lawaai tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door pookie66, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ik zit met een dilemma.
    Omdat ik ergens had gelezen dat lawaai schadelijk kon zijn tijdens de zwangerschap heb ik hiernaar gevraagd bij mijn verloskundige.
    Hierop heb ik van haar links gekregen naar diverse sites en het advies meer dan 80dB gedurende langere tijd te vermijden.

Nu werk ik slechts enkele dagen per week gedurende periodes van 30 minuten tot 1 uur ( 4 x per dag) in een behoorlijk industriële omgeving met een geschat geluidsniveau van ca 90-100dB.

Aan de ene kant ben ik nu dus bang schade aan te richten bij mijn ongeboren kind maar ik wil ook niet de zeikstraal zijn op het werk door deze werkzaamheden te weigeren en dus andere collega's hiervoor op te laten draaien.
    Daarnaast is er nog een andere zwangere op de afdeling die ook regelmatig in de herrie werkt en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat zij hier een probleem van gaat maken. Work first is haar motto.........

maar wat moet ik nu???????????

2. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Voor jezelf en je baby kiezen! Overleg of er misschien een andere mogelijkheid is om dit op te lossen...

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @pookie, ik heb hetzelfde en heb bij mij op het werk gevraagd naar de RI&E voor zwangeren. Daar stond in dat het voor mij veilig was om te werken in de omgeving, ondanks dat er soms veel lawaai is waarbij gehoorbescherming nodig is.

Tussen 80dBA en 85dBA moet de werkgever geluidsbescherming bieden, daarboven moet er geluidsbescherming zijn. Echter, je kindje heeft in je buik ook wel wat bescherming qua geluidsniveau hoor!

Als ik de hele dag in zo'n omgeving moest werken mocht het niet, maar incidenteel was het geen probleem, en dan gaat het boven de 87 dBA. Dus gewoon aan je arbo dienst navragen wat je RI&E zegt.

Deel Deze Pagina