor het bier en dan Incl glazen en dan was er een buffet en huurde ze daar de borden en bestek bij

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Bij de schoonfamilie wordt er dan wel eens meegenomen door mensen. Bv extra soepkommen, wijnglazen, opscheplepels etc. Je kan geloof ik ook huren.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Eenmalig goedkoop aanschaffen en dan in een bak bewaren tot het volgende feest

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Bij de kringloop een stapeltje halen. Staat altijd wel iets.

6. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik zou het lenen of huren. Anders bij de kringloop aanschaffen en na die tijd weer daarheen brengen, of bewaren tot het volgende feest :)

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Als het een feestje is met alleen familie en het niet heel chique hoeft, koop ik bij de Action papieren borden. Die zijn nog best stevig ook.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Wij hebben voor tien personen servies, deels in een aparte ‘feestbak’. ;) Als dat nog niet genoeg is en het inderdaad niet chique hoeft, haal ik papieren borden bij.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Mijn schoonouders wonen om de hoek dus ik wil ook daar nog wel eens wat extra koppen en glazen lenen

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijn zus had gisteren een feest en zij had plastic herbruikbare borden bij de HEMA gekocht en bestek bij de Action, dit doet zijn in haar ‘feestkrat’ (bij de slingers, ballonnenetc). Superhandig en het was prima bestek en de borden zijn ook goed.
    Dit doe ik ook op een volgende verjaardag.

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik zou huren als ik niet genoeg had, ik vind een tafel met allemaal verschillend servies (als je leent) niet mooi.
    Ik heb zelf divers serviesgoed speciaal voor feestjes en andere gelegenheden opgeslagen om de tafel mooi te kunnen dekken als we met een grote groep eten.

13. GossipGirlxoxo

Als je voor wegwerp kiest denk ik dat je alleen nog papier kunt kopen, volgens mij bestaat er geen plastic meer in de winkels in Nederland.

14. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.557
    3.887
    113
    Vrouw
    Huren of in de kringwinkel voor heel weinig halen en erna weer terugbrengen.
    Wij hadden voor onze trouw ook te weinig en hebben een hele hoop borden en bestek gehaald in de ikea, zo van de 365 serie dacht ik. Er gaan nog wel feestjes volgen en hebben genoeg plaats om zo een aantal dozen weg te bergen.

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ja bij de Action heb je nog wel van dat dikkere plastic maar dat is inderdaad niet om weg te gooien. Wij hebben van dat dikkere plastic een stuk of 12 van alles: borden, vorken, lepels en messen. Dat nemen we mee op vakanties. Altijd handig voor onderweg of op de laatste dag als je weggaat en geen gebruik meer wil maken van de spullen van het huis dat je huurt. Dat dikkere plastic is ook prima voor verjaardagen voor de kinderen of zo.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.353
    113
    Vrouw
    Wij hebben extra witte budget borden etc van de Blokker. Daarnaast nog kunststof camping servies (IKEA).

17. GossipGirlxoxo

dat wilde ik nog zeggen. Enige reden om 2 verschillende serviezen te gebruiken zou bij mij zijn als de kinderen een eigen tafel hebben. Dan zou ik dat dikkere plastic ook niet erg vinden (aan de kindertafel) maar liever niet want vaak krijg je dat dan ook in een pakket met allemaal kleuren door elkaar. En een simpel servies bij de xenos is niet veel duurder dan dat dikkere plastic servies. Ik heb van de action voor feestjes een glazen servies (beetje nep kristal) dat kan ik dan met alle kleuren decoratie combineren door de ene keer bijvoorbeeld een goud onderbord en gouden server houder bij te doen en de andere keer weer met zilver of juist een leuk kleurtje. Ik kon voor het laatste diner feestje hier geen turquoise onderborden vinden en toen heb ik witte onderborden die ik haast nooit gebruik zelf met een prayverf turquoise gespoten :roflmao: en laatste verjaardag van dochter heb ik goedkope etagaires op marktplaats gekocht en deze allemaal goud gespoten.

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.531
    113
    Vrouw
    Mijn moeder vraagt dan altijd of ze nog servies mee moet nemen. Dus in dat geval lenen wij het van familie.

Deel Deze Pagina