Voor het eerst gestopt met de pil; wat gebeurd er allemaal haha; graag tips!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door NLJH, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi (ervaren) dames,

Mijn vriend en ik hebben besloten dat we heel graag een eerste kindje willen! Qua timing zou het perfect zijn als we rond September zwanger zijn, dus ik ben sinds vorige week gestopt met de pil om te ''ontpillen''.

Afgelopen zaterdag heb ik mijn laatste pil geslikt, van een nieuwe strip zat dus in mijn eerste week. Maandag de 10de had ik eigenlijk weer moeten beginnen na mijn stopweek, deze pil heb ik echter pas dinsdag ingenomen (dinsdag dus 2 pillen geslikt), woe, don, vrij & zat netjes op tijd ingenomen en vanaf zondag heb ik de pil definitief aan de kant gelegd!

Nu begon ik gister avond lichtelijk te bloeden, en vanmiddag gewoon echt ongesteld. Zelf denk ik dat dit gewoon komt omdat ik de pil niet meer ingenomen heb, als ik een stopweek heb wordt ik op de dezelfde dag ongesteld als nu het geval is. Klopt mijn manier van denken tot zo ver, hihi?

Op het moment dat ik mijn laatste bloedende dag gehad heb, en de begin dag van mijn volgende ongesteldheid dan pas kan ik gaan beginnen met het in de gaten houden van mijn ''normale cyclus'' toch?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is maar kortom; Ik ben erg benieuwd vanaf wanneer en hoe ik mijn cyclus in de gaten kan houden zodat ik weet wanneer mijn vruchtbare dagen zijn:)

Alvast dankjewel voor jullie reactie!

Liefs Nicky

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Leuk! Hoop dat het allemaal een beetje voorspoedig gaat. Toen wij het er over hadden om ook te stoppen met de pil eind dit jaar, meldde ons kleintje zich toch al veel eerder, dus het zou ook best veel sneller kunnen gaan dan september hoor! :) Succes!!

3. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Dankjewel voor je reactie! Wat fijn dat het snel gegaan is bij jullie:)!

Als het bij ons eerder dan September is is dat ook helemaal goed, liever eerder zelfs hihi. Ik ben altijd erg ongeduldig, nu zal ik sowieso 9 maanden geduld moeten hebben maar het lijkt me zo vervelend als het jaren duurt voordat zwanger worden lukt. Onze situatie is er helemaal klaar voor qua woonsituatie, financiële situatie en ook met de hulp van familie & vrienden zit het helemaal goed. Dus in elk opzicht kunnen we zwanger worden, nu moet alleen mijn lijf nog mee werken hihi!

Hoe ging het ontpillen bij jou? Of is het bij jullie sowieso wat anders gelopen omdat je aangeeft dat het onverwachts was dat jullie zwanger waren? Altijd fijn om met iemand te kletsen die er midden in zit haha!

4. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Oh leuk, mooi dat jullie alles voor elkaar hebben :)
    Ja ik ben zelf ook onwijs ongeduldig, maar bij mij werd dat dus snel beloond, haha.
    Ik ben niet bezig geweest met ontpillen, ik heb 1 pil vergeten en toen was het al raak... Het kan best zijn dat jij ook snel zwanger raakt, het ligt er inderdaad net aan hoe jullie lijf meewerkt :) Asuka (vriendin van mij) is nu ook voor het eerst bezig met ontpillen! Misschien kun je haar een berichtje sturen met hoe zij het ervaart :)

5. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja, laten we het hopen hihi!

Ik weet nog niet zo goed hoe het forum werkt haha, kan ik haar zoeken ergens?

6. Lizzthrasher22

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Sorry voor mijn late reactie..
    Ja, bovenaan waar Welkom (jouw naam) staat, heb je daaronder in die donkere rij de optie om te zoeken, daar kun je haar opzoeken :)
    Hopelijk is het duidelijk, ik ben altijd slecht in uitleggen haha.

7. Annoniemc

Annoniemc Lid

25 nov 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds 3 weken ook gestopt met de pil. Heb ook geen idee wat voor cyclus ik van mezelf heb, maar onder "pil" omstandigheden zou ik zaterdag mijn NOD hebben. Hoop stiekem dat mn menstruatie ook echt uit blijft natuurlijk.

8. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Als je midden in een strip stopt kun je idd 'n paar dagen erna ongesteld worden. Is heel normaal;)

9. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben begin deze maand gestopt met de pil en ondanks de onregelmatige cyclus die ooit ooit is geweest, leek er vorige week toch al een eisprong geweest te zijn. Nu afwachten dus. Maar verder eigenlijk weinig te merken van ontpillen. Is ook heel verschillend heb ik gelezen. Succes in ieder geval :)

10. HiemstraG

HiemstraG Lid

17 nov 2014
    17
    0
    0
    Apothekersassistent
    Hee! Ik ben nu 3 weken gestopt met de pil. Ik was eerst heel bang dat het allemaal ontzettend ontregeld zou zijn, aangezien dat de reden is geweest dat ik zo'n 10 jaar geleden aan de pil begonnen ben. 3x een kleine bloeding gehad nadat mijn menstruatie over zou moeten zijn en in de weken daarna af en toe wat 'oud bloed'. Maar dat is heel minimaal (en soms toch wel irritant, waar ik weer stemmingswisselingen van kreeg). Ik zou komende woensdag/donderdag mijn 'echte' menstruatie moeten hebben. Maar heb gelezen dat het ook later kan zijn ivm ontpillen. Ik ben erg benieuwd en vind het spannend allemaal.

11. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Twee keer gestopt met de pil, beiden keren ongeveer anderhalve week na stoppen een eisprong en gelijk zwanger. Het kan dus echt snel gaan, succes!

12. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Dat kan heel verschillend zijn, de ene is gelijk de eerste maand zwanger na het stoppen, en bij de ander duurt het heel lang. Wel heb ik vaak gelezen hier, dat velen zwangerschapsachtige klachten kregen na hun eisprong en dan niet zwanger waren, en juist als ze geen rare klachten hadden na hun eisprong ze wel zwanger waren.
    En tja pas in september zwanger worden kun je nooit plannen, of ga je nu 9 maanden niet klussen rond je eisprong? Ook dan moet je nog oppassen omdat dit ook nooit precies te berekenen is. Of je moet met ovulatietesten gaan werken.
    Bij mij liep mijn menstruatie cyclus gewoon redelijk regelmatig door na het stoppen met de pil. De ene keer na 26 dagen, dan 28 dagen en een enkele keer 30 dagen. Dit moet je ondervinden.
    Iig heel veel succes en ook plezier in deze leuke en spannende tijd.

13. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi Dames,

Daar was ik weer op dit topic. Inmiddels weer een tijdje verder, veel ''vreemde dingen'' gevoeld in mijn lichaam. Overgeven, enorme buikkrampen, hoofdpijn steken, spontane netelroos en vandaag dan (helaas) voor het eerst een bloeding.

Ik ging er niet vanuit al meteen zwanger te zijn omdat ik simpelweg niet weet wanneer exact mijn eisprong geweest zou zijn, als ik deze al gehad heb. Maar het zou uiteraard wel super geweest zijn;)! Back to reality haha..

Waar ik nu even nieuwsgierig naar ben is of ik mijn ''normale cyclus'' nu heb? Ik ben op 16 november met de pil gestopt, 20 november bloeding (ontrekkeningsbloeding denk ik), en nu 14 december mijn eerste ''echte'' ongesteldheid, denk ik dan... Ik zit dan op 25 dagen, en dat kan gezien worden als een normale cyclus toch? Maakt het klussen op het goede moment wat makkelijker als ik vanaf nu echt de MKB app en symptomen in mijn lijft kan gaan bijhouden.

Ben erg benieuwd naar jullie antwoorden.
    Liefs!

14. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Je cyclus kan na het stoppen van de pil nog best wel schommelen. Dus dat je cyclus nu 25 dagen duurde wil niet zeggen dat dat de volgende keer weer zo is. kan best zijn dat hij nu korter is of juist langer. pas als je cyclus een paar keer ongeveer hetzelfde is geweest kan je ervan uitgaan hoelang je cyclus precies duurt.
    Als je het deze maand al zeker wilt weten zou je ovulatietesten kunnen gebruiken.
    ikzelf ben daar nooit zo'n fan van, dan wordt sex echt zo'n moetje. maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

15. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Dankjewel voor je reactie! Ik kan dit bloedverlies dus wel zien als menstruatie? En dan gewoon tellen vanaf de eerste dag dat ik bruinige afscheiding had? De zondag dus wat uit komt op 25 dagen..

Ik dacht dat het door zou zetten en erger zou worden maar het wordt alleen maar minder.. Heb dan vanaf zondag tot nu een hele lichte bloeding gehad. Mijn eerste "menstruatie" na het stoppen met de pil zit er dus op; kan ik dat zo zeggen? Afwachten hoe het de volgende maand word en kijken of er een pijl op te trekken valt dan dus..

16. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam

Oh ja en wat betreft de ovulatie testen; Dit wil ik wel gaan proberen puur omdat we het rond die periode dan even extra doen. Seks als een verplicht nummer gaan zien terwijl ik net van de pil af ben lijkt me idd nog geen goed idee haha.

Wanneer die testen te doen is dus even goed naar m'n lichaam luisteren en afscheiding in de gaten houden of er een eisprong aan komt en dan testen of hoe hebben jullie deze gebruikt? Gewoon willekeurig toen je cyclus nog niet regelmatig was?

17. Ik zit in hetzelfde schuitje :)
    18 november gestopt met de pil, 20 november een onttrekkingsbloeding (nieuw woordje geleerd ;)) en daarna ook allerlei rare symptomen. Ik verkeerde ook even in de illusie dat ik heel misschien toch stiekem zwanger zou zijn, maar gister dus weer ongesteld geworden.
    Ik heb wel ovulatietesten besteld omdat wij wel serieus wille gaan klussen, maar dat vinden we gelukkig allebei ook erg leuk en juist niet verplicht. Meer van "yayyy we gaan een pruts maken!" :)

Succes in ieder geval!!

18. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi! Wat leuk; we zitten inderdaad precies in hetzelfde schuitje! Spannend allemaal he, vooral het feit dat alles nieuw is, en je niks anders kan doen dan afwachten hihi! Wij willen ook serieus gaan klussen, dus wat betreft hopen we dat het snel raak is! Succes en veel plezier ;)!

Deel Deze Pagina