Waar slaapt jullie baby nu/straks

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dora, 23 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Baby slaapt/gaat slapen ....

1. direct op eigen kamer

2. alleen de eerste 3 maanden naast ons bed in onze slaapkamer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

ik ben erg benieuwd wie heeft gekozen voor welke plek van slapen van de beeb?

Ik heb 5 katten die ik zal moeten gaan weren uit de slaapkamer als wij de beeb daar de eerste tijd leggen, maar dat is niet ideaal want ze weten al jaren niet beter.

de VK geeft de voorkeur aan naast ons bed ook ivm borstvoeding.

toch zeggen anderen weer... nee hoor direct eigen kamertje met babyfoon...

wat vinden en doen jullie?

2. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Op zijn eigen kamertje. Ookal ga ik borstvoeding geven.

3. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    wij doen de kleine ook direct op het eigen kamertje.
    ook al geef ik straks borstvoeding.
    kamertje is naast die van ons
    succes

groetjes susanne

4. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ilya ligt nog steeds lekker naast mama in zijn wiegje! Ik vind het ook zeker makkelijk met de borstvoeding. Ook vond ik het de eerste 2 weken ideaal, omdat na een zware bevalling was ik niet erg mobiel en dan is het fijn dat hij gewoon naast je ligt en niet in een andere kamer.
    Maar hij gaat wel in de komende weken naar zijn eigen kamer hoor.

5. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    wij hebben hem gelijk op zijn eigen kamertje gelegd ;)

6. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    en dan met de deur van het babykamertje dicht?

7. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    De beeb gaat gewoon in eigen kamertje. Met de deur dicht. Je hoort het toch wel. Je weet algauw het ritme van je kind en wanneer dat het ongeveer wakker kan worden.

8. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    De oudste 2 zijn meteen naar hun eigen kamer gegaan [tweeling] ... ze sliepen ook al erg snel redelijk door.
    De jongste heeft zo'n 3 maanden bij ons op de kamer geslapen ... ze spuugde veel en ik vond het niet fijn om haar daarom na de bv meteen weer terug te leggen.

De volgende komt ook eerst op onze kamer ... geeft meer rust. Je hoeft je bed niet uit als de wieg naast je bed staat. ;)
    En gezien de rest van het gezin gewoon doordraait heb je weinig tot geen tijd om extra bij te slapen ... zoals bij een eerste.

9. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    me oudste hadden we meteen op dr eigen kamertje gelegd de jongste heeft de eerste maand bij ons op de kamer gelegen vond dat ideaal vooral na me keizersnee toen en deze beeb komt ook eerst bij ons op de kamer en dan na ongeveer een maand gaat het lekker naar zijn of haar eigen kamertje.
    groetjes

10. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    De beeb gaat gelijk op haar eigen kamertje, wij hebben namelijk geen deur (slapen op zolder) Ook wij hebben katten die bij 's nachts bij ons kunnen komen. Ik vind het geen veilig idee als onze dame er dan ook ligt. Als het nodig is zet ik wel de babyfoon aan. Maar ik denk eigenlijk dat we haar ook horen zonder babyfoon.
    Ik ken trouwens wel iemand waarvan de kat opeens niet meer in de slaapkamer mocht, die was er wel heel snel aan gewend hoor! Duurde hooguit drie nachten.

Gr Tamar

11. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    direct eigen kamer

12. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena slaapt naast ons bed in de kinderwagen.
    Ze kan haar temperatuur nog niet zo goed houden(prematuur) en de kinderarts en vroedvrouw hebben het zelfs aangeraden om dat te doen.

Ik voel me ook geruster als ik haar hoor ademen dus ze blijft nog eventjes bij ons op de kamer!

Toen ze nog niet geboren was zeiden mijn man en ik dat ze meteen op haar kamertje zou slapen maar we hebben ons bedacht ;)

13. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi heeft een paar nachten bij ons gelegen, maar zowel zij als wij sliepen beter als ze op haar eigen kamertje lag dus dat hebben we ook snel gedaan! ;)

14. Niet meer actief

Gewoon naar haar of zijn eigen kamer, wij kennen hier niet anders in de familie als dat dat "normaal" is maar wie weet verander ik mijn mening nog eer het zover is :p

15. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ook hier gaat de kleine straks direct in zijn/haar eigen bedje in zijn/haar eigen kamertje! Ondanks dat ik borstvoeding wil gaan geven, zet wel een stoel neer in het kamertje, klein lampje en ik vermaak me wel(wil het overgens ook mijn vent niet aan doen, die blijft nl. gewoon werken en hij slaapt behoorlijk licht dus die wordt zo ongeveer van elk geluidje in de slaapkamer waker)

16. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Onze kleine gaat ook meteen naar zijn/ haar eigen kamertje. Het is direct naast onze kamer, dus een babyfoon is echt niet nodig.
    We kiezen hiervoor ten eerste omdat ik denk dat het voor iedereen het meeste rust geeft en ten tweede omdat onze slaapkamer niet zo heel groot is. Ik wil wel graag een comfortable stoel in de babykamer!

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Wij gaan het eerst gewoon lekker bij ons proberen ( dat moet ook maar lukken)

Ik ben van mening dat het gezonder is voor de baby om eerst dichtbij de ouders te blijven.

18. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hugo sliep alleen de allereerste nacht bij ons, maar je hoort elk zuchtje, huiltje, kreuntje dus dat werkte niet, volgend ons dan, hé...
    Ik was er ook van de eerste tijd dicht bij ons, maar je eigen nachtrust is toch wel heeeel erg belangrijk, vind ik!
    Ik denk dat je baby er meer aan heeft dat je hem overdag alle aandacht kan geven (door een goed nachtrust) die hij/zij nodig heeft, dan dat hij/zij niet alleen slaapt...

Liefs Niki

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Daarom zet ik er ook bij dat het wel moet lukken. Als je er niet tegen kunt zit er niks anders op dan de baby weer op het eigen kamertje te brengen. Het zal vast geen trauma's opleveren, ;)

20. Niet meer actief

Wij zetten de baby in ieder geval de eerste week naast ons bed. (mijn kant)

Ik vind het zelf zielig om t gelijk alleen ergens neer te leggen.
    Weet wel dat t niet zielig is hoor, maar mn gevoel wil t ukje gewoon nog even dicht bij me houden...

Als het niks is zetten we t bedje terug in de eigen kamer en als ik dat niet kan na twee weken, dan blijft t lekker nog even bij me staan!

Deel Deze Pagina