Sinds ik zwanger ben, is mijn lichaam erg aan het veranderen. Zoals bij elke vrouw. Dus ook mijn borsten. Ik ben van een klein maatje A naar ruime cup C gegaan. En dat is vooral de oudere heren op mijn werk ook opgevallen. En nu is er niks leukers om daar blijkbaar commentaar op te maken in de kantine. Ook al heb ik ontzettend duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend ben en het zelfs ronduit kwetsend vind. Ik moet niet moeilijk doen, want het is een compliment en ik reageer door de zwangerschapshormonen niet sportief. Het is niet zozeer het feit dat het geconstateerd wordt, ik ben de eerste die het zelf gemerkt heeft, maar is het zo raar dat ik dat niet wil horen van mannen die 2 x zo oud zijn als ik. Dan ze het maar denken, maar ik hoef daar niet door hun mee geconfronteerd te worden. Ik vind het gewoon ranzig om uit hun mond te horen. Ben ik nu het zeikwijf vol zwangerschapshormonen of gaat dit echt een brug te ver? Volgens mij leidinggevende bedoelen ze het niet zo en moet ik het accepteren.... Eigenlijk wil ik gewoon excuses of is dit nou zo raar? Zo wordt mijn zwangerschap er ook niet bepaald stressvrijer en leuker op... En ik word er ook ontzettend verdrietig van.
Ik vind het ontzettend lomp gedrag en echt niet kunnen. Ik heb helaas geen kant en klare tip voor je. Een en ander ligt ook wel erg aan hoe de groep is samengesteld. Je kan kijken of het werkt om de leider van de groep een beetje voor schut te zetten, maar dan moet je wel weten wie je moet aanpakken. Succes, lijkt me echt rot.
Nouja, het valt misschien dan wel op maar dan hoeft geen oude viezerik er een opmerking over te maken! Ik ben zelf erg "brutaal" dus ik zou er meteen iets van zeggen, maar kan me voorstellen dat niet iedereen zo is aangelegd... Ik vind het iig niet kunnen, vieze oude mannetjes, bah!!!
Ik vind het ook "puberaal" gedrag van die mannen hoor! En inderdaad IEUW om dat van hun te moeten horen! Ik zou nog 1x duidelijk maken dat je er niet gediend van bent en dat je het nu wel weet!! Fijn dat je leidiggevende achter je staat,zou ik ook wat van zeggen hoor...je hoeft dit niet te pikken!
Het is gewoon ronduit onbeschoft gedrag van die mannen! Lekker vrouwonvriendelijk, zelfs als je er iets van zegt stopt het niet? Ik zou zoals aangegeven of een grote mond opzetten of het hogerop zoeken, zijn ze nou helemaal zeg...... En die leidinggevende? pff, ze bedoelen het niet zo, nou en? jij voelt het toch wel zo, aanspreken die mannen!
Tja... erg vervelend dat je zulke operkingen naar je hoofd moet krijgen.. Je zou er idd werk van kunnen maken. Heb je al geprobeerd om het te negeren? Mannen vinden het vaak leuk als je er op in gaat, en dus een reden om lekker door te gaan. Zulke kleuters zijn het! Dus misschien als je er niet meer op reageert, is de lol er voor hun ook wel af.. Persoonlijk zou ik er zelf om lachen en ze met iets terugpakken... maar ja zo ben ik.. Succes er mee hoor. Je moet wel lekker genieten van je zwangerschap en dit niet laten verpesten door een paar van die zielige figuren die waarschijnlijk elke avond met een lelijk wijf op de bank zitten!
Hier ook al wat opmerkingen over mijn vollere cup gehad! Ik kan er zelf wel om lachen, het kwam bij mij ook niet echt seksistisch over, meer ALS platte mannen opmerking. Wat het belangrijkst is, is dat jij je er niet prettig bij voelt en ondanks aangeven ze toch doorgaan. Jou leidinggevende vind ik in deze erg zwak! Dus righting de vertrouwenspersoon denk ik dan...
Tja, als het niet onder seksuele intimidatie valt, dan valt het zeker onder pesten en dat is al erg genoeg. Inderdaad naar een vertrouwenspersoon, en dan kan je manager mooi op cursus worden gestuurd, want blijkbaar heeft hij dat nodig .
Ik vind het echt niet kunnen! Ook niet dat jou leidinggevende zo reageerde... Ik zou de "mannen" duidelijk maken dat je er niet van gediend ben en anders verdere stappen ondernemen....
Tja, het gaat er niet eens om of de mensen in dit topic vinden of dit wel of niet kan. Als jij dit niet vindt kunnen dan zijn ze te ver gegaan en is het tijd voor actie. Een eerste stap is om het met de boosdoeners zelf te bespreken. Heeft dat geen effect, dan naar de direct leidinggevende. Helpt dit ook niet, dan maar hogerop. Hier in Canada hoeft men trouwens niet te proberen dergelijke opmerkingen te maken. Hier is een algemene seksuele intimidatie clausule van kracht waar iedereen zich aan moet houden. Seksueel getinte opmerkingen horen hier niet op de werkvloer. Klinkt misschien een beetje erg strikt, maar ik vind het wel lekker rustig zo.
Tsja ik zou er niet zo mee zitten en ermee pronken en de mannen lik op stuk geven... maar ik ben ook niet vies van sexpraat op het werk met mijn mannelijke collega's... En die zijn ook allemaal 50-62 Maar als jij er last van hebt, dan moet daar wel iets aan gedaan worden en ook je leidinggevende hoort dan ook niet zo te reageren. Is er geen baas boven je leidinggevende waar je naartoe kunt? Ook zou ik eerst proberen om de grappen over je heen te laten komen en ze voor "het zicht" te accepteren, er om te lachen en mee te praten. Ook al heb je er misschien een beetje moeite mee... hoe meer jij er last van die opmerkingen hebt, hoe leuker de mannen het ook vinden denk ik!
Lastig zeg, óf ik zou het proberen te negeren/ zien als een compliment. Of er echt werk van maken. Ligt er net aan hoeveel last je ervan hebt...?
Vreselijk die opmerkingen van mannen. Soms denken ze echt niet na bij wat ze zeggen. Ik zou er zelf niet te erg mee zitten, maar wel gelijk een weer woord klaar hebben. Iets in de trant van: Kijk er maar naar, want zulke zul je nooit krijgen/hebben op jou leeftijd
Sowieso bespreken met vertrouwenspersoon, dit kan echt niet! Misschien de grootste mond een op een eens uit proberen te leggen hoe jij je voelt bij dit soort opmerkingen, dat het je onzeker maakt bijvoorbeeld. Als dat niet helpt, nogmaals aankaarten bij je leidinggevende en als dat niet goed gaat, verslag maken van het gesprek, dat ter controle naar diegene sturen met de mededeling dat het binnen een week naar HR/vertrouwenspersoon gaat, met of zonder aanvullingen. Als leidinggevende mag je dit niet tolereren, dat is gewoon onacceptabel. Heb ooit een borstverkleining gehad, heb daarvoor jaren dit soort opmerkingen moeten horen en dat is echt niet leuk. Dus ik begrijp hoe je je voelt, is niet leuk.
Heeft in mijn optiek niet echt met de leeftijd van de betreffende collega's te maken. Het lijkt me uberhaupt ongewenst gedrag.. maakt toch niet uit of iemand van 30 of iemand van 50 zulke dingen zegt? Zulke dingen zeg je niet, zeker niet wanneer jij duidelijk gemaakt hebt dat je hier niet van gediend bent.
Als jij je er niet prettig bij voelt is het dus niet gepast. Aangezien je leidinggevende een slappe *** lijkt te zijn naar een hogere leidinggevende stappen die je wel kan helpen. Jij gaat toch ook geen opmerkingen maken over wat ze in hun broek hebben?