Sesam/pinda of andere allergie. Eerste symptomen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door TanjaK, 16 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    833
    640
    93
    Vrouw
    Mijn kleindochter (21 maanden) heeft gisteren voor het eerst iets gegeten dat van sesamzaadpasta was gemaakt en kreeg prompt uitslag op haar handen gezicht en opgezette ogen. De arts gebeld en die zei dat het waarschijnlijk een milde allergische reactie was. Ze heeft allergiedruppels gekregen en het is al bijna niet meer te zien.
    Nu vraag ik me af: Is dit een voorteken dat het later misschien een ernstige allergie kan worden?
    Hoe was bij jullie de eerste keer dat je kindje een ernstige reactie had. Hoe heb je dat opgelost en waren er achteraf al eerder tekenen dat het "er aan zat te komen"?

    Mijn kleindochter had natuurlijk al wel eerder sesam gehad in brood e.d., maar nog nooit gemalen, altijd hele zaadjes, dus ik denk dat de hoeveelheid die ze binnen heeft gekregen ook een rol speelt.

    Waar moet ik, behalve al het eetbare controleren op sesam, op letten als ze weer bij ons op bezoek mag komen?

    Wanneer zijn jullie kindjes voor het eerst getest op allergieen?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Mijn dochter reageert heel sterk op cashewnoot. Ze is getest toen ze een jaar of 6 was. Officieel is ze niet allergisch, maar evengoed krijgt ze veel pijn in haar mond en keel en rode vlekken rond haar mond en blaarachtige plekken op haar lippen als ze het binnenkrijgt, ook bij een hele kleine hoeveelheid. We zorgen dus dat ze geen dingen binnenkrijgt waar het in zit.
     
    TanjaK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina