dilemma overblijven...wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

#1 tuc, 10 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2015
    Dochter wil graag 1 dag in de week overblijven. De dag dat ze dat nu doet moet mijn zoontje vanaf dit schooljaar s middags naar de psz. Ik loop dus nog heen en weer terwijl dochter overblijft.

Ik heb nu 2 keuzes:
    - ik loop net als nu 3 keer in de week tussen de middag heen en weer maar heb het dan 2 van de 3 dagen wat rustiger tussen de middag omdat we een kwartier extra hebben. En hoef ik dus maar 1 dag te haasten.
    - ik loop 2x in de week heen en weer maar dan moet ik beide dagen wel echt haasten. De derde dag hoef ik dan dus helemaal niet terug tussen de middag.

School is enkele reis 10 minuutjes lopen.

2. Ja, daar kies je zelf voor :p Had je maar geen gastouder moeten worden :p) (Nee hoor, even grapje tussendoor :p )

Klinkt heel ingewikkeld allemaal.... Ik zou het eigenlijk zo laten. Of ben je erg lang onderweg van en naar school?

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm tja.. Je kunt het gewoon een keer uitproberen wat je fijner vind..
    Want wat voor jou fijn is.. Kun jij alleen bepalen :)

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Idd ;) ik snap het ook niet helemaal qua tijden en zo. Ik zou haar en dinsdag en donderdag laten overblijven als het jou goed uitkomt en je het financieel kan dragen.

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik zou haar laten overblijven op een dag dat je zoontje ook niet naar de psz gaat. Dan hoef je tussen de middag helemaal niet lopen 1x per week.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja sorry dacht al dat het niet te volgen was..zal mijn OP even wijzigen en het simpeler maken;)

7. tuc

tuc Niet meer actief

10 min heen en 10 terug.

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou kiezen voor 20min extra tijd voor jezelf of gastkindjes en 1dag niet op en neer lopen. Dan heb je ook daadwerkelijk tijdswinst van haar overblijfdag

9. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om mijn kind over te laten blijven terwijl ik zelf thuis eet. Dit ook omdat mijn oudste 2 een tijdlang hebben moeten overeten omdat de school te ver weg was om thuis te komen eten. En zij vonden het overeten echt niet leuk.

Maar goed als ze het zelf graag wil.... en jij wilt het doen, zou ik kiezen voor een dag dat je er dan niet uit hoeft en dus helemaal thuis kunt blijven.
    Kun je trouwens niet met de fiets op en neer? Fietsend gaat vaak toch een stuk sneller.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat is echt afhankelijk van het kind.

Mijn kinderen zouden het liefst alle 3 dagen overblijven. Geen gesjouw naar huis terug in die korte tijd, alles snel snel moeten doen..
    Met vriendjes samen eten, dollen, daarna verschillende activiteiten of lekker met vriendinnetje hangen in de zitzak enz.

Dat is echt geen straf hoor..

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou vooral voor jullie een passende oplossing kiezen.

Hier is het vrij simpel, maandag en dinsdag moet hij overblijven.
    Donderdag ben ik vrij en geef ik hem de keuze, overblijfen of niet? Ik kan tot 10 uur doorgeven of hij moet overblijven ;)

Regelmatig blijft hij dus 3 dagen over, waarvan ik 1 dag gewoon thuis ben.
    Hij is vrij vanaf 12 tot 13 uur en met geluk heb ik 40 minuten de tijd om te eten. Ik vind dat vrjj kort vanwege de jongste.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb een kind als die van amdaa dus. Als ik dochter laat kiezen blijft ze ma, di én donderdag over. Die vindt overblijven fantastisch. Het overblijven is dus zeker niet voor mij. Maar als ze dan toch overblijft heb ik er zelf ook graag wat gemak van;)

Fietsen gaat niet. Ik ben gastouder en heb op die dag 5-6 kindjes...die krijg ik niet allemaal op mn fiets mee:D

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    dan zou ik het echt wel weten.. laten overblijven op de dag dat je zoontje niet naar psz hoeft.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom laat je haar dan niet twee of drie dagen overblijven? Leuk voor haar, en meer tijd en ruimte voor jou.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ja het kan maar het is ook wel zo gezellig om haar even thuis te hebben...ik merk op donderdag (dat is nu de dag dat ze overblijft) dat ze het wel mist dat ze tussen de middag niet heeft kunnen vertellen...ik denk dat haar dat uiteindelijk wel zal tegenvallen als ze vaker overblijft...plus het is een kind dat overal veel prikkels van krijgt...ze ontlaad echt even tussen de middag thuis.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat snap ik. Leuk dat je haar daar rustmoment kan bieden.

Deel Deze Pagina