Hoi hoi, Koen is best vaak verkouden (kinderopvang, weerstand opbouwen), maar vandaag was het best erg. Me mannetje is er helemaal schor van. Als hij driftig of verdrietig is, hoor je een zacht/schor hoog gilletje. Ik vind het best zielig Ik merk echt dat hij er nu best last van heeft, want Koen is eigenlijk nu alleen goed in zijn doen als ik hem vasthoud en de hele tijd een beetje wandel. Iemand nog tips om het te verzachten? Ik weet dat honing ten strengste verboden is, maar er zullen toch wel wat andere middeltjes zijn? Groetjes, Kim
Eva heeft dit ook wel eens gehad, dan kon ze heel hard huilen, maar klonk het alsof ze heel zachtjes huilde. Heel sneu, want ik had het dan niet zo snel door (was als ze naar bed ging overdag, vindt ze niet altijd even leuk ). Ik heb Bisolvon gebruikt (moet je wel die voor kinderen pakken uiteraard), om het slijm op te lossen, want dat schor zijn kwam volgens mij ook door vastzittend slijm. En wat baby luuf voor het slapen gaan. Meer kan je niet doen... heel sneu, maar het gaat vanzelf weer een keer over (als ze 1 jaar zijn schijnen ze vaak minder verkouden te zijn).
Heel herkenbaar en ohw zo zielig voor ze. Tijmsiroop voor de kleintjes kan wat verlichting geven Beterschap
Hoi, Bedankt voor jullie antwoorden. Luuf kreeg Koen gisteravond al opgesmeerd, maar Bisolvon of Tijmsiroop krijgt hij nog niet. Vandaag maar even halen. Snoopy1979 schreef: Ik hoop het zo dat dat zo is. Ik mag eigenlijk niet klagen, want voor de rest is Koen bijna niet ziek, maar hij is gewoon bijna altijd verkouden. Gelukkig is hij vanochtend wat beter in zijn doen en is hij al weer aan het proberen om op de konijnenkooi te klimmen Wel nog ontzettend schor wat af en toe tot aparte geluidjes kan leiden... Groetjes, Kim
Hier ook zo'n verkouden mannetje en dit sinds hij naar de opvang gaat. Hij heeft ook regelmatig last van slijmen op zijn luchtwegen en dan is hij inderdaad wat schor. Wij aerosollen dan en daar komt het los van, waardoor de schorheid mee verdwijnt.