afbreken van kraamzorg mogelijk?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Jalea, 5 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    rare vraag misschien, ik heb me gewoon aangemeld voor kraamzorg en na de eerste intake staat 5,5uur per dag gepland. maar ik heb een heel lieve zus die me graag door de kraamtijd komt helpen als dat met dr werk te regelen is. dat hangt dus af van wanneer ik beval.
    ik vraag me daarom af, is het ook mogelijk als je na een paar dagen kraamzorg de kraamzorg stopzet?
    hoe gaat het dan met de lichamelijke controles van moeder en kind? die zijn verplicht begreep ik min of meer van het kraambureau?
    en hoe zit het met de controles als ik te vroeg beval en ons kindje in het ziekenhuis moet blijven, dan krijg je geen kraamzorg, maar wie doet dan de dagelijkse controles? (ik ben al vanaf het begin onder controle bij het ziekenhuis dus heb niet een verloskundigenpraktijk vlakbij waar ik al loop)

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als je kindje te vroeg komt dan blijf jij waarschijnlijk zelf ook nog even in het ziekenhuis, vaak mag dat zodat je veel bij je kind kan zijn. Veel van de controles gebeuren daar, na een dag of 7 hoef jij niet meer gecontroleerd te worden dan, alleen nog een na-controle bij 6 weken bij je gyn dan.

Mocht je straks gewoon optijd bevallen en als je thuis bent met je kind kan je overleggen met het kraambureau hoeveel uur zorg je nog nodig hebt, dat kan altijd meer/minder worden naar gelang je persoonlijke situatie.

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik begreep dat het minimale aantal uren 3 per dag is, is dat landelijk beleid? als ik van familie al veel hulp krijg zit ik niet te wachten op 3 uur kraamzorg voor alleen maar de controles

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Dan laat je de kraamhulp de controles doen en je laat haar 3 uur schrijven en ze kan lekker naar huis.

Hier heeft ze ook wel eens dagen gehad dat alles gedaan was en er genoeg mensen waren. Dan mocht ze van mij gewoon haar uren schrijven en lekker naar huis!

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja pcies.. ik heb dat ook zo gedaan.. bij de kraamweek toen ik van Tim bevallen was.

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou de kraamzorg ff bellen, want de controles enzo moeten ze vast wel uitvoeren...

7. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    bij alle 2 me meiden heeft ze wel de controle's gedaan en ze hielp me met de baby in bad tedoen en aankleden maar meer wouden we niet dat ze deed ze zat ook voornamelijk thee teleuten en teschrijven in haar boek.
    het is dat het verplicht is want wij zouden ook best wel zonder willen ja voor de controle's is het belangrijk maar waarom kan je dan niet kiezen voor alleen controle's je bent gewoon verplicht zo'n mens in je huis tehebben voor zoveel uur per dag

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    nou dat staat mij ook wat tegen sabrina, dat je dan verplicht word voor 3 uur per dag minimaal kraamzorg te nemen, ook als het alleen om controles gaat...

maar hoe gaat dat dan als je bevalt maar je kindje in het ziekenhuis moet blijven? wie doet dan de controles? want dan heb je toch geen recht op kraamzorg?

9. Niet meer actief

als je in het ziekenhuis bevalt heb je zeker wel recht op kraamzorg! Wij hebben geregeld dat als Benthe thuis komt wij dan de kraamzorg krijgen want dan kan je de extra hulp wel gebruiken ,,!

10. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Misscien kun je de kraamzorg toch gewoon haar werk laten doen tegenwoordig is het toch al zo weinig uur. en dan kan je zus s'middags voor jullie zorgen. succes met alles

Deel Deze Pagina