Tips Tapsgerechtjes.

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Met kerst moeten we 3 tapasgerechten maken voor 8 personen.

Iemand tips voor niet al te ingewikkelde gerechten?

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    kweenie of het typisch tapas is maar hier was het vorige jaar toch een succes.
    Je koopt kerstomaatjes, kleine bolletjes mozzarella en een plantje basilicum (voor de blaadjes). Dit steek je afwisselend op een stokje (een soort spiesje dus).
    Leg ze allemaal naast elkaar een beetje olijolie en zwarte peper erover en klaar. En serieus lekker:D

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Champignon vullen met kruidenkaas, spek eromheen. Even in de over tot de spek een beetje krokant is. Hmmmm

4. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Kijk even in het blad Boodschappen, te krijgen bij oa. Vomar. Hier staan nu tapas gerechtjes in.

5. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    - Prikkertje met meloen en seranoham/parmaham...
    - Gehaktballetjes met kruiden naar eigen keuze
    - Wraps met kruidenkaas zalm/kipfilet
    - Grote gamba op een stokje
    - Verse dadel opengesneden met roomkaas en een walnootje bovenop

6. Pimm

Pimm Actief lid

2 feb 2011
    225
    0
    0
    Je neemt een diep schaaltje, onder in een laag dikkere knoflooksauce bv van AH. Maak steeltjes van komkommer, wortel, paprika etc. En zet ze er rechtop in. Zo heb je een gezonde snack er tussen staan.

Succes

7. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op deze site kun je heerlijke gerechten vinden:
    Zelf Tapas Maken met de Makkelijke Tapas Recepten en Lekkere Paella Recepten van Tapas Bonitas

Wat ik lekker vind is een tortilla. Je kunt dan 1 grote maken en die in kleine stukjes snijden en dan op een stokbroodje doen. Echt heerlijk.
    Verder staan er op bovengenoemde site nog veel meer makkelijk te maken tapasgerechten. En bij de Lidl hebben ze momenteel volgens mij ook veel kant en klare tapas. Ik ga daar zelf deze week ook nog even kijken. Wij hebben namelijk 1e kerstdag een tapasdiner.

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij doen bij mijn schoonmoeder ook een buffetje maken waarbij iedereen wat meeneemt. Nu wil ik voor de kids knakworstjes in bladerdeeg maken. Weet iemand hoelang die in de oven moeten?

Verder neem ik idd tomaat-mozzerellaspiesjes mee en tortillarolletjes met kruidenkaas, rauwe ham en komkommer/rucola.

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik lees mee, wil het graag met oud en nieuw maken!

Deel Deze Pagina