sex na bevalling....

Discussie in 'De lounge' gestart door NoellaV, 21 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoellaV

NoellaV Nieuw lid

27 sep 2006
    2
    0
    0
    Hoi, ik weet niet of ik deze vraag op de goede plek stel, maar het zit me behoorlijk dwars. Na de geboorte van mijn zoontje heb ik totaal geen belangstelling om intiem te zijn met mijn man. Dat is voor hem natuurlijk verschrikkelijk en ik snap niet waarom ik er totaal geen behoefte meer aan heb. Ik dacht dat het wel over zou gaan, maar intussen is mijn zoontje al 6 maanden en het verlangen naar mijn man toe is nog niet teruggekomen. Heeft iemand anders ook zo'n ervaring? En hoe komt dat nou? Is het op te lossen? Ik begin erdoor aan van alles en nog wat te twijfelen......

2. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    hoi ten eerste gefeliciteerd met je kleine....
    Ik heb er geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt.

Misschien ben je moe of bang dat het pijn doet na de bevalling.

Hoop voor jou en je mannetje dat jullie er snel uitkomen

Lydia

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Misschien kun je de belangstelling weer een beetje terugkrijgen als je het weer een paar keer doet. Zin of geen zin, even doen!

Dus eigenlijk elkaar weer opnieuw ontdekken.

Ik heb er geen ervaring mee hoe het is na de bevalling, maar op een andere manier.

Mijn vriend was lang bij de marine, en als hij dan na 4 maanden van een reis terug kwam was het eerst erg wennen voor mij. Hij niet, hij had wel zin natuurlijk, ;)
    Toen hebben we de eerste keer weer net zo rustig en fijn gedaan al was het de eerste keer.

Ook als je bang bent dat het pijn doet, moet je toch kijken of dat echt zo is.

succes

4. hardloper

hardloper Niet meer actief

hoi, jep, erg last van gehad, of mijn man dan eigenlijk. eerst vanwege de bevalling, toen vanwege de borstvoeding, en toen kon ik het gewoon niet meer zo goed combineren. uteindelijk naar sexuoloog gegaan. :oops:
    vond ik wel een moeilijke stap, maar toch... zij heeft ons heel goed geholpen.

praat er over met je man. probeer bij elkaar te zijn zonder dat het meteen op sex uitloopt. op een gegeven moment was dat ook wat het extraa moeilijk maakte, het idee dat hij me zou 'bespringen'zeg maar als hij de kans had.

succes, en rustig aan.

lidwina

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Dat vind ik wel wat raar. Je man bespringt je toch niet als hij zin heeft? :D Als je geen zin hebt of het je even tegen staat, dan weet hij toch waarom en dan houdt hij daar toch rekening mee?
    Het moet niet gekker worden, als je partner je als stukje vlees gaat zien, :)

6. Terese

Terese Fanatiek lid

Nou... ik ken dat wel Bosi: elk dingetje wat maar een beetje tot opwinding bij vriendlief kan leiden is meteen een goede aanzet tot meer (denkt hij...). En dan maar blijven zeuren erover als dat niet zo blijkt te zijn...

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Vervelend zeg! Dat ken ik dus helemaal niet. Mijn vriend wil alleen seks met mij als ik ook wil. Als ik lekker knuffel of tegen hem aankruip dan merkt hij wel het verschil tussen sex en knuffelen. Ook de signalen daarvoor en tijdens het knuffelen geven aan of het wel of niet sexueel is.

In de eerste 3 maanden( zwanger) wilde ik ook geen sex, of veel minder. Daar is gewoon over gesproken en was verder geen probleem. Mijn vriend zit op een sexuele piek( 25 jaar), maar kan zich waarschijnlijk goed beheersen en inleven.

Ik vind niet dat je het zondermeer moet accepteren dat hij te pas en te onpas aan je gaat friemelen omdat " hij" zin heeft.
    Dat komt van beide kanten.

Daarom ben ik van mening dat je je als vrouw soms even over de " gedachte" van ik heb geen zin heen kunt zetten ( vrouwen denken soms te veel) en dat je het gewoon probeert. Vaak is het weer heerlijk, en maakte je je druk om niks.

8. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Bij mij speelde de angst diep van binnen een grote rol.
    Maar je zalt zien als je het tcoh probeerd dat het gevoel weg is.
    Tenminste bij mij wel.
    Ik hoop voor jou ook.
    Maar jou probleem komt vrij bekent voor hoor.
    Dus wees niet bang dat jij dit alleen hebt er zijn er vele meer.

Komt goed meidje de ene heeft er gewoon meer tijd voor nodig en zo kleintje kost ook een hoop energie.

Komt goed.

Liefs Lover

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

mijn man bespringt me oo niet hoor, maar als ie zo'n tijd droogstaat ga je je (ik) ongelooflijk schuldig voelen, en dn wordt de stap om iets te doen steeds groter. ik wist ergens bets dat ie niet te ver zou gaan, maar ik was er gewoon ook wel erg bang voor. zo'n afspraak was voor mij nodig, zodat ik de extra veiligheid kreeg die ik nodig had om weer meer te kunnen. niet omdat hij me zou bespringen....

groetjes, lidwina

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik snap het, ;)

Het zat dus meer in jou hoofd, dan dat je man je daarwerkelijk besprong. Ik vond het ook al een beetje vreemd.

11. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik heb heel lang pijn gehad bij het vrijen na de bevalling, daarna incontinentie klachten en nu dus een libido dat echt nul-komma-nul is. Echt, wat mij betreft hoeft het nooit meer !
    Maar goed, zoals eerder ook al geschreven werd, af en toe probeer ik me er toe te zetten in de hoop dat ik er weer van leer te genieten.

Pfff, moeilijk onderwerp hoor.

12. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    mag ik vragen NoellaV of je aan de pil bent ? :)

want dat kan de boosdoener zijn , combinatie met ontzwangeren en de pil kan funest zijn :( kwa sexuele gevoelens

13. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik weet niet of er andere dingen zijn, waardoor je niet naar je man verlangd...

Het kan zo zijn, dat je man weinig extra bijspringt als jij moe bent en even wat uit handen genomen wil hebben.
    Of dat je man weinig interesse heeft in jullie kind.
    Of dat jouw gehele energie en denken en doen naar jullie kindje uitgaat.
    Ga het voor jezelf es na, misschien weet je dan wat er nog meer aan schort en dan kan je dat met hem bespreken.
    Het kan ook zijn, dat je gewoon weer even moet "inkomen". Meestal komt van sex meer sex.
    Misschien heb je moeite met je lichaam dat veranderd is....
    Zomaar wat dingen die erg kunnen meespelen.

Ik heb nu al maanden heel erg veel pijn (nek en rugklachten) en ik heb ook echt heel weinig trek in sex, Sterker nog: ik wil niet eens aangeraakt worden. Dat staat nogal haaks op mijn "zijn", normaal gesproken. Normaal ben ik juist heel erg sexueel en lichamelijk ingesteld. Mijn man weet dus niet wat hem overkomt. Maar we weten allebei dat ik erg veel pijn heb en we maken hier nu niet teveel drukte om.

14. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Je hoort het best wel veel hoor dat vrouwen geen zin meer in sex hebben na de bevalling . Ik had mega veel zin toen ik mijn eisprong had ( achteraf gezien dan) en toen de buit eenmaal binnen was so to speak ;) had ik totaal geen zin meer kon nergens opgewonden van raken en nu een aantal weken later hoef ik mijn man lief alleen maar in zijn onderbroek te zien en uhhh nou ja goed :oops: .
    Misschien kun je er met je vriend rustig over praten en kijken hoe jullie het voor jullie samen weer leuk kunnen maken , vergeet niet dat je lichaam ook weer een jaar nodig heeft om te ontzwangeren dus die hormoontjes tja ik heb het ook wel gehad na de geboorte van mijn jongste zoon maar lekker knuffelen samen kan ook lekker zijn en de sex komt ook wel weer praat er alleen over met elkaar of probeer een afspraak te maken met je HA misschien kan die je raad geven.

liefs
    Jet

15. Esmeralda

Esmeralda Actief lid

27 apr 2006
    147
    0
    0
    Babyleidster
    Alkmaar
    Misschien kun je inderdaad voor één keer proberen zin te maken. Misschien blijkt dan na de sex wel dat het best wel meeviel en toch wel fijn is. Ik kan me voorstellen dat het je 'vrouw zijn' gevoelens weer even naar boven haalt, en de 'moeder zijn' gevoelens op dat moment even opzij zet.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Dat bedoel ik dus ook esmeralda.

Misschien is het even weer en drempel.

17. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Dapper hoor, zo'n onderwerp openen!

Voelen dat je 'vrouw bent' is, denk ik, idd erg belangrijk. Beginnen met lekker knuffelen, jij geeft het tempo aan, elkaar opnieuw ontdekken van gezicht tot voeten bij wijze van, misschien gaat er dan wel weer wat kriebelen...

Misschien is het probleem ook groter, of medisch, komt 't idd door ontzwangeren o.i.d. Maar laat jullie relatie niet kapot gaan aan twijfels hè. De HA heeft dat vast vaker meegemaakt bij patienten en kan je vast advies geven.

Deel Deze Pagina