Sexueel misbruik/verkrachting

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van Marit, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij een nare ervaring op sexueel gebied?

1. Nee.

2. Ja, sekueel misbruik.

3. Ja, verkrachting.

4. Ja, er is een poging gedaan tot......maar niet gelukt.

5. Anders.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik weet niet meer wanneer mijn moeder me het heeft verteld, vond het heel verdrietig en heeft me voorzichtig gemaakt en liet me mee nadenken dan een normale tiener (dat het niet iets is wat je zomaar weggeeft) dus in die zin heeft het MIJ juist geholpen betere keuzes maken. Ik WEET wat het met je leven kan doen dus geen kwaad om wat extra uit te kijken, mijn moeder is ook altijd heel duidelijk geweest dat misbruik en seks twee heel verschillende dingen zijn, het ene gebeurd met een slecht hart en de andere uit liefde voor elkaar en dan voelt het goed en is er niets verkeerds aan, ze heeft ons ook altijd gezegd om pas als je echt om iemand geeft dat je dan weet wanneer de juiste tijd is.

Mijn eerste keer was hierdoor heel mooi en niet overhaast en heb lang met die jongen gehad dat deze jongen later is veranderd (of misschien ik meer, das een ander verhaal) dat is wat anders maar nooit geen spijt van gehad dat mijn moeder me het vrij jong heeft verteld.

Ik ben alleen maar meer respect voor haar gaan hebben en geleerd dat seks iets moois kan zijn als het met liefde gebeurd. Dus het hoeft niet perse een negatief iets te zijn voor je kind.

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Poeh, wat zijn er veel meiden die deze ellende hebben meegemaakt. :(
    Ik heb zelf gelukkig nooit zo'n traumatische ervaring meegemaakt.

3. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    hmm ik zie dat 26% op anders staat maar wat is anders?
    ik heb misbruik gedaan want zo voelt t voor mij maar mssch had dat ook wel anders moeten zijn.
    ik voel het als trauma al is het al meer dan 15jr terug de harde schijf is nog steeds niet leeg en komt af en toe boven maar heeft mega veel impact op de relatie van nu/ons.
    mssch heeft mijn verhaal ook meer te maken met geestelijke mishandeling maar het was dan wel altijd op het vrouwelijke gebied, en positief de intimiteit en sex beleven als geliefden nee!
    het werd me op gedwongen om het te doen en ik was nog maar 15jr snik...
    mooie poll en de harde schijf draait weer ff over uren.

4. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    deze zin is een beauty voor mij. helaas heb ik dat niet van mijn ouders geleerd, maar zo is het wel.

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja maar dat hoeft helaas ook niet altijd te helpen. ik had bruine band karate toen ik werd verkracht:(

6. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik ben op mijn 16e gedwongen door mijn toenmalige vriend om sex te hebben, was ook nog maagd. Was erg onzeker en kon ook geen nee zeggen. Daarna was het elke keer raak. Ook moest ik vanalles bij hem doen.
    Ik kan gelukkig nu wel van de seks genieten, maar vind het soms nog wel eens lastig. Gelukkig heeft mijn man veel begrip.

Ook ben ik toen ik 9-12 jaar was door een vriendinnetje gedwongen om bepaalde lichaamsdelen aan te raken. Zij deed dit ook bij mij en dat vond ik erg vervelend.

Ook heb ik van mijn vader bepaalde iets te seksueel getinte opmerkingen gehad. Er is wel eens een vermoeden geweest dat ik als jong kind ben misbruikt door hem, maar dit is niet zeker en weet ik zelf ook niet goed. Heb sowieso geen contact meer met hem omdat het gewoon een nare man is.

Heb gelukkig in het dagelijks leven hier geen last van. Ben wel sterker geworden in het aangeven van mijn grenzen, vooral op dit gebied. Als ik niet wil en ik zeg nee, dan is het ook nee!

7. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Oh hier ook niet alleen daarom inderdaad maar ook voor hun zelfvertrouwen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.357
    36.215
    113
    Ik zelf gelukkig niet, maar mijn moeder en halfzus zijn beiden verkracht toen ze jong waren.

9. salmiakje

salmiakje Lid

11 dec 2011
    66
    0
    0
    Ik heb zelf gelukkig geen ervaringen mee. Wel een opdringerig tienervriendje in het verleden, maar die kon ik nog wel van me af "trappen". Ik wil alle dames die hier iets mee te maken gehad hebben echt sterkte wensen, want een vriendin van mij heeft hier wel ervaring mee..het was een zeer close familielid en het kan alles kapot maken.

10. Viper

Viper Lid

10 feb 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas ben ik er 1 van die misbruikt is op jeugdige leeftijd door een familielid. Ik heb 10 jaar mijn mond hierover gehouden totdat ik voorlichting kreeg op school en er een lichtje bij mij ging branden van he dat is met mij ook gebeurd. Ik dacht dat het allemaal mijn schuld was. Na een mislukte zelfmoordpoging heb ik het moeten vertellen aan mijn moeder. Om het verhaal kort te houden. Ik heb aangifte tegen hem gedaan, het is voorgekomen rn hij is toen veroordeeld tot een taakstraf en een voorwaardelijke straf. Ik heb een beroep gedaan op diverse hulpinstanties en ze hebben mij niet kunnen helpen. Ik heb het uiteindelijk zelf gedaan en het gaat al jaren goed met mij.
    Ik heb geen contact met degene, voor mij is hij dood.
    Ik heb hem een poos geleden gezien en ik vind het een triest figuur.

11. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Een taakstraf :(
    ZO belachelijk!

12. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Jeetje schik van de aantallen. Ik heb te maken gehad met sexuele intimidatie van mijn werkgever, gelukkig is hij na mijn bekend making ontslagen. Deze aantallen had ik nooit verwacht.

13. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Ik vind de straffen voor misbruik zo laag niet normaal.
    Hoelang heb je nodig om het een plekje te geven.
    De rest van je leven draag je het met je mee.

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Je kan maar een keer stemmen, wat nou als je meer hebt meegemaakt? Moet je dan de "ergste" aanklikken? Want persoonlijk vond ik het allemaal even erg.

15. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb de ergste aangeklikt
    ben zelf jaren misbruikt geweest en ook een aantal keren verkracht

straffen ?? als ze al straffen hier klacht gaan neerleggen en geseponeerd wegens gebrek aan bewijzen , er waren nogtans meerdere klachten en stond bekend bij het gerecht maar helaas

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ow erg is dat toch. Het lijkt de moeite niet eens om door de hel van aangiftes e.d. heen te gaan, er gebeurt toch niks.

Je krijgt gewoon nog een grotere straf als je een politieagent uitscheld, hoe krom is dat..

17. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Gelukkig heb ik het nooit mee hoeven maken, maar ik wil iedereen die het wel heeft meegemaakt een dikke knuffel geven.

18. peekaboo

inderdaad !!!! dit was bij de eerste verkrachting ... je denkt toch niet dat ik de rest ben gaan aangeven dan ? ze doen toch niets !! ik kan er nog steeds heeel moeilijk mee leven ! ben zo ontzettend blij met men mannetje hij heeft me laten zien en merken dat seks iets is uit liefde en dat het mooi is tussen geliefde maar heb het er soms nog heeel erg moeilijk mee huil nog bijna iedere dag als men mannetje slaapt ...

19. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Owww sorry! Ik denk dat ik het helemaal verkeerd las! Dus weggehaald.

Zo iets kan je ook moeilijk een plekje geven. Het zakt wel, veel over praten(met "veilige" mensen) en idd je zelf gewoon laten gaan, opkroppen heeft geen zin. Maar het is en blijft klote dat er geen enkele vorm van recht geschied als jij de ballen hebt om naar de politie te stappen. En ik snap dat je het dan bij een aangifte houd, je hebt alleen jezelf er maar mee lijkt het wel.

20. peekaboo

ja het is echt klote !! en het is nu 11 jaar gelden de eerste keer ! praten kan ik heel moeilijk ik klap dicht , het afschrijven lukt nu iets beter

Deel Deze Pagina