weinig tot geen slijm bij eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dian 88, 8 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dian 88

Dian 88 Lid

8 mrt 2008
    10
    0
    0
    Hoi, Ik ben nieuw op deze site. Ook ik probeer zwanger te worden. Nu heb ik een vraag. Ik heb rond mijn eisprong weinig tot geen slijm. Wat betekend dit? Heb ik wel een eisprong? Ik heb wel een beetje vocht, maar niet doorzichtig of draderig. Wie kan mij helpen?

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoe weet je wanneer je eisprong was? Doe je ovulatietesten en/of temperaturen?
    Ik doe beide en mij geeft dat veel zekerheid dat ik een eisprong heb.

3. Dian 88

Dian 88 Lid

8 mrt 2008
    10
    0
    0
    Ik weet inderdaad niet zeker of ik een eisprong heb...Ik let puur op mijn vocht zeg maar. Misschien is het een idee dat ik ook ga temperaturen.
    Daarnaast vraag ik mij wel af of wenig tot geen slijm (alleen vocht met een kleurtje) samen kan gaan met een eisprong. Slijm kan ik namelijk niet ondekken bij mij. Ik ben al 10 maanden gestopt met de pil en we proberen sinds 4 maanden zwanger te worden.

4. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik heb ook weinig tot geen slijm. In de voorgaande cyclussen probeerde ik ook m'n eisprong te vinden door m'n slijm te controleren, maar ik heb bij mezelf nog nooit dat rekbare slijm kunnen ontdekken, en helemaal helder is het bij mij ook nooit. Maar nu ik ben begonnen met temperaturen en ovulatietesten ben ik erachter gekomen dat ik toch echt een eisprong hebben. Slijm zegt dus niet altijd of je wel of niet een eisprong hebt.

5. Dian 88

Dian 88 Lid

8 mrt 2008
    10
    0
    0
    Bedankt voor je berichtje. Dat stelt me weer gerust. Ik ga ook temperaturen. Eerst zal ik eens uitzoeken hoe dat precies in z'n werk gaat.

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    de 1 heeft meer slijm dan de ander
    en dan nog zegt slijm weinig meid
    gewoon lekker klussen als je zin heb
    Zou in het begin zelf niet aan tempen en ovu testen beginnen lekker spontaan houden

7. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Als je toch al wat maandjes bezig bent en erg onervaren ga je op een gegeven moment aan van alles en nog wat twijfelen.
    Is heel normaal, heb ik ook gehad.
    Zoals Danjo al zei, de een heeft veel slijm en de ander weer bijna niks. Dit hoeft niet alarmerend te zijn.
    Je kunt ovu-testen kopen en aan de hand daarvan kijken wanneer je ei ongeveer springt. Velen vinden deze tactiek zonder te temperaturen nog niet zo betrouwbaar maar het is aan jou wat je wilt.
    Succes.

Grt Vanilia

8. Dian 88

Dian 88 Lid

8 mrt 2008
    10
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de reacties. Het is fijn dat jullie meedenken! Ik moet me ''gewoon'' niet zo druk maken..!

Deel Deze Pagina