snachts onrustige 'rare' benen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloem, 1 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Wie herkent dit, ik wordt er stapel gek van en kan er niet door slapen terwijl ik echt dood op ben... in de ochtend kan ik wel weer lekker slapen maar ja mijn dochtertje dan niet meer van 1 dus ik kom ondertussen chronische slaap te kort... :cry:

Het is net of m'n benen moeten blijven bewegen en stilliggen gaat gewoon niet.. ik val nu telkens rond 2 uur inslaap en mijn dochter is rond 6.30 uur weer wakker... gaap...

Wie heeft er tips hoe ik hier af kom zonder te bevallen.. :p

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    denk niet dat er iets is om van onrustige benen af te komen...zo wel dan ASJEBLIEFT vertel het me! (die van mij beginnen zo rond bedtijd ook te vervelen...gelukkig houden ze tot nu toe na zo'n 30 mins op ermee) maar je kan bvb wel tijdens t middag dutje van je kindje (neem aan dat ze die nog heeft?) ook even lekker gaan liggen en n middag dutje doen. Als je tenminste thuis bent dan....bedenk me net dat je zou kunnen werken natuurlijk...
    Maar dat deed ik altijd toen ik in verwachting was van mn tweede zoontje. Die 2 schelen namelijk ook maar n maand of 20.

OH bedenk me net...bij mn man toen hij in t gips zat en dit had hielp het om zn voeten iets hoger te leggen als zn heupen....dmv n kussen onder je voeten bvb...maarja dat was met n breuk dus of dat t zelfde werkt...

3. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    bedankt voor je tips, ik ga inderdaad vaak met m'n dochtertje even plat tdm... dat is heerlijk alleen zou ik veel langer kunnen liggen dan die kleine .. hihi
    nou ja nog 6 weekjes zullen we maar zeggen... gaap...

4. Niet meer actief

Ik heb echt slappe benen de laatste tijd, voel me een en al een dweil.
    Maar bij mij denken ze dat ik bloedarmoede heb.

In bed kan ik ze haast niet bewegen, lijkt net of ze 'slapen'
    Weet ook niet hoe het komt.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb ook nachtenlang wakker gelegen met onrustige benen. Magnesium schijnt goed te helpen. En n stuk zeep onder je laken bij je voeteneind is van grootmoeders tijd.. bij mij hielp die laatste echt niet.. Ik had ze vanaf 24 weken tot t einde en heb t nu ook nog vrij vaak.. helaas voor de rest kan je er weinig aan doen hoor, succes!

6. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    Een vriendin van mij, vertelde dat ze toen zij zwanger was ook van de rare benen had in bed, net of de kramp inschoot. Bij aar hielp het om het bed omhoog te zetten ( de achterkant)
    Succes, slaap ze ,

groetjes muis

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Het heet, geloof ik, 'restless legs'. Als je op die term verder zoekt, hier of op google, kan je er vast wel iets over vinden. Het is een vaker voorkomend zwangerschapsverschijnsel.

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Het schijnt idd vaak een gebrek aan magnesium te zijn. Maar als je magnesium gaat slikken dan ook altijd calcium erbij nemen want die 2 gaan samen. IJzergebrek kan ook een oorzaak zijn.
    Maar het kan ook 'gewoon' een zwangerschapsverschijnsel zijn door de wijziging van hormonen in je lijf.

En drink je heel veel water?
    Je lichaam heeft 2 liter vocht nodig in totaal, maar niet veel meer dan dat. Als je heel veel drinkt kun je ook mineralen zoals calcium en magnesium weg spoelen.

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Je benen even flink (laten) masseren of lekker stevig (laten) insmeren met bodymilk oid helpt bij mij ook vaak.

10. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik had hier ook altijd heel veel last van.

Ik gebruikte altijd een gel voor op je benen en dan vooral in je knieholtes.. Venadoron van Weleda voor het slapen gaan en dit hielp echt. Ook benencreme van Gewohl (Etos) is speciaal aanbevolen tijdens de zwangerschap. Het heeft gewoon met je bloedvaten in je benen te maken.

Succes, M

11. Miran34

Miran34 Actief lid

13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Hoi hoi,

Mijn man masseerd dan mijn benen anders kom ik echt niet in slaap.

Groetjes

12. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik heb er ook vreselijk last van gehad en nu zelfs ook nog wel eens.....

Ik heb gewoon een kussen onder het matras gestopt aan de onderkant, zodat mijn benen hoger lagen, kon toch niet meer op mijn zij of buik slapen toen mijn buik groter werd....

Dat hielp wel aardig! Maar ja het is nog steeds niet weg, dus een permanente oplossing heb ik niet gevonden....helaas...

13. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    als ik er last van heb doe ik beenoefeningen.

Het brengt de doorbloeding weer een beetje opgang.

14. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Dat heet *restless legs* inderdaad en *Inhibin* is een medicijn daartegen.

15. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Oo wat super al jullie reacties..
    Ik zal de meeste tips uit proberen.
    Voor het medicijn was ik al bang, die mag je niet in de zwangerschap gebruiken...
    Ik heb ook iets bloed armoede dus daar kan het ook iets mee te maken hebben... morgen maar even laten prikken bij de ha en evt ijzer tabl...

16. suiske

suiske Actief lid

21 dec 2006
    104
    0
    0
    Ik heb dit ook een tijdje gehad, bij de yoga leerde we dan om plat op de grond te gaan liggen met de benen omhoog tegen de muur, en dan 2 kleine kussens onder je billen leggen, zo ong, 5 minuten blijven liggen, bij mij hielp het super dus misschien heb je er wat aan

17. minke

minke Actief lid

Hallo,

ik had er bij mijn eerste zwangerschap ook heel veel last van en helaas ook nu begint het weer te kriebelen in mijn benen... Wat bij mij wel wat hielp, was om mijn benen omhoog te leggen. Ik had 2 kussens onder het voeteneind van mijn matras zodat het wat omhoog lag. Enig nadeel: je kunt niet zo lekker meer op je buik liggen... mijn favoriete slaaphouding (zelfs tijdens zangerschap :D).

Groetjes Minke

18. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ik heb wat tips opgevolgd en had gisteren nacht GEEN rare benen in bed :)
    Ik ben veel water gaan drinken overdag en heb mijn voeten eind iets overeind gezet... het hielp... dus ik drink erg veel water nu.. De nacht ervoor had ik met m'n benen omhoog tegen de muur gezeten en een kussen onder m'n kont maar helaas zelfs zo voelde ik ze nog.... en ik kreeg het erg koud na 5 min...
    Ook ging ik langs de huisarts om m'n HB te laten prikken, hier werd ik dus weer weggestuurd! ik werd me daar toch een potje pissig.. ik was er om 15.00 uur dus dan zijn er geen patienten en ik weet hoe snel het gedaan is (ik = wijkvpk) maar helaas ze waren te druk en of ik volgende week maar terug kwam met een afspraak! Ik zeg voor dat rot prikkie, nou ik ga wel langs m'n verloskundige en heb me voor dat ik er nog meer uitkraamde omgedraaid en ben weggelopen...
    Ik natuurlijk met veel hormonen en kort londje ;)
    En ik had al wel gezegt dat ik wist dat het laag was en dat ik al ver in de zw schap zit.. Stel ik ga nu bevallen en heb flinke bloed armoede en verlies ene hoop bloed krijgen ze het wel te horen...
    Zo even die agressie er ook uit.. ;) al blijf ik het echt belachelijk vinden... ik hoef pas di naar de vlk dus tot die tijd weet ik het toch niet maar ben allang blij dat ik vannacht geen onrustige benen had, nu alleen het plassen nog door het drinken.. hihi

19. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Had ook heel erg last van mijn benen, kriebelbenen ja, maar heb het nu wel redelijk onder controle.
    Komt inderdaad door je aders in je benen. Je hebt zoveel meer bloed inje lichaam, en als de veel loopt of staat de hele dag is de druk op je aders in je benen veel groter dan normaal.
    Heel veel vrouwen krijgen ook spataders tijdens de zwangerschap..

Dit was mijn remedie, en het helpt super:
    1. 's avonds bij het tv kijken voetjes alvast omhoog (en dan ook maar gelijk veel kopjes thee en koekjes laten serveren ;) )
    2. voor het slapen gaan neem ik regelmatig een voet/onderbeenbadje (in bad) gewoon even 10 minuutjes lekker warm, en dan op het eind mijn onderbenen nog even flink laten schrikken met koud water. Schijnt goed te zijn voor de doorbloeding en dus ook tegen spataders.
    3. dan voor ik echt het bed inga mijn voeten, onderbenen en knieholtes stevig in (laten) masseren met inderdaad de Gewohl benen / voeten creme. Dat koelt lekker af en geeft een fris gevoel.
    4. ik heb het voeteneinde van mijn bed ook een tijdje omhoog gehad, maar nu niet meer omdat ik anders niet lekker lig met mijn buik.

Mijn beentjes en voetjes zijn nog nooit zo poezelig geweest :)
    En een stuk rustiger.

Succes :)

20. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Tijdens de zw yoga geleerd je tenen te wiebelen en je enkels te draaien voor dat je gaat slapen.
    Tevens je bed uiteinde verhogen d.m.v. kussen eronder bijvoorbeeld of als je een luxe bed hebt kan het misschien makkelijker.
    Van mijn mams had ik ook een creme van kneip gehad voor onrustige benen. Dat hielp ook.
    Succes er mee!

Deel Deze Pagina