Hoi hoi, Omdat ik echt een snoepkont ben en gek ben op deeg van cake en koekjes maak ik zo nu en dan cake/ koekjes deeg zonder rauwe ei om er dan vervolgens eens flink van te smikkelen. Dit gaat dan echt met hele eetlepels tegelijk en soms een lekker schaaltje! Nu dacht ik goed bezig te zijn omdat ik de rauwe ei weg liet waardoor de rauwe deeg onschuldig zou zijn, maar nu las ik echter net dat het eten van cake/ koekjesdeeg niet alleen slecht is vanwege de rauwe eieren ( wat dus bij mij niet van toepassing is) maar ook vanwege de rauwe ( tarwe) bloem die erin zit. Ik aan het googelen geslagen en in rauwe tarwebloem kan dus de e.coli/ EHEC bacterie zitten, dit is een bacterie die in je darmen zit en waar je dus ziek van kunt worden ( dit hoeft echter lang niet altijd. Mijn vraag, is de bacterie schadelijk voor mijn ongeboren kindje?? ( zoals Toxoplasmose en Listeria) Ik hoop dat iemand mij hierop antwoord kan geven wat zit hier toch wel heel erg mee in mijn maag. Alvast bedankt!
Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Heb laatst ook koekjes zonder ei gemaakt en van het deeg gesnoept. Ga me daar echt niet druk om maken hoor. Eigenlijk denk ik dat al het gesnoep schadelijker is hahaha
Humz...volgens mij is het ook niet zo erg. Ik proef altijd mijn deeg ook met rauw ei! Alleen geen eetlepels zoals jij, maar een vinger topje of twee.