Hoi Hoi, Ik heb een vraag alweer hoe zit het nu precies met de mexicaansegriepprik? ik moet hem eingelijk ophalen (vanwege een lichte diabetes en iets verhoogde bloeddruk) wij hebben een kinderwens en daarom mag je de prik niet ophalen maar ik hoorde nu net dat het vandaag uitgezocht was en dat het nu wel mag is dat bij iemand meer bekend? ik hoop het wel als ik eerlijk mag zijn ik wil hem zoo graag ophalen maar als het slecht is wat ze zeiden dan doe ik het niet, het is slecht voor de baby toch? omdat die organen niet rijp zijn zoiets heb ik gehoord. ik heb ook gehoord dat je lichaam een zwangerschap niet aankan naar een mexicaansegriepprik. Ik hoop op jullie reakties. Liefs Wilma26
Wilma, ik weet niet wat ik allemaal moet geloven. Ik zou de Mgriepprik ook moeten halen ivm mijn astma. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat ding te gaan halen. Ik geloof niet dat ze getest hebben op de gevolgen en ik wil niet dan mijn evt ongeboren kind er schade van ondervind. En als ze eerst zeggen dat je tot 4 mnd na die prik niet zwanger mag worden dan zal er toch wel iets zijn waardoor ze dat zeggen of zelf ook het risico niet durven lopen. Ik denk dat ze nu zeggen dat het geen kwaad kan omdat er te veel vrouwen zijn die hem niet gaan halen. Maar goed dat is mijn mening. Jij moet helemaal zelf weten of je hem gaat halen, succes met je beslissing.
Vrouwen die drie maanden of langer zwanger zijn en vrouwen ingeschreven in een programma van medisch begeleide voortplanting. dit staat in het nieuwsblad, belgische krant. staat bij groepen die het wel mogen hebben. ik weet het ook niet wat ik moet doen
Even voor je opgezocht: Geen prik Over de eerste 13 weken van de zwangerschap (eerste trimester) is nog niet voldoende bekend of het vaccin veilig is voor het ongeboren kind. Daarom mogen de volgende vrouwen de vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A niet hebben: Vrouwen die op het moment van de vaccinatie korter dan 13 weken (3 maanden) zwanger zijn; Vrouwen die niet weten of zij zwanger zijn; Bron: Grieppandemie.nl / Informatie voor... / Zwangere vrouwen / Vaccin Overigens heeft mijn gynaecoloog mij ook verteld dat ik de Mexicaanse Griepprik absoluut NIET mag hebben omdat ik met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig ben. Bij ons in het ziekenhuis hangen zelfs posters met de tekst dat als je bezig bent met zwanger worden, het wordt afgeraden om de Mexicaanse griepprik te halen. Een en ander omdat nog niet bekend is wat het spul in de Mexicaanse griepprik voor gevolgen kan hebben voor het kleine vruchtje. Voorts staat dit in de brochure "Zwangerschap en vaccinatie tegen de Mexicaanse griep": Als u probeert zwanger te worden én u wordt ieder jaar opgeroepen voor de griepprik, dan komt u in aanmerking voor de vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A. De Gezondheidsraad adviseert voor de zekerheid om niet zwanger te worden tussen de eerste en de tweede prik tegen Nieuwe Influenza A en de eerste 8 weken na de tweede vaccinatie. Hier vind je de brochure: Grieppandemie.nl / Vaccinatie / Voorlichtingsmateriaal vaccinatie / Zwangere vrouwen
Hoi Hoi, Je mag de prik niet halen als je zwanger bent of zwanger wil worden. Je mag 3 maanden niet zwanger worden en je moet twee spuiten halen dus 6 maanden niet zwanger worden. Ik heb laatst de griepspuit gehaald wist niet dat het niet mocht en heb een miskraam gehad. Of het met elkaar te maken heeft weet ik niet maar ik haal die spuiten niet weer. Liefs Riv.
Ik begrijp die 6 mnd. niet helemaal. Tussen de 1e en de 2e griepprik zit toch 2 weken? Bij mijn dokter beginnen ze dinsdag. 1e mex.gr. dan de dinsdag daarop de gewone gr. en weer een week later de 2e mex gr. prik. dan 3mnd. niet zwanger worden. Dus dat is dan toch 3,5mnd.? Of heb ik het nou verkeerd begrepen? Groetjes Gwen
Hoi Hoi, Ik weet niet mijn gyn zei dit, dus ik weet niet hoe het precies zit. maar ook al is het 3,5 maand of 6maanden ik vind het te lang. Succes iedereen.
Lieve B happy, Wat super dat je het even hebt opgezocht, ik kan hier zeker weten wat mee, ik neem hem nu echt niet. Wij hebben vrijdag te horen gekregen dat er twee hele mooie eitjes groeien, ze gaan teglijk op. ik vind het heel erg moeilijk maar mijn eventuele kindje/s gaan voor. Echt heel erg bedankt voor je informatie. Liefs X Wilma