sew cool naaimachine

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal26, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hoi meiden.

Onze dochter wil heel graag voor 5-12 de sew cool naaimachine.
    Ze ziet hem de hele tijd voorbij komen op tv.
    Is de naaimachine een aanrader? En is het al leuk voor haar leeftijd? Ze is in september 5 jaar geworden.
    Ze doet heel graag knutselen en leuke dingen maken, dus ik dacht dat dit wel heel erg leuk voor haar is.

Heeft iemand ervaring met deze naaimachine?

2. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    ik lees ff mee. Hier ook een dame die graag zo'n ding wil. Ik ben er altijd zo bang voor dat je een hoop geld betaald voor iets waar ze dan een hoop hulp voor nodig hebben en dat het dan nét niet werkt zeg maar (zie het als een goedkope tablet van het merk onzin.. daar werkt het dan nét niet zoals het moet en dan kunnen ze er zelf niets mee en jij loopt je kapot te ergeren omdat die dingen niet functioneren) Ik denk dus; als ze wil leren naaien, dan maar op mijn eigen machine met een simpel steekje. Wat dit gaat met lijm ofzo?

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

volgens mij met hitte ofzo?
    lastig te zien in een filmpje

maareh.. justme.. zou jij je dochter nu al op je naaimachine laten?
    de mijne (7) wil het erg graag maar ik vind het nogal eng eerlijk gezegd :)
    dus goede tips... welkom!

4. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Ik lees mee. Hier wil dochter van 4,5 hem ook ze wil een naaimachine net als mama. Vorigjaar heeft ze met mijn hulp toen dingen gemaakt op mijn naaimachine. Ze was toen net 3 jaar. Ik ben benieuwd hoelang dit leuk blijft omdat je alleen die pakketen kan maken.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Ik wilde hen eerst ook kopen maar heb er vanaf gezien. Je kunt alleen de bijbehorende stoffen gebruiken. Ik denk dat de lol er dan snel af is

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja weet je wat het is, dat is eigelijk met alles.
    Ze wilde eerst die coco de aap van real friends.
    Dan denk ik, ja dat ding is kei duur en dan gooien ze die weer aan de kant.
    Maar dit vindt ik toch wat anders, onze dochter knutselt heel erg graag, en iedere keer als deze reclame voorbij komt gaat ze er helemaal voor zitten.
    Ze vraagt verder niet zoveel, en ik vind het toch wel leuk als ze iets uitpakken dat ze dan zeg, yes dat wilde ik zo graag hebben.
    Ik koop vanavond gewoon een paar van die extra setjes erbij.
    En ze is blij.
    Ik wilde vroeger ook altijd een eigen naaimachine.

Het is eigelijk altijd een risico als je iets koopt of ze er mee spelen of niet.
    Lego friends en playmobil heeft ze meer als genoeg.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Als je hem wil kopen, bij de makro is hij "maar" 29 euro zag ik net

8. Saskia78

Jouw lol hooguit.. Want jij moet het kopen :)

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Zou ik niet eens zo erg vinden maar continue met hetzelfde stofje werken, hetzelfde poppetje aan elkaar naaien zou mijn dochter snel flauw van worden

10. Saskia78

Stond net bij het kruidvat... Hebben ze een soort van lappenpop met een aantal lapjes stof erbij km zelf kleding voor te maken.
    Gewoon met de hand dus.

Dat is dan misschien ook wel leuk. En slechts 5€
    Speel je ook niet eeuwig mee natuurlijk maar het zag er evengoed wel heel leuk uit.
    Leuk als je niet zeker weet of je kind naaien eigenlijk wel leuk vind.

11. Saskia78

En bij de boekencoordeelwinkel heb ik al paar keer naaimachines van 50€ gezien.
    Niet geweldig goed natuurlijk maar wel leuk om mee te naaien.
    Vind ze het dan super... Kun je altijd nog een duurdere kopen

12. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb er zelf ook over zitten twijfelen maar ik ga het niet doen. Je kan niet alles wat je wilt aan elkaar naaien. Bijvoorbeeld een jurkje voor de pop of knuffel. Je bent gebonden aan het Sew Cool textiel. En als dat op is, moet je extra kopen. Daar heb ik geen zin in, dan blijf je betalen.

Alexandra krijgt voor haar 5e verjaardag een punniksetje. Kan ze lange stukken punniken, maak ik er wel een jurkje van voor haar knuffel.:D

13. Saskia78

Ben benieuwd... Punniken is hier nooit zo aangeslagen...
    En ik opperde vandeweek zo'n setje met breiringen van de zeeman (met patroon en wol voor een klein knuffeltje erbij) maar dat vond ze ook niks.
    Haken wil ze wel leren maar het geduld om te oefenen ontbreekt nog.

Heb net (voor de serieuze naaistertjes hier) echt een leuk boek gezien.
    Singer naaiboek: Knuffels | Boekenvoordeel, meer dan 120 winkels!

Zag er leuk uit en duidelijk... En zeer gechikt voor een echte naaimachine.
    En ze hebben er ook nog eentje over tassen maar die lag helaas niet als inkijkexemplaar in de winkel... Die gaat op mijn eigen verlanglijstje denk ik maar :)

14. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik zou dan eigenlijk met het kind samen achter de gewone naaimachine gaan, de kans dat er vingertjes onder de naald komen is echt niet heel groot bij een jaar of 6. Ter vergelijking, mijn zoon van 3,5 snijdt groenten met een scherp keukenmesje en heeft zijn vinger nog nooit geraakt, bij een naaimachine hoef je in principe niet eens erg dicht bij de naald te komen.
    Dit systeem ziet er waardeloos uit, ik vraag me af hoe lang die heel blijft, nog even afgezien van de beperkingen in materiaal.

15. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb hem toch maar gekocht, want onze dochter wil hem zo graag hebben.
    Ik heb al een aantal dingen af moeten wijzen, en dat ga ik nu niet weer doen.
    De eigenaar in de speelgoed winkel, die ken ik persoonlijk, en die zei dat dingen niet om aan te slepen zijn.
    Mocht er iets zijn, mag ik gewoon terug komen.
    Ik ben benieuwd hoe ze het vindt.
    En ik kan wel een echte naaimachine voor haar kopen, maar dan moet ik helpen, en ik heb een meisje die niet graag geholpen wil worden hahaha, die wil alles zelf doen :)
    Och en als ze er wat kussentjes van kan maken, en het is nog vrij nieuw, dus ik denk dat er dadelijk veel meer in te krijgen is.

16. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Dochter wil dit ook graag hebben, en heb even zitten kijken op Google. Wanneer ik naar dit filmpje kijk (onwijs irritant filmpje maar oke ;)) https://www.youtube.com/watch?v=2EoMmVLDrpQ dan lijkt het, bij minuut 11:15, dat je ook ander vilt kan gebruiken :).

Natuurlijk vertellen de fabrikanten van dit ding dat er niet bij ;). Maar als dat echt zo is dan wil ik het nog wel kopen voor dochter, voor 5/12.

17. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Duidelijk filmpje en dan zou je er ook poppekleertjes mee kunnen maken als het maar vilt is. Ik ga er maar is over na denken misschien voor haar 5e verjaardag( maart) en dan als het goed bevalt 1 met naald en draad als ze het echt leuk vind.

18. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Oh, het is een naaldviltmachine, dan heeft het nog wel wat.

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier hebben we hem gehaald voor Emma voor sinterklaas. Wilde ze allerliefste hebben. Ik ben benieuwd.

Deel Deze Pagina