Goedemiddag dames enige maanden geleden heb ik al eens een bericht geplaatst dat ik wilden gaan verhuizen met gezamelijken vrienden en hij iets met paarden wilde gaan doen. inmiddels zijn wij drie maanden geleden verhuist naar brabant en met een hele grote lap grond en 2 hele grote loodsen voor zijn paarden. Om een lang verhaal even kort te houden heeft die vriend de eerste paar dagen dat we hier zaten een grote buitenbak en 6 stallen laten plaatsen. Na 3 hele dagen kreeg hij last van heimwee naar de stad en zijn zij vertrokken. Nu word alles weer in oude staat hersteld, maar zit ik dus met een hele grote lege loods. Heb zitten bedenken wat ik hiermee wil en zit erover te denken om iets van een webshop te beginnen of de loods gaan gebruiken om een webshop te ondersteunen met opslag en versturen. Maar waar begin ik of waar kan ik zoiets vinden. Andere suggesties zijn ook welkom. Alvast bedankt voor het meedenken groetjes Debby
Creatieve werkplaats, afhankelijk van hoe de loods er verder uit ziet natuurlijk. Als het een donker hol is zonder natuurlijk licht zou ik daar minder snel voor kiezen, tenzij je wat wil verbouwen.
Verhuren? Maar pas op. Zorg dat jij/jullie ten alle tijden erin kunnen. En doe dit ook regelmatig. Je hoort heel vaak over criminele activiteiten..
De loods zo verbouwen dat je het kunt gaan verhuren als - tijdelijke werkplek of flexwerkplek - kinderfeestjes - workshops ruimte. - fotostudio ruimte Je kunt het eigenlijk heel allround inzetten maar dan moet je er wel echt een gave plek van maken. Dan heb je alleen werk aan het schoonhouden van de ruimte/administratie/site bijhouden en eventuele koffie/thee/catering.
en waarom hou je het niet voor paarden? Misschien wel mensen in de buurt die een paard daar willen stallen en willen rijden in de buitenbak?
Alles voor paarden behouden, en bijv nog een binnenbak maken en nog extra stallen en lekker verhuren aan mensen met paarden Afhankelijk van de accommodaties wat je zal aanbieden kan je rustig 200€ per maand per paard vragen Voor mijn paard toen hadden we een buitenbak en weiland beschikbaar en een spuitplaats met koud water en eigen stalletje dan, icl. Kuilgras en stro en in overleg binnen/buiten zetten en we hadden een opbergkast voor de spullen.. vrij basic dus en betaalden we al 175€ per maand
Ik zou absoluut voor caravan en camperstalling gaan! Daar is een tekort aan (hier in de randstad in ieder geval) en er zijn dit jaar heel veel campereigenaren bij gekomen. Denk dat je in no time vol zit.
En relatief weinig werk ook Ik weet niet hoe de loods staat tov je huis, maar veel plannen (B&B, ruimte voor feestjes of werkplekken, etc) hangen wel samen met een veelvuldige in- en uitloop van vreemden. Daarin moet je ook bedenken wat je wil. Ik denk dat je als verhuurder van een paarden-plek ook wel alsnog veel met paarden bezig bent, of niet? Dat moet je ook wel liggen natuurlijk.
Geen aanvulling qua gebruik maar wel wat tips om aan te denken: Als je langdurig gaat verhuren realiseer dan ook dat je ook plichten hebt, zelf verkopen of zelf de ruimte gaan gebruiken wordt moeilijker bij langdurig verhuren. Daarnaast moet je ook controleren of dit binnen je hypotheek is toegestaan, soms zitten er clausules in dat het niet mag omdat het waardevermindering kan geven bij gedwongen verkoop. En wat heeft de inkomsten bijvoorbeeld voor invloed op je belastingaangifte, zet je hiervoor een aparte bv/nv/vof op bijvoorbeeld, want elke vorm heeft voor en nadelen. En denk aan je aansprakelijkheidsverzekering voor schade, verzekering bij brand, rechtsbijstand bij een foute huurder etc..
Als je nog paarden erbij hebt en echt een leuke uitdaging wil zou ik hem leuk aankleden en inrichten. Zodat je paardrijfeestjes kan geven met een knutsel en eet en drink ruimte hebt. Anders zou ik idd voor caravan en vouwwagenstalling gaan.
In aanvulling hierop: check het bestemmingsplan als je dat nog niet hebt gedaan. Als de bestemming bijv agrarisch is mogen veel andere dingen (detailhandel, toerisme etc) vaak niet. Dan heb je ontheffing/vergunning nodig of moet zelf bestemming worden gewijzigd wat ook niet altijd lukt.
Ik zie hier de suggestie om stallen en een bak voor paarden te verhuren. Je hebt dan wel altijd mensen over de vloer. En de een wil weer ander voer, de ander heeft een paard dat niet naast Pietje kan staan, weer een ander wil geen hooi… als het niet nodig is, zou ik het niet doen. Ook vakanties etc zijn dan lastig. Caravanstalling is een goede suggestie. Al weet ik niet wat eventueel een verzekering kost etc.
Off topic: mijn man zou hier van dromen. Een eigen loods! Gewoon om het idee dat hij dan een eigen loods heeft. On topic: Een stalling voor caravans is wel een idee, maar let goed om met bestemmingsplan, vergunningen etc. Het mag niet zomaar overal.
Ziet het er een beetje fotogeniek uit? Sommige mensen verhuren hun loodsen als fotolocatie. Dan kan je zelf kiezen wanneer je mensen daar hebt.
Ik zou er inderdaad ook van dromen...lijkt me zaaaaalig een flinke ruimte voor houtbewerking, plek waar je grote dingen zoals deuren o.i.d. gewoon op je gemakkie kan schilderen.... Klimwand/groter speelgebeuren voor mn dochter. Dieren stallen lijkt me niet heel verstandig, het loopt wel aardig binnen maar het zijn levende dieren, denk ook aan brandinstallaties "vreemden" continue op je terrein toegang geven. Dan zou ik eerder op caravans overstappen mits hij niet aan de woning grenst (brandrisico). Maar daar moet je wel t een en ander voor uitzoeken en allicht nog zaken als beveiliging oid er op zetten. Tikt ook zeker niet onaardig door maar wat je vaak ziet is dat men bepaalde openstellingen voor ophalen en wegbrengen caravans of een losse afspraak moet maken. Scheelt je weer een boel heen en weer bewegingen op je terrein.