Inleiden niet mogelijk als baby nog niet is ingedaald??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door natasjag, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasjag

natasjag Lid

20 mrt 2009
    16
    0
    0
    Ik heb een vraagje ik ben gister bij de gyn geweest, en omdat ik nogal een vervelende zwangerschap achter de rug heb met bijna alles wat maar mis kan gaan is misgegaan, en ik nogal ernstige bekkeninstabiliteit heb en al weken behoorlijk voorweeen, zou ik met ongeveer 38 weken ingeleid worden.
    vandaag ben ik dus precies 38 weken en de gyn zei gister dat ze dus nog niet konden gaan inleiden omdat de beeb nog niet helemaal is ingedaald.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik baal nu echt als een stekker want ik kan gewoon echt niks meer en zit maar te wachten tot de kleine eindelijk komt.

Door de ellende deze zwangerschap (na een mola zwangerschap) ben ik vanaf 5 weken af elke twee weken in het ziekenhuis geweest, en het voelt alsof ik inmiddels al ruim anderhalf jaar zwanger ben.
    Ik wil gewoon graag zien waar ik het allemaal voor gedaan heb.

Kan ik nu echt niet ingeleid worden, of is er iets anders dat ik kan doen?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Het is wel mogelijk maar iets wat dokters echt liever niet doen als het niet echt dringend medisch noodzakelijk is. Jij en je kind zijn niet in gevaar dus zullen ze nog ff wachten... maar als puntje bij paaltje komt kan het natuurlijk wel.

Ik ben ingeleid terwijl alles potdicht zat en mn dochter niet was ingedaald omdat mn bloeddruk gevaarlijk hoog was. Het was een complete hel en bijna 4 jaar na dato ben ik het echt nog niet vergeten, serieus als ik het van te voren geweten had had ik nooit zwanger durven worden.

Mocht je toch ingeleid worden dan zul je een veter of gel ingebracht krijgen in de hoop dat daardoor de boel verweekt en je ontsluiting krijgt. Bij 2 tot 3 cm kunnen ze de vliezen breken en je aan een infuus leggen met wee-opwekkers. Meestal heb je je kind met een dag of 2 maar de kans dat het met een ks eindigd is een stuk groter (ik eindigde ook met een spoed-ks na 2 dagen afzien) en dat is iets wat artsen liever voorkomen.

Wie weet begint het de komende week ofzo gewoon vanzelf....

3. Kimama

Kimama Actief lid

7 jun 2009
    107
    0
    0
    Jouw lijf is er blijkbaar nog niet klaar voor...
    Bij mijn 1e bevalling braken mijn vliezen en gebeurde er verder 3 dagen niks. Kindje was wel ingedaald en m'n baarmoedermond was al wel een heel klein beetje begonnen te verweken maar verder gebeurde er niks.
    Infuus erin en een weeenstorm van zo'n 8 uur deed weinig goeds, mijn lijf wilde nog niet blijkbaar...
    Pas na een spuit in m'n been ging het als een trein, maar toen waren we dus al een poosje bezig.
    Als het niet gaat gaat het niet, dan kunnen ze hooguit een keizersnee doen...
    Jammer dat het allemaal zo loopt bij je. Ik hoop dat de roze wolk er straks wel is!

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ben ingeleid wegens medische noodzaak, de baby was nog niet ingedaald maar het moest, dus het kan wel maar als er geen levens vanaf hangen dan doen ze het niet.

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    He Meid,

Vervelend zeg dat het je allemaal niet mee zit...
    Maar het klopt wel, ze kunnen je niet zomaar inleiden. Dat zullen ze zowieso niet zomaar doen zolang het nog goed gaat met de baby. Dat jij aan bed gekluisterd bent is voor je gyn ook geen reden (hier kampte ik mee namelijk) pas toen mn vruchtwater echt helemaal op was en de baby het niet meer goed deed zijn ze me gel gaan geven om mn baarmoeder week te maken, toen was ik ondertussen wel al 41+3 zwanger... gelukkig begonnen hiermee alsnog de weeen maar toch is het geeindigt in een spoedKS.
    Dat is het probleem me inleiden, de kans op een kunstverlossing is gewoon veel te groot.
    Ook na deze helbevalling en het feit dat het op het einde niet goed ging met de kleine in mn buik gaan ze me deze keer niet eerder helpen. Ze wachten gewoon tot het uit zichzelf begint.
    Het is K*T dat weet ik, maar achteraf is het voor jouw en je kindje beter als het uit zichzelf begint....

Heeeel veel succes!

6. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Gister hebben wij een bevalbad opgehaald bij De Oerbron en die man had het over acupunctuur om een bevalling sneller op gang te brengen. Misschien het overwegen waard daar eens achteraan te gaan?

7. natasjag

natasjag Lid

20 mrt 2009
    16
    0
    0
    Ik denk dat er inderdaad niks anders op zit dan afwachten tot de beeb zelf besluit te komen.
    Tis balen maar idd op een kunstverlossing zit ik ook niet echt te wachten.

Weet iemand overigens of er een manier is om te zorgen dat het kindje sneller gaat indalen, kan ik daar oefeningen voor doen of iets dergelijks of is dat ook gewoon een kwestie van afwachten?

8. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

hey meis

je kan wel degelijk worden ingeleid als je kleintje niet is ingedaald
    ik heb het namelijk 2 weken geleden gehad...

ik trok het niet meer en was 4 a 5 dagen per week in het ziekenhuis ivm met verdenking van zwangerschapsvergiftiging en ik bleef heen en weer rijden.. ze wilde me niet opnemen omdat alle waardes nog net goed waren dus werd elke keer naar huis gestuurd.....

toen op maandagavond zat ik weer in het zh en zat er helemaal doorheen.. mijn dochter van 4 trok het niet meer omdat ik zoveel naar het zh moest mijn man liep op zijn tandvlees ivm alle stress en dat ik echt ziek van het zwanger zijn was...

toen heb ik een heel goed gesprek gehad met de gyn... en zou ik vrijdag worden ingeleid ik was toen 38+1 weken zwanger en ik kreeg dus vrijdag om 8.00 de eerste keer gel... om 18.00 e 2e keer gel vervolgens op zaterdag de 3de x gel... en om 12.00 uur begon de bevalling....Yustin was ook nog niet ingedaald ze hadden gezegd dat het wel een week zou kunnen gaan duren...

2 dagen gel 1 rustdag en dan weer 2 dagen gel...

en het is mij 100% meegevallen! vanaf 12.00 tot 20:51 want toen is yustin na 3 minuten persweeen geboren zonder medisch ingrijpen en zonder uitscheuren!

wel werd ik ook van te voren gewaarschuwd dat je meer kans heb op medisch ingrijpen... dus tang of vacuum of zelf een keizersnede!

dus meis alles kan!
    maar zet hem op meis!

nog maar even en dan is je kleintje er!

heel veel sterkte met de laatste loodjes

Deel Deze Pagina