Sex en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door haailena, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nou hier is het ook ver te zoeken. ik vind het vervelend voor mijn vriend maar ik ga mezelf er ook niet toe dwingen, word het denk ik ook niet leuker op.
    Ik had gehoopt dat het beter zou worden maar helaas nog niet.

Op de een of andere manier vind ik het ook gewoon eng om seks te hebben terwijl ik ook weet dat er niks kan gebeuren (op misschien wat bloed verlies of harde buik na).

2. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Hier ook geen sex. Maar ik ga geen afspraken met hem maken en dat vindt manlief niet erg. Hij is heel lief daarin en begrijpt dat ik geen zin heb. Arme man is zelfs verbannen naar een andere kamer omdat ik de hele tijd wakker wordt van alle kleine geluidjes. We knuffelen en zoenen nog wel vaak en dat doe ik omdat ik dat echt wil, niet omdat dat moet en dat heeft mijn man liever.

3. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ik heb ook een libido van 0,0 strrker nog vind het op moment vreselijk wanneer hij aan me zit. Een knuffel en een kus gaat nog. Maar dat zal msschien ook wel komen omdat ik steeds zo misselijk ben. Ik hoop dat dit weer beetje normaal word wanneer mijn misselijkheid weer wat weg trekt.

4. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook weinig zin en behoefte. Sterker nog, zelfs knuffelen heb ik amper zin in. Ik vind het jammer, maar herken het van de vorige zwangerschap. We hebben denk ik 4 keer seks gehad de afgelopen bijna 9 maanden... Maar... ik heb wel mijn man vaker een pleziertje gedaan :) Seks bestaat uit meer dan penetratie natuurlijk. Tsja, het blijven mannen. Geen man kan 9 maanden zonder. Dan maar even een moetje.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier was het in het begin ook zo door de zwangerschapskwalen, toen later totaal andersom. nu hebben we door de bevalling erg lang móeten wachten omdat ik nog pijn had (ruptuur) en nog ongesteld werd door de implanon... door de hormonen is het weer idd zin maken...
    niet zo heel extreem maar ben niet meer zoals ik zonder de AC was. hormonen zijn rotdingen. of het nu zw. of AC hormonen zijn. weinig aan te doen behalve praten en het toch nog leuk samen hebben.

6. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier ongeveer 1x per anderhalve week denk ik. Ik vind het gewoon niet fijn. Krijg er harde buiken van.
    Vriendlief accepteert dat. Dan maar handwerk onder de douche... Tis goed met ze! Bij mij hoeft hij echt niet te zeuren dan krijgt hij een hengst ;)
    Voor de zwangerschap kreeg hij extra omdat we zoveel 'klusten' dus gemiddeld zit hij op hetzelfde.. Hahaha.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Eerste trimester heb ik vaak weinig zin omdat ik moe en misselijk ben, maar alsnog hebben we dan vaak wel minimaal 1x per week sex.
    Vanaf het tweede trimester is het gewoon als voor de zwangerschap, tussen de 2 en 5x per week in.

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zowel bij de vorige als bij deze zwangerschap heb ik totaal geen zin (als ik niet zwanger ben heb ik ook niet bepaald een hoog libido ofzo) mijn man wel, of ik nu zwanger ben of niet.

9. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Bij deze zwangerschap heb ik meer zin dan bij mn vorige zwangerschap.
    De laatste tijd heb ik zelf meer zin dan mn man! Maar hij vind mn buik in de wegzitten, dus af en toe moeten we een beetje acrobatieken om het nog wat aangenaam te houden/maken.

10. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Hier totaal geen zin in sex. Weet niet zo goed waarom maar echt mijn libido heb ik nog nooit zo laag gehad :p
    Hier gebeurd het eens in de 2 weken..

Gelukkig vind manlief het niet erg en wilt het zelf ook niet, elke keer als we bezig zijn zegt hij steeds: 'doe rustig aan' 'pas op de kleine'
    Dus dat is nou niet echt motiverend :p haha
    Ach zolang we het beide niet willen is het prima toch. Halen we wel weer in later :)

11. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Als hij 2x per week weinig vindt, vraag ik me af hoe hoog jullie frequentie was voor de zwangerschap :$. Ok.... Mijn libido is ms niet zo hoog te noemen, maar 2x in de week daar kwamen we voor de zwangerschap vaak niet eens aan toe.

Nu is t denk ik 1x per 3weken en wat handwerk tussendoor. En wel veel knuffelen. Ik hoor manlief nooit klagen. Intimiteit is veel meer dan penetratie.

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Geniaal. Twee keer per week als je geen zin hebt. Wat een mazzel heeft je vent. En dan nog praatjes ook.

Hier de omgekeerde wereld, wat soms betekent dat ik solo moet. Dan ga ik ook niet janken tegen m'n vriend, toch?

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.160
    3.039
    113
    Nederland
    Oef hier ook echt geen zin in sex. Vind het wel sneu voor mijn vriend soms hebben we echt een maand geen sex ofzo. En dan doe ik het maar met tegen zin voor hem. Mijn buik zit in de weg en tijdens de daad gaat de baby schoppen en bewegen.. nou dan kan ik me niet meer concentreren hoor. Mag van mij wel wachten tot na de bevalling.

14. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Mijn libido is ook helemaal weg nu. In de maand dat ik zwanger ben geworden had ik net een nieuwe baan waar ik heel moe van was, dus die maand maar 2x seks gehad.
    Na die laatste keer tot op heden nog geen seks meer gehad. Ik voelde me gewoonweg niet goed. Veel moe en misselijk.
    Nu begin ik me steeds weer beter te voelen, dus ik denk dat het er dan wel weer een keer van komt.

15. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Vind t trouwens wel opvallend dat als je vrouwen zelf spreekt de meesten last hebben van een laag of geen libido. Terwijl in elk blaadje wat je open slaat staat dat de meeste vrouwen tijdens de zwangerschap een hoog libido hebben omdat alles gevoeliger en beter doorbloed is.

Geeft ook weer zo'n lekker reëel beeld waardoor je als vrouw al snel de uitzondering voelt en idd eerder tegen je zin in doet.

16. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik had bij mijn vorige zs wel echt een hoger libido. Dat was wel fijn:p
    Nu iets minder maar als ik eenmaal begin merk ik dat ik wel sneller in the mood kom, en dat komt wel door betere doorbloeding denk ik.

17. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    #37 Nell, 20 aug 2015
    Laatst bewerkt: 20 aug 2015
    Ik ben zwanger van nr 3, de laatste keer dat wij 2 tot 5 keer per week seksten was zowiezo als minimaal 8 jaar geleden.... Haha! We zitten nu op 1 a 2 keer per week en dat vind ik prima. De helft van de tijd heb ik van tevoren ook geen zin maar door mij erop in te stellen dat we het toch gaan doen, komt de zin vanzelf. En verder af en toe wat hand en span diensten ;).

Seks is goed voor de bekkenbodemspieren en ook voor onze relatie dus ik vind het geen probleem af en toe "zinloos" te beginnen. Ons beider humeur knapt er van op en we lachen heel wat af, seks met een dikke buik blijft toch een leuke uitdaging.

Ik begrijp het idee achter de afspraak van 2 keer per week wel maar het moet je niet tegen gaan staan of dat je gedwongen seks moet hebben omdat het zo is afgesproken.

18. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.128
    5.047
    113
    Vrouw
    Wij hadden voor ik zwanger werd zo'n 2 tot 4 keer per week seks en dat is eigenlijk nog steeds zo. Alleen in het eerste trimester was het wat minder door de misselijkheid en het overgeven.

Mijn buik gaat wel steeds meer in de weg zitten maar gelukkig kunnen we daar samen om lachen en dan zoeken we gewoon een ander standje op :).

19. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    2x per week en dan nog klagen hihi, hij heeft volgens mij gewoon enorme mzzl! Hier in het begin van zw wel vaak & nu al weken niks. Mn libido is ver onder te vriespunt gedaald totaal geen zin in gehannes aan mn lijf bluhhh. Mn partner heeft zich er maar bij neer gelegd.

20. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Dit zei mn partner precies zo, hij zegt er wordt je wat 'lekkers' voor gehouden maar ondertussen klopt er helemaal niks van.

Deel Deze Pagina