Hoi dames, Ben nu ruim 4 maanden geleden bevallen en merk nu sinds 2 weken dat er meer haren uitvallen als normaal. Het zijn geen hele bossen maar zie het toch aan mn trui en borstel. Ik weet dat dit normaal is tijdens of na de zwangerschap maar het is toch vervelend. Hebben jullie tips om dit te verminderen? Ben al begonnen met vitamine c bij te slikken. Groetjes Miracle.
Ik lees even mee! Bij mij is het ook begonnen met uitvallen. Ik vind overal haren van mezelf terug, heel irritant
Ik lees ook mee, Hier is het zo`n week geleden begonnen onwijs irritant. mijn manntje heeft ook steeds mijn haren tussen zijn vingertjes zitten. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat vitamine B helpt maar ik weet het niet zeker.
Heb het ook gehad, speciale shampoo gekocht en extra vitaminepillen, maar het heeft niets geholpen ze vielen toch uit, op een gegeven moment is het wel minder geworden en nu is het weer normaal zeg maar.
Tja hier ook hetzelfde probleem. Je ziet ze overal liggen, wordt er ook een beetje kierewiet van. Mijn kapster vertelde dat je er weinig aan kunt doen en dat het vanzelf wel weer goedkomt ... daar vertrouwen we dan maar op
Ze zeggen dat vit. B. helpt. Ik heb het ook gehad en het begon inderdaad rond de 3 maanden na de bevalling en toen duurde het nog eens een maand of 3.
Heb ik ook last van momenteel. Ik begreep van mijn kapper dat er niets aan te doen is en dat het vanzelf weer terugkomt na een bepaalde periode.
Hallo, bij mij begon het 2 maanden na de bevalling...echt hele bossen vlogen eruit,had kale plekken op mijn hoofd,kon wel janken zo erg vondt ik het. Ik ben naar de drogist gegaan om eigenlijk Prioritin te halen,maar kreeg daar te horen dat haaruitval ergens vandaan moet komen,dus de oorzaak moest aangepakt worden. Ik kreeg vitamine b/c tabletten,staat gelijk aan stress en onrust,dit omdat de meeste vrouwen na een beavlling een tekort aan vitamine b hebben. Daarnaast ben ik shampoo gaan gebruiken van Schwarzkopf,een fel roze fles...dokter hoting volgens mij.. Merkte na een paar weken dat het minder werdt,het verdween niet,maar het was niet meer zo erg als het was.. Nu ben ik 7 maanden geleden bevallen,en alles is weer normaal,mijn haar groeit weer aan,heb allemaal korte plukjes op mijn hoofd...
Ik ben nu gelukkig een beetje over de piek heen. Maar ik vond vooral haren in de badkamer, in de wasmachine als je de deur open doet tegen het glas aan, in de droger, als ik mijn haar waste zo een stuk of 5 haren bij het uitknijpen. MEH!!! Echt overal haren, zo smerig en irritant. Gelukkig heb ik een mega bos haar en in de zwschap en mega mega bos dus heel erg zie je het niet. Maar lijkt me erg als je al dun haar hebt.
Het heeft hier 4 maand geduurd. Haar is ook echt dunner geworden en ik kon wel huilen wat ik eruit haalde met borstelen en wassen. Op advies haar/huid/nagels pillen van de etos gekocht. Het duurt even voor ze werken, maar EINDELIJK wordt de uitval een stuk minder. Dus geduld is een schone zaak. Leuk is anders, maar het komt goed!
Het is puur hormonaal bepaald en dus zit er niets anders op dan het uit te zitten...geen pillen of shampoo kan daar iets aan doen helaas alleen vit B kan je haar weer sneller en sterker terug laten komen!maar uitval blijft...het is puur toeval als het 'helpt' want je hormonen moeten weer ff op normaal niveau komen... bij mij was de uitval zoooo erg! vreselijk! 2 maanden na de bevalling begon het echt erg te worden...ik dacht eeecht dat ik kaal werd... uiteindelijk heb ik het na 5 maanden na de bevalling volledig kort laten knippen en toen was de uitval stukken minder!en ik zag dat ik nog best een aardige kop met haar had terwijl ik daarvoor echt veel drama's in de badkamer had hoor!uiteindelijk viel het mee...en het was echt erg bij me!! anderen viel 't niet op by the way. nog steeds verlies ik ietsje meer dan anders maar niet meer dan 100 haren op 'n dag denk ik..ben echt blij dat 't achter de rug is en dat ik nog steeds haar op m'n hoofd heb haha! normaal heb ik dun haar maar wel aardig wat gelukkig...nu ietsje dunner vind ik zelf maar anderen zien t niet. ook ik heb heel veel kleine haartjes tussen mn haar zitten hihi! t gaat echt over en valt uiteindelijk in de meeste gevallen mee!!
Ik had voor mijn zwangerschap al veel haaruitval vanwege hormoon problemen. Tijdens mijn zwangerschap is er geen haar meer uit mijn hoofd gevallen Mijn haar zelf is ook geen centimeter gegroeid, dit kon ik goed merken omdat ik van nature heeeel blond ben, maar mijn haar is heeeel bruin geverfd (bijna zwart!). Ik heb tijdens mijn zwangerschap maar 1 keer mijn geverfd (vlak voor de bavalling vanwege foto's en omdat ik zo'n vermoeden had hierna er niet veel tijd voor te hebben.....en ik had gelijk....) Maaaaaaar nu..........OH MY GOD!!! Mijn haaruitval is nog erger dan voor mijn zwangerschap. Iedere dag een hele borstel vol en overal liggen de haren. Mijn dochter zit ook helemaal onder......:x Helaas is er niet veel aan te doen en moet ik afwachten tot ik hormonaal weer wat in balans ben.....maar gezien mijn geschiedenis zal dit wel even duren.....
Hier ook enorme haaruitval. (nu 4 maanden geleden bevallen) Je kan vitaminen proberen, maar het is de vraag of het helpt. Want tijdens je zwangerschap valt je haar namelijk minder uit. Dus als je haar nu uitvalt, zijn dat de haren die tijdens je zwangerschap niet zijn uitgevallen plus de haren die normaal zouden uitvallen. Normaal verlies je ongeveer 80 haren per dag. Na je zwangerschap dus meer, maar met een paar maanden moet dat dus over zijn en gaat alles weer volgens het normale ritme. Dat je haar dunner lijkt komt omdat je de laatste tijd meer haar gewend was. (oke, uitzonderingen daar gelaten) Gewoon lekker je haar verwennen met een shampootje en smeerseltje etc en als je dat zelf wilt die viezemientjes slikken. En bovenal niet vergeten te genieten van je kindje!
Ik ben 1,5 jaar geleden bevallen en het is bij mij niet goedgekomen. Nog steeds heeeel veel haaruitval en geen teruggroei. Eigenlijks wel teruggroei maar zo zwak dat het zo weer uitvalt. Volgens de dermatoloog zal het bij mij niet meer goedkomen. Niet schrikken hoor van mijn verhaal, want ik ben echt een uitzondering. In de meeste gevallen komt het wel goed
Hier ook zo'n haarbal... jakkes zeg, het is echt ERG. Elke keer als ik douche, zit het putje vol (zonder overdrijven!). Als ik m'n haar kam, zit de borstel vol... Idd, haren tussen m'n ventje zn vingers, overal overal. Is wel al een maand aan de gang, heb maar de helft van't volume wat ik had, maar had dan ook een giga bos haar Naja, niks aan te doen vrees ik! Zolang ik m'n wimpers hou ben ik al blij
Hier ook last van haaruitval gehad, wat bij mij hielp waren ampullen tegen haaruitval: Wella care balance anti haaruitval serum. Werk zelf in een kapsalon en wij gebruiken wella producten.. kosten ongeveer 26 euro voor 8 ampullen maar van elke ampul kun je ongeveer 2x doen. Ik heb het geprobeerd en bij mij heeft het echt geholpen! Je kunt ze alleen in een salon kopen die wella producten verkopen, in kappersgroothandel of via internet. Hoop dat je er iets aan hebt!
Volgens mij normaal dat je veel haren verliest na de bevalling. Na een maandje haaruitval begon alles weer terug te groeien. Dus wees niet bang.....