Ik ben op zoek naar leuk en betaalbaar servies, aangezien ik 1x per 2 tot 3 jaar wisseld van servies. En dan bedoel ontbijt-, Dinerborden en vla/soepschalen Budget voor alles 12 stuks van rond €100, €150 als het echt leuk is. We hebben al: Soort glas, Bruin, lichtblauw, en als laatste wit servies gehad. En nee, ik smijt niet met servies. Maar het laatste witte servies van Ikea bevalt niet zo. Krassen, breken snel.. Bij Action zag ik wel leuke, maar ja van elk 12 in bepaalde kleuren liggen nooit in het vak.
Nu is mijn kookstijl: aangebrand en niet gaar. Maar gelukkig voor mezelf en vooral voor anderen kookt er meestal iemand anders en anders bestel ik eten. Maar dat zal toch niet de reden zijn vd krassen...
Mmm ik heb de zwarte set van ikea. Platte borden, kleine platte borden, diepe borden, bakjes en koffiekopjes. Ik heb ze nu 7 jaar. En ja je ziet wel lichte krasjes, maar dan moet je goed kijken. Wellicht een andere kleur? Wij hebben bijna alles van ikea. Bevalt heel goegoess.
Wij hebben die budget variant van de Blokker. Nog krasvrij en makkelijk aan te vullen. De eerste borden van die serie heb ik 8 jaar geleden aangeschaft en die zijn nog steeds netjes. http://www.blokker.nl/nl/blknl/koken-en-tafelen/servies/borden/best-budget-ontbijtborden-4-stuks
Wij hebben t servies van de Xenos, 1 bord zit al een grote scheur in, we hebben er ook 2 grote schalen van en 1 daarvan zit een scheur op de bodem en 2 andere borden zijn al stukjes vanaf! Terwijl ik toch echt niks bijzonders doe met t servies ! De volgende x is t geen servies van de Xenos voor ons!
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B002N22OL6/ref=oh_aui_search_detailpage?ie=UTF8&psc=1 Ik heb deze, is wel 8 en niet 12. Nog niks gebroken of gechipt. Ik had het toen goedkoper, er was een actie. Maar zou de set gelijk weer kopen voor de prijs die het nu is.
Dit servies hadden wij in de stacaravan. Alles nieuw gekocht maar ik vond het geen stevig servies snel stukjes eraf. En wij gebruikten het niet heel veel.
Wassen jullie af met de hand? Misschien dat het door de vaatwasser nog netjes is. Of dat het niet goed tegen kou kan. Ik heb in al die tijd slechts 2 hoeven vervangen wat met die prijs ook totaal niet erg is. Edit: 3 jaar geleden heb ik het voor het laatst uitgebreid. Kan ook zijn dat ze inmiddels een slechtere kwaliteit leveren.
We wasten het inderdaad af met de hand. Ondertussen hebben we de stacaravan niet meer. Servies dus ook niet meer.
Wij hebben het vierkante servies van xenos. Gebruiken we nu 6 jaar en is nog netjes. Enige nadeel is dat de borden nog eens wiebelen.
Vt wonen heeft veel mooi servies en van goede kwaliteit. Ik denk dat je met jouw budget daar wel terecht kunt.
Krassen kunnen ook van het bestek komen. Dat heeft met de hardheid te maken. Je ziet het daardoor nog weleens op aardenwerk servies icm met bestek wat veel harder is. Dat geeft soms lelijke krassen. Ik kies daarom altijd voor een poseleinen servies wat veel meer kan hebben.