Hallo! Onze dochter is sinds een paar weken echt super alert geworden, ze kijkt overal naar, is gek op spiegels en is druk in de weer in de box... Ze kan echt uren klaarwakker zijn en lacht echt de hele dag door en kan echt gillen van plezier.. Maar ja.. tijdens het drinken heeft ze dit ook! ze kijkt overal naar, de tv kan beter maar niet aan staan en als mijn vriend de fles geeft moet ik mijn mond dichthouden anders gaat ze naar me op zoek... we worden er af en toe echt stapelgek van, ze is drukker bezig met alles bekijken dan met drinken en drinkt ook regelmatig haar fles niet leeg... als ik tegen haar praat tijdens het drinken dan gilt ze het uit van plezier en begint ze te proesten.. bij mijn moeder drinkt ze goed, maar die houdt haar echt in een halve houdgreep.. dat doet ze niet voor niets, ik was namelijk ook zo als baby... en ik sliep dus ook amper... wie herkend dit en heeft misschien tips? groetjes!
Dat krijgen een hoop kindjes als ze een bepaalde leeftijd hebben. Benthe hier heeft er ook een tijdje 'last' van gehad maar Malou en Ruben eigenlijk niet, voor hun was de borst alles ! Haha! Maar wat je kan proberen is om de fles in een rustige kamer te geven waar je het ook een beetje donker/schemerig kan maken. Zo is er weinig afleiding (hoewel af en toe er zelfs in het donker nog afleiding is...) en is ze misschien meer gefocust op het flesje. En niet leeg drinken, tja alles is gewoon veel interesanter. Vaak drinken ze dus maar net de honger weg en stoppen dan omdat er weer belangrijker dingen te doen zijn. Dan kan je het er dus in gaan proppen als dat lukt (lijkt me niet ) en je kan maar gewoon stoppen en het later weer proberen als ze weer aangeeft trek te hebben. Succes in ieder geval! Liefs, Hanneke!
ik ben dan zo bang dat ze niet genoeg binnenkrijgt... maar ja als ik de borst had gegeven dan had ik nooit geweten hoeveel ze dronk.. ben wel blij dat het een beetje bij hoort... x
ons meisje is ook erg onrustig met drinken, zowel bij mij aan de borst, als wanneer mijn vriend een flesje geeft. Proberen zo min mogelijk prikkels te geven. En anders in etappes. Das met de borst makkelijk te doen. Met de fles iet lastiger omdat je de afgekolfde melk niet opnieuw mag verwarmen. Als ik er niet ben dan neemt mijn vriend er gewoon geen genoegen mee als ze niet genoeg opdrinkt. Oftewel: blijven aanbieden. Maar ik herken je probleem, lastig he? iig suc6 ermee!