pijn bij vrijen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door pascha, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hallo,

    ik ben ruim vier maanden geleden bevallen..jayden is met de vacuum gehaald en ben flink geknipt..de hechtingen zaten te strak de eerste hebben ze er de volgende dag al uitgehaald en de rest na vier dagen..daarna is de boel gaan ontsteken en moest ik twee x per dag met mn kont in de soda..
    ik voelde vanaf het begin af aan een trekkerig gevoel van onder..mijn verloskundige zei bij de nacontrole dat dat waarschijnlijk kwam omdat de binnenste hechtingen nog niet opgelost waren..
    ik wist wel dat de eerste x gemeenschap zeer zou doen maar dacht dat het na een aantal x wel zou verbeteren..dat is dus niet zo..
    het blijft zeer doen alsof het strak staat..nu ben ik bij de huisarts geweest en die zegt dat mn hechtingen er goed uitzien( ik dacht dat ik misschien helemaal te strak was gehecht) maar dat het er wel een beetje geiriteerd en rood uitziet..nu krijg ik een hormoonzalf en moet dat er dagelijks opsmeren,,misschien iets met de zenuwen die daar zitten ofzo!

    weet u wat zo'n hormoonzalf doet en waar het dan eigenlijk goed voor is?
    en kan het zo zijn dat ik wel iets te strak ben gehecht maar dat dat door de huisarts niet te zien is?

    het kan toch niet goed zijn dat je na ruim vier maanden nog steeds pijn hebt?

    alvast bedankt
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Pascha,

    wat vaak het probleem is bij gemeenschap na een geboorte is het nat worden van de vagina. Bijvoorbeeld wanneer je nog BV geeft of je hebt het een tijd gedaan, dan is het vaak zo dat de hormonen het vochtig worden van je vagina tegen gaan, waardoor gemeenschap niet prettig is en vaak pijnlijk. Dit heeft dus niets met 'geen zin' te maken, maar het is de natuur. Te strak hechten gebeurt niet vaak en vooral als het er nu goed uitziet, zou ik me daar geen zorgen over maken. Je kunt wel met speciaal perineumolie je onderkantje masseren waardoor evt achtergebleven hechtingen sneller oplossen. Probeer een zo ontspannen sfeer te creeeren bij seksuele handelingen en niet een 'het moet nu toch eens pijnloos worden' sfeer. Dat is echt zonde. Gebruik dus altijd na een bevalling voldoende glijmiddel en begin met een goed voorspel. Ontdek elkaar opnieuw, hel belangrijk! Wat de hormoonzalf precies moet bewerkstelligen? Vraag het anders de HA nog eens, wrs is de huid een beetje geirriteerd en probeert hij dit met deze zalf rustig te krijgen.

    Groetjes Brigitte
     
  3. pascha

    pascha Actief lid

    11 aug 2006
    265
    0
    0
    hoi brigitte,

    bedankt voor je antwoord..ik heb geen borstvoeding gegeven kan het dan toch zo zijn dat doormiddel van mn hormonen het vochtig worden minder is?
    het ziet er volgens de dokter ook rood en geiriteerd uit..hoe kan dat dan komen want hij wordt niet dagelijks gebruikt om het zo maar te zeggen..

    kan dat dan nog van de bevalling komen?


    gr.
     

Deel Deze Pagina