Hallo allemaal, Ik vraag me af hoe jullie je zwangerschap in de eerste maanden geheim hebben gehouden. Ik heb namelijk vandaag een positieve test gehad en ga morgen met een paar vriendinnen eten. Eind van de week heb ik ook met een vriendin afgesproken en zo heb ik wel vaker wat. Het irritante is dat iedereen de afgelopen maanden al dacht dat ik zwanger was of dat we in ieder geval bezig waren. Dus daarom heb ik steeds al een soort bewijs maar een wijntje genomen en dat werkte wel. Maar vanaf nu kan ik die tactiek natuurlijk niet meer toepassen. En ik merk ook aan mezelf dat ik nogal moe ben, dus misschien valt dat ook wel op (ook op mijn werk enzo). Welke smoes hebben jullie gebruikt om wijntjes af te slaan? En hoe hebben jullie gereageerd als mensen vroegen of je zwanger was? Ik ben namelijk zo bang dat ik niet kan liegen. En ik zou het heel erg vinden als mijn vriendinnen het eerder weten dat mijn zusje en vader. Ik ga bijna denken dat het nog beter is het hen maar meteen te vertellen, dan hoef ik me daar in ieder geval niet meer druk om te maken. Alvast bedankt voor de tips! Liefs, Lindangel
je kan zeggen dat je een blaasontsteking hebt en hiervoor een antibiotica kuurtje hebt dan mag je natuurlijk geen alcohol drinken. wij hebben t na de echo in week 11 verteld, daarvoor gelukkig geen rare vragen ofzo gehad, niemand had iets door.
Dit dacht ik ook gelijk. wij hebben het gelijk verteld dus heb daar gelukkig geen problemen mee gehad.
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Geniet er lekker van. Wij hadden het meteen aan onze ouders verteld en een week later aan onze broers en zussen. Het zou idd heel jammer zijn als ze het van een ander te horen krijgen. De rest van de familie en vrienden hadden we het pas na 12 weken verteld. Je zou idd een anti biotica kuur als smoes kunnen gebruiken. Suc6 met liegen hoop dat het je lukt.
idd de smoes met de blaas ontstek ... Ik drink zowiezo geen alcohol dus dat scheelt weer ... Maar mn mond dicht houden pff vind het echt super moeilijk ben normaal echt een flap uit haha.. t moeilijkst vond ik om mn mond dicht tehouden als je met familie (voornamelijk ouders) en vrienden bent ... Na onze eerste echo nog een kleine 2 weken gaan wij het vertellen...
Ik heb dat in het begin ook gehad, maar ik ging gewoon overal met de auto naar toe, dus ik was de bob en dan drink ik niet. Lekker simpel. En bij lopende buffeten nam ik altijd een kleiner bordje, omdat ik door de misselijkheid bijna geen hap door mn keel kreeg. Wat je ook kunt zeggen is dat je bezig bent met zwanger worden, en dat je daarom nu geen alcohol drinkt om je lichaam zo gezond mogelijk te houden. succes
Ik vind het ook zoooo moeilijk om het te verzwijgen, mijn broers weten dat ik gestopt ben met de pil en mijn schoonzusje houd me zo in de gaten, niks aan! Ik kon het ook al niet verzwijgen toen ik gestopt was met de pil, toen ik die vraag kreeg. Afgelopen weekend had ik een gesprekje met iemand en vertelde dat ik al de hele dag warme tenen heb en ze zegt: 'dan ben je zwanger' Ik gelijk heel erg negeren (te erg)....................ooops Ik schaam me nog als eraan denk.... Ik kan er ook niet zo goed mee omgaan, maar we willen het nog even verzwijgen voor de familie (hoe moeilijk dat ook is) en voor de alcohol gebruik ik de 'ik heb hoofdpijn' smoes.
Wij hebben het ook meteen aan de meeste mensen verteld..ik kon het ook niet voor me houden. Ik dacht maar zo...als het fout gaat wil je er ook over praten. Ik heb het zoieso direct op mijn werk verteld...mijn office manager is namelijk ook zwanger en we zijn in oktober allebei weg de drukste maand van het jaar hebben ze tijd zat om een nieuwe te zoeken
ook ik had blaasontsteking Op mijn werk met borrels pakte ik een glas wijn kletste met wat mensen zette de wijn op een tafeltje en pakte weer een nieuwe van een dienblad. Mensen hebben mij ook gevraagd toen ik verteld had zwanger te zijn, he maar jij dronk laatst nog wijn.....
medicatie, maagzuur, hoofdpijn, de volgende dag vroeg op moeten, niet teveel zware dingen nemen wegens dieet, ...
Ik kan het nu lekker verschuilen achter mijn zoontje. Als ik dan een beetje wit zie dan is het omdat hij onrustig heeft geslapen en dat hij veel om mama vroeg. Zelf denk ik dat mijn moeder al wat in de gaten heeft maar wij vertellen het nog niet. Eerst 8 april de eerste afspraak met de vk en horen we wel wanneer de eerste echo en met 10 weken gaan wij pas vertellen.
ja ik ken dat..bij mij in mijn omgeving azijn ze me ontzettend in de gaten aan het houden....vaak wordt er al aan me gevraagd wanneer de tweede komt....pfff...wordt er moe van.... Nu ben ik dan net 5 weekjes zwanger behoorlijk pril nog..er kan nog van alles gebeuren....je staat wel te springen om het te vertellen, maar gezien mijn medische geschiedenis nog niet handig..... bij mijn vorige zwangerschaop heb ik het tot na de echo geheim kunnen houden....had toen gelukkig niet zoveel feestjes.... met koninginnedag was ik wel onder de vriendinnen, en normaal kan ik pittig zuipen....ik had toen als smoes...dat ik weer zo/n last van mijn spastische darm had....en aangezien suikers dan neit zo goed zijn....en er in alcohol veel suiker zit...mocht ik geen alcohol.....ja ze trapten er in, maar denk niet dat ik die smoes deze zwangerschap kan gebruiken... had ok de vorige zwangerschap een kaart-avondje met ouders, oom,tante nicht en neef etc...en dan wordt het minimaal 3 uur snachts en veel drank erbij....datzou ook opvallen...toen was mijn smoes,....dat ik erg veel last had van mijn verstandskies, en dat ik daar antibiotica voor had... nu komt er 19 april weer zo'n avondje aan...en ja hoor..weer zwanger...weer een smoes bedenken.... het toeval wil dat ik net 2 weken terug weer zo'n last vanm ijn verstandkies had (nu echt!) en hij er 7 mei uit moet.....misschien dat ik die smoes wel weer kan gebruiken! Of dat ik gewoon met de auto heenga en zeg dat ik snel terug thuis moet zijn omdat de oppas ineens kan bellen... altijd handig als je al een eerste kind hebt, is ook een goede smoes! Maar blijft lastig!
Ik had ook avondjes uit gepland, zelfs op de avond dat ik net posi getest had... stond ik daar met een sapje aan de bar... (toen zei ik dat ik een enorme kater had van de avond ervoor). De avond erna had ik WEER wat gepland, met weer die ene vriendin van me er bij. Ze vroeg of ik zo nog even met haar meeging naar die en die kroeg, ff lekker wijntje erbij... Nououou, kweet het niet, voel me nog niet zo lekker. Roept ze ineens keihard: "ben je zwanger of zo!? hahaha" Heb me eruit eh... gebloost... En ontkend. En vervolgens de volgende dag bij haar langsgegaan: JA, ik heb net positief getest, en jij gaat me vanaf nu helpen liegen. Dat heeft prima gewerkt: als vrienden dan vroegen waar ik toch was, of waarom ik zo vroeg wegging, kwam zei altijd weer met een mooi prut verhaal. Ja, die blaasontsteking/kuur is wel een mooi plan! Maar ja, je bent niet wekenlang aan de antibiotica he... 'tIs een vak apart!
Oh... Gelukkig, ik ben echt niet de enige! Ik denk dat ik me inderdaad maar aan de 'hoofdpijn, morgen vroeg op, drukdrukdruk'-smoes houd. Op mijn werk heb ik al redelijk goed iedereen ervan kunnen overtuigen dat ik niet goed tegen drank kan en dat ik daarom bijna nooit iets drink. Maar mijn vriendinnen weten wel beter. Ik kan er ook niet heel erg goed tegen, maar ik houd er wel van, dus ik neem er meestal wel een of twee. En als ik dat dan niet doe, valt dat toch op. Helemaal als de geruchten al rondzoemen. Naja, ik ga mijn best doen. Het moet maar. Ik ben alleen heel erg bang voor directe vragen, zoals bij jou debbie. Ik kan echt niet goed liegen. Trouwens, even iets anders, @danili: ik heb net de afspraak om mijn verstandskies te verwijderen afgezegd, want dat zou niet goed zijn tijdens de zwangerschap. Is dat niet zo? (Dat valt natuurlijk ook weer op. Iedereen weet dat mijn verstandskiezen aan de andere kant er nog uitmoeten volgende week en ineens heb ik geen afspraak meer... Goh, hoe kan dat nou?) Naja, het worden een paar zware maanden. Maar hopen dat die weken snel voorbij vliegen en zo min mogelijk mensen zien...