Kan mijn eisprong niet vinden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Opening, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opening

Opening Niet meer actief

Goedemiddag ik had een vraagje.

Ik heb er anderhalf jaar over gedaan om zwanger te raken van mijn zoontje waarin ik meerder rondes ovutesten heb gebruikt en heb nooit mijn ei kunnen vinden.Ook ben ik in het ziekenhuis geweest en dmv een echo en bloedprikken was er op dat moment niks aan de hand en zagen ze zelf dat er een eitje klaar stond om te sprinen.

Nu ben ik weer begonnen met ovu testen en heb vorige maand mijn ei niet kunnen vinden en tot op heden ook nog niet in deze cyclus.

Kan het zijn dat mijn lichaam te weinig hormonen aanmaakt om de ovutest echt duidelijk positief te laten zijn? gisteravond namelijk een test gedaan en deze was positiever dan normaal en nu net om 1 uur weer 1 gedaan en deze was weer een stuk lichter. Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het blijven testen, testen kunnen helaas fout positief zijn maar ook fout negatief. het kan zijn dat het bij jou net te weinig is om de test te laten kleuren maar uiteindelijk is zo'n test niet 100% waterdicht. Indien het weer een wat lang duriger verhaal word kan je altijd informeren bij je huisarts wat je opties zijn.

Imke

3. Opening

Opening Niet meer actief

Hoi Immie,

Heel erg bedankt voor je antwoord. Vanaf wanneer zou jij adviseren om naar de huisarts te gaan? ik moet er wel bij vermelden dat mijn vriend visserman is en dus alleen de weekenden thuis is en 1 keer in de 6 weken een hele week hierdoor worden mijn kansen natuurlijk kleiner.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou het wel even een kans geven, uiteindelijk is het bij je eerste kindje ook spontaan gelukt. Je kansen zijn natuurlijk wel kleiner als je man er niet zo vaak is. Maar ga het in elk geval een paar maanden proberen! Neem je al foliumzuur?

Mirjam

5. Opening

Opening Niet meer actief

Hoi mirjam

Ik ga het zeker een aantal keer proberenn. Voor mijn zoontje was ik ook zwanger dat is helaas een miskraam geworden met 11weken. Het duurt misschien alleen wat langer bij mij.
    Met foliumzuur ben ik idd al begonnen.

6. Opening

Opening Niet meer actief

Wou er nog even aan toevoegen dat ff mijn ei op afgelopen zondag heeft gezet maar ik nu een ovu test hebt die zo goed als positief is. Dus dat wordt dit weekend maar weer klussen.
    Wat is het betrouwbaarst om aan te houden?

Deel Deze Pagina