Met kerst moeten we 3 tapasgerechten maken voor 8 personen. Iemand tips voor niet al te ingewikkelde gerechten?
kweenie of het typisch tapas is maar hier was het vorige jaar toch een succes. Je koopt kerstomaatjes, kleine bolletjes mozzarella en een plantje basilicum (voor de blaadjes). Dit steek je afwisselend op een stokje (een soort spiesje dus). Leg ze allemaal naast elkaar een beetje olijolie en zwarte peper erover en klaar. En serieus lekker
Champignon vullen met kruidenkaas, spek eromheen. Even in de over tot de spek een beetje krokant is. Hmmmm
- Prikkertje met meloen en seranoham/parmaham... - Gehaktballetjes met kruiden naar eigen keuze - Wraps met kruidenkaas zalm/kipfilet - Grote gamba op een stokje - Verse dadel opengesneden met roomkaas en een walnootje bovenop
Je neemt een diep schaaltje, onder in een laag dikkere knoflooksauce bv van AH. Maak steeltjes van komkommer, wortel, paprika etc. En zet ze er rechtop in. Zo heb je een gezonde snack er tussen staan. Succes
Op deze site kun je heerlijke gerechten vinden: Zelf Tapas Maken met de Makkelijke Tapas Recepten en Lekkere Paella Recepten van Tapas Bonitas Wat ik lekker vind is een tortilla. Je kunt dan 1 grote maken en die in kleine stukjes snijden en dan op een stokbroodje doen. Echt heerlijk. Verder staan er op bovengenoemde site nog veel meer makkelijk te maken tapasgerechten. En bij de Lidl hebben ze momenteel volgens mij ook veel kant en klare tapas. Ik ga daar zelf deze week ook nog even kijken. Wij hebben namelijk 1e kerstdag een tapasdiner.
Wij doen bij mijn schoonmoeder ook een buffetje maken waarbij iedereen wat meeneemt. Nu wil ik voor de kids knakworstjes in bladerdeeg maken. Weet iemand hoelang die in de oven moeten? Verder neem ik idd tomaat-mozzerellaspiesjes mee en tortillarolletjes met kruidenkaas, rauwe ham en komkommer/rucola.