Piercing

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lepeltje, 3 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Hallo dames

Ik vind deze vraag een beetje genant om aan de verloskundige te vragen, dus probeer ik het eerst op het heerlijke anonieme forum:p.

Ik heb namelijk een piercing down under, en ik was eigenlijk benieuwd of deze eruit moet voor de bevalling? Is er iemand die dit weet of die er ervaring mee heeft? Mij lijkt het namelijk niet nodig om de piercing eruit te halen, aangezien ie niet in de weg zit, maar misschien denken de doktoren etc. daar anders over?

xxx

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    uh ja goede vraag, ik denk inderdaad van niet maar ja ik weet niet of t kwaad kan.
    Ik zou t eigenlijk uiteindelijk wel aan de VK vragen :)

3. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    ik zou het niet weten, maar ik zou denken van wel! maargoed idd gewoon aan je vk vragen hoor!

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik denk het wel hoor dat deze eruit moet. Ze zijn daar toch flink bezig met voelen en vanalles. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

5. Mn zus heeft ook een piercing down under, maar moest hem uithalen. Maar omdat hij is doorgedraaid, kan hij niet meer los (ja met een nijptang doorknippen).
    Ze is 2x bevallen, en heeft hem dus 2x laten zitten, maar ze hadden het liever zonder piercing gezien..

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik had een poosje geleden gelezen dat ze wel liever hebben dat je hem eruit haalt. Ik zou het doen en hem dan later er weer inzetten.
    Heb eigenlijk ook geen idee hoe dat zit met scheuren enzo en of het daar in de buurt komt/kan komen maar ik zou hem er zeker uithalen!

7. Sammy1986

Sammy1986 Lid

17 aug 2009
    45
    0
    0
    Gelderland
    Het lijkt mij toch zeker dat eruit halen het slimste is... Het kan daar beneden aardig opzwellen na een bevalling, en lijkt me dan niet handig om er dan een piercing te hebben. Misschien zelfs wel een beetje link.

8. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Een hele goede vraag!! een die ik mezelf ook afvraag... woensdag heb ik een echo bij de vk en denk dat ik het dan daar even vraag...maar vrees dat ie eruit moet :( maar hoop het niet..tja idd voor de bevalling op zich zou het moeten kunnen (hihihi kan ie meteen gymmen aan de ringen) maar de eventuele zwellingen erna...
    Ik zal even melden wat ze woensdag zeggen!

9. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb er zelf ook eentje daaronder (clithood) en heb toen ik net zwanger was gezocht op internet of ie eruit zou moeten. Ik heb geen reden kunnen vinden.
    Ik heb ondertussen tig onderzoeken gehad in het ziekenhuis, ook inwendig, en geen verloskundige of arts heeft een opmerking gemaakt over de piercing. Dus gewoon lekker laten zitten zou ik zeggen (eruit halen kan altijd nog).

10. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Denk dat ze hem er wel uit willen hebben hoor! Maar als je dit echt niet wilt kun je dat altijd aangeven...

Kun je hem niet even verwijderen en na de bevalling weer in doen?

11. hoi hoi

Ik heb ook een pircing daar bij mijn bevaling was het geen probleem.
    heb ook gevraagt aan de gyno en die zei ook kan gewoon blijven zitten.

12. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Ja ik zou em eruit kunnen halen, maar het begint nu al lastig te worden met mijn groeiende buik en niet al te lange armen. Ik voorzie dus ook problemen als ik em vlak voor de bevalling nog uit moet pielen :(, vraag me af of ik er dan uberhaupt nog goed bij kom.

Ik heb inderdaad ook een clithood piercing, en aangezien het zo ver bovenaan zit, zie ik ook niet echt in waarom ik em eruit zou moeten halen. Het zit opzich niet in de weg. Maar misschien moet ik inderdaad toch de vlos even vragen voor de zekerheid.

13. idd omdat hij boven zit zit hij niet in de weg had he hem in je schaamlippen onder gehad dan had je hem eruit moeten halen.maar bovenin komt niks uit of niemand in de buurt tijdens bevallen dus lekker laten zitten zou ik zeggen;)

14. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb een navelpiercing en van mijn gyn moet ie eruit met de bevalling. Hij vroeg ook of ik 'nog ergens anders' piercings had en zei dat die er ook uit zouden moeten voor het geval er complicaties optreden...

Deel Deze Pagina