Herkent iemand het volgende? 1,5 maand geleden met de pil gestopt, sindsdien 1 keer ongesteld geweest. Volgens de boekjes zou ik afgelopen weekend vruchtbaar kunnen zijn. (Weet natuurlijk niks zeker, omdat ik nog geen duidelijke cyclus heb en nog heftig aan het ontpillen ben na 15 jaar gebruik.) Nu wil het geval dat mijn vriend (van zichzelf al heel 'broeds': komt bij wijze van spreken met takjes in zijn mond thuis en drapeert deze op de bedrand) afgelopen weekend niet wist wat hem overkwam! ...ehr.... hoe zeg ik dit netjes...? Hij liep constant als een geile hond achter me aan. Hij werd er zelf ook helemaal gek van en wist niet wat hem overkwam! Gelukkig was hij helemaal op mij gericht, en konden andere vrouwen hem niet interesseren (de schat!). Maar zoals gezegd: hij had er zelf nog het meeste last van en het bracht hem zelfs een beetje in verwarring! (zoals gezegd: de schat, hehheh....) Wat wij ons nu afvragen: zou het kunnen dat ik ovuleerde, en een bepaalde stof afscheidt waardoor hij extreem opgewonden raakt? Soort oer-instinct of zo? Heb het hele net afgezocht, en las één miezerig berichtje over vruchtbare vrouwen die bij mannen jaloerse reacties oproepen... Was wel herkenbaar volgens hem! Hij wilde gisteren ook persé tussen een goede vriend en mij inzitten... (Bekende hij net pas!) Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen...
Haha wat een leuk verhaal! Ik ken het eerlijk gezegd niet, maar het is inderdaad erg schattig..en neem er het beste van hihi!
hahaha...wat schattig. Zou best wel kunnen, ik las van de zomer een artikel over bepaalde geurstoffen die vrouwen afscheiden als ze zwanger worden. Hierdoor zou de man meezwangeren. Het was een uitgebreid artikel, maar wara het opneerkwam is dat niet alleen wij vrouwen last hebben van losgeslagen hormonen rond de zwangerschap....maar mannen dus ook door onze geurtjes rond die periode hihihi.
@ Smoeltje: ja, zoiets bedoelde ik... Kun je je nog herinneren waar je dat artikel gelezen hebt? Voor zover ik weet is er bij mij dus nog geen sprake van een zwangerschap. Of het moet naar aanleiding van bovenstaande zijn... Mijn ventje vroeg zich net af waar op dit forum hij als man zijn ei kwijt kan. (Ik wees hem erop dat 'ei kwijt kunnen' op dit forum misschien een wat vreemde woordspeling blijkt...) Hij is echt een beetje overdonderd door zijn hormonen... Hoezo emancipatie?
Het was in dat blad Psychologie heet het geloof ik. Hahaha...arme man! Die weet niet wat hem overkomt...en dat hebben wij nou bijna maandelijks die hormonen wat ik mij wel afvroeg, als een man dus door onze geur 'meezwangert'' dan zou het niet zo'n gek idee zijn dat ze ook daaaaarvoor ook bepaalde geuren oppikken.Waarmee we aangeven: hallo pak me, ik kn nu zwanger raken hihihihi... Mijn man heeft overigens sinds we bezig zijn ( en mijn borsten ineens groter zijn geworden) ook meer zin.Bij hem komt het door het idee dat ik zwanger zou kunnen zijn
Jaaaaaa, dat ken ik! Mijn man heeft dat ook... mijn feromonen (de stofjes die inderdaad worden afgegeven als je vruchtbaar bent) komen luid en duidelijk aan bij hem. Dan drentelt hij de hele tijd om mij heen. Ik heb een tijdje implanon gehad (hormoonstaafje onder de huid) en toen vond hij me maar naar niets ruiken. En seksueel een stuk minder interessant. Toen ie eruit ging, was dat snel over... Die man van mij is er kennelijk erg gevoelig voor...
Jah! Dat is inderdaad waar ik eens iets van gehoord heb... Feromonen dus! Ventje hier is nu al opgelucht dat hij niet de enige is... Hij dacht serieus dat hij gek geworden was! Dus ovulatietesten de deur uit, ventje is veel leukere vruchtbaarheidsmeter, hihi! Ga meteen ff googelen, bedankt voor de tip!
Hoi Heidi, Grappig verhaal! Ik heb wel eens ergens een artikel gelezen dat ze in een kroeg een keer een experiment hadden uitgevoerd. In de ene hoek van de kroeg hadden ze een aantal vrouwen neergezet, die NIET ovuleerden en in de andere hoek van de kroeg een aantal vrouwen die wel ovuleerden. Leuk, want wat bleek, de mannen die in de kroeg aanwezig waren en die geen van die vrouwen kenden, waren dus allemaal in die ene hoek te vinden met die ovulerende vrouwen... haha. Volgens mij maakt het echt iets in mannen los en zijn ze dan niet van je af te slaan. Ik duik over een dag of 4 ook maar ff de kroeg in Kari
Ik heb het niet zo extreem meegemaakt nog maar mijn man krijgt wel meer zin als op mn vruchtbare dagen ja. Deze keer hebben we maar liefste 1 keer sex gehad de hele maand, we waren dus niet bezig zwanger te worden waren er nog niet helemaal uit of we nog wel wilden enz... maar die ene keer kon hij zich dus niet beheersen, de volgende dag kwam ik erachter dat dat dus net mn meest vruchbare dag van de week was Et voila zie banner onder....
Haha leuk zeg. Even een biologie lesje? Ik weet dat de hormonen het sterkst ruikbaar zijn op het hoofd en de oksels, dus als je zin hebt, hup oksel omhoog of de hele tijd voor hem gaan staan (als je kleiner bent dan je mannetje.... Kun je gelijk testen of het bij jezelf ook zo is. Ook zeggen mannen dat hun liefje die er 'last'van hebben, dat hun meissie dan veel zoeter ruikt van zichzelf. Sterker nog, het is zelfs bewezen dat mannen hun eigen vrouw/vriendin er uit kunnen ruiken. Aan de hand van hun natuurlijke geur. Dus zonder parfum ed. Nog sterker. Er is bewijs dat deze geur zo'n invloed heeft op een man, dat hij zo zijn vrouw uitzoekt, dat hij door deze geur zich wil voortplanten, en dan alleen bij jou dan, en niet met een andere vrouw. De geur moet onbewust zo sterk zijn dat parfum ed het niet kan verhullen. Het is jullie vast wel eens opgevallen dat parfum ed bij elke vrouw anders ruikt? Nou dat komt door dit stofje. En vlak voor de eisprong tot de eisprong is deze lucht het sterkste, wat dus verklaard dat jullie mannen/vrienden, juist dan zeer aangetrokken voelt tot jou. En als je er zelf een beetje op let, dan ruik je dat tijdens je ovulatie je parfum en zweet iets anders ruikt. Zo zie je maar weer. Mannen zijn net honden, die lopen ook altijd achter een loops vruchtbaar teefje aan. Verschilt niet veel.
Hier doet mannetje dat ook....maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in mijn vruchtbare dagen ook niet bij hem weg te slaan ben.... 8-[
Zelf heb ik ook altijd veel meer zin in mn vruchtbare periode dus eigenlijk heb je dan ook geen banner nodig....wel leuk verhaal trouwens...
Handig zo'n man. Hoef je je cyclus neit in de gaten te houden hij weet wanneer je vruchtbaar bent. Een leuk verhaal zeg! Succes! Groetjes Lizzie.
Nou.. Lees dit met verbazing! Wat grappig, zeg! Goed van Moeder Natuur! En ben eens gaan denken.. Wij zijn nog niet aan de klus, maar ben al wel gestopt met de pil, afgelopen zaterdag 'eisprong' en inderdaad.. Hij zat de hele dag aan me! Ga er de volgende keer dus echt op letten!
[quote="Kari" Volgens mij maakt het echt iets in mannen los en zijn ze dan niet van je af te slaan. Ik duik over een dag of 4 ook maar ff de kroeg in Kari[/quote] Goh, welke kroeg ga je in? Woon nl ook in alphen en dan weet ik dat ik m'n mannetje thuis moet houden Dikke knuf daantje
Goh, welke kroeg ga je in? Woon nl ook in alphen en dan weet ik dat ik m'n mannetje thuis moet houden Dikke knuf daantje[/quote] Haha, oh goed dat ik het weet, dan ga ik wel naar Leiden, geen probleem!
Idd dat klopt van je hormonen en dat je mannen "lokt" tijdes je ovulatie, mijn ex zei zelfs dat ik straalde en er nog mooier uitzag halverwege de maand, of dat nou ECHT zo te zien was of alleen door kwam doordat hij bedwelmd werd door mijn hormonen is een mysterie