Toucheren

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nijmpi, 25 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijmpi

nijmpi Lid

26 nov 2008
    14
    0
    0
    Beste (dames) verloskundige,

Een vraag vanuit het buitenland. Sinds 1,5 jaar zijn wij woonachtig op de NL Antillen (Bonaire). Vanwege de kleinschaligheid is er (maar) 1 verloskundige op het eiland met een beperkte informatievoorziening. Dus ik ben reuze blij met internet:p.
    Afgelopen week was ik bij de verloskundige en zij vertelde dat zij mij tijdens het volgende bezoek (a.s woe) gaat toucheren. Ik ben dan 36wk6dg zwanger. De baby is overigens een stukje ingedaald in het bekken.
    Ik heb gezocht op internet wat de reden van toucheren kan zijn en ik zie dat het meestal is om de bevalling op te wekken en dat de verloskundige het doet tijdens de weeën of als een vrouw overtijd is.
    Vraag: Wat zou de reden (nog meer) kunnen zijn van toucheren? Is toucheren hetzelfde als strippen?

Alvast bedankt:)!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Toucheren is niet hetzelfde als strippen. Bij het toucher voelen we alleen maar naar de baarmoedermond. Bij 36+6 weken zie ik echter geen reden om te moeten toucheren. Vraag haar waarom ze het wil doen. En als je het geen goede reden vind dan mag je dit gerust zeggen dat je liever nog even wilt wachten. Wij toucheren hier alleen als er een verdenking op ontsluiting is doordat mevr weeen/veel harde buiken heeft of als we willen strippen en dit doen we vaak pas na 40/41 weken.
    Doe wta voor jezelf goed voelt!

Imke

Deel Deze Pagina