Wij zijn op zoek naar getuigen van een aanrijding afgelopen woensdag (26 juni) tussen onze auto en een vrachtwagen omstreeks 10:30 uur 's ochtends. Hieronder de link: https://www.facebook.com/agjalt?ref=tn_tnmn Mag graag gedeeld worden of als je geen Facebook hebt maar iemand kent die in omgeving Amersfoort woont/werkt die het misschien gezien zou kunnen hebben.. we horen het graag!!
Ik weet niet wat er gebeurd is maar vind het wel naar te lezen dat iemand de chauffeur een lul noemt en vind dat hij hard aangepakt moet worden, die man zal dat toch ook niet express hebben gedaan?? Maar in ieder geval sterkte!
Gelukkig is het voor jullie goed afgelopen! Maar denk niet dat het nog zin heeft. Zo kun je namelijk je eigen getuigen gaan 'maken'. Zolang geen van beide een schadeformulier heeft ondertekend (bekentenis van schuld) dan zou het dus voor eigen rekening gaan.
Volgens onze verzekering heeft het zeker zin om te kijken naar getuigen. Het gebeurde namelijk op een drukke plek met veel bedrijven in de omgeving. We hebben al enkele reacties, alleen helaas nog niet van iemand van het begin van het ongeluk omdat de meeste mensen natuurlijk pas keken nadat ze de knal hoorden. Via deze weg hopen we nog een reactie te ontvangen van een automobilist die op dat moment aan de andere kant van de weg reed of een fietser, het was vrij druk. De vrachtwagenchauffeur beweerd namelijk dat wij naar de linker weghelft gingen terwijl dit totaal niet waar is en het duidelijk is dat hij in ieder geval te hard reed, omdat hij pas heel laat afremde.
Hmmm wat was nou de situatie? jullie hebben elk aan dezelfde kant schade? of is hij met de voorkant jullie zijkant ingereden? Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen!!
Even een gekke vraag. Maar als ik de foto's zie van de vrachtwagen heeft hij links schade maar als je naar de schets kijkt zou hij rechts schade moeten hebben?
De vrachtwagen heeft inderdaad schade aan dezelfde kant als de auto. Hij kan volgens mij niet met de voorkant van zijn wagen op de zijkant van de auto zijn gereden, want de schade zit linksvoor in de hoek van de vrachtwagen. Als hij met de voorkant in de zijkant van de auto was gereden, had de schade aan de vrachtwagen meer aan de voorkant moeten zitten. Denk ik. Ik zat naar die foto op FB te kijken waar die blokjes (langwerpig is vrachtwagen en dat andere blokje is de auto) ingetekend staan, maar klopt die tekening wel? Als ik die foto zo bekijk, rijdt de vrachtwagen de auto met zijn RECHTERhoek aan, terwijl op de foto de schade aan de vrachtwagen in de LINKERhoek zit.... Of zie ik dat verkeerd?
Zat ik ook al naar te kijken, maar de vrachtauto heeft rechts ook schade. Wel lichte, maar als hij ze een tikje heeft gegeven, draait een auto vrij snel. En dan krijg je de schade min of meer die je ziet.
Hebben jullie in de dode hoek gezeten? Als ik mijn man de Fotos laat zien. Zegt hij gelijk dat hij jullie op de kont heeft aan getikt dat jullie er dwars voor zijn gekomen. Maar hoe komt hij dan aan die schade linksvoor? Of ging het hard? Mijn man heeft er ook al eens zo een voor gehad namelijk maar die had bijna geen schade
Aha, dan zou het kunnen kloppen. Met rechts een tikje, de auto draait een slag en raakt de linkerkant van de vrachtwagen hard door die klap. Waardoor links meer schade.
Wat Aszz zegt inderdaad. Door de eerste tik verloor mijn man de controle over het stuur en werden we naar links gedrukt zeg maar. Daarna ramde de vrachtwagen nogmaals tegen ons aan.
Het schemaatje heeft mijn man gemaakt ter verduidelijking, maar het laatste plaatje klopt niet helemaal omdat de vrachtwagen eerst nog een stuk doorreed en daarna achterwaarts weer terug kwam rijden. Volgens 2 getuigen reed hij vrij hard, hij heeft ons dus als het ware van de weg gedrukt