Hallo allemaal! Ik zit met een dilemma! Ik ben zwanger en ga vrijdag naar de huisarts, daar kom ik te weten op hoeveel weken ik nu werkelijk zit. Volgens mijn eigen planning zou ik met kerst 12 weken zijn en 31-12-2012 verloopt mijn contract en zal ik voor vast worden aangenomen, of juist niet! Wat kan ik nu het beste doen? Toch al vertellen? Of wachten tot ik mijn vaste contract krijg en erna pas vertellen? En hoe en wanneer hebben jullie dit verteld? Groetjes!!!!!
Ik zou het gewoon nog even voor je houden. je weet nooit wat er gebeurd en je bent het niet eens verplicht. Zeker in deze tijd bazen gooien je er ook net zo makkelijk uit hoor. Ik zou gewoon aan jezelf denken. gefeliciteerd met de zwangerschap
Ik zou zeker wachten totdat je duidelijkheid hebt over je contract dwz totdat je het getekend hebt! Met 13 weken ziet vast nog niemand het (beetje ruime kleren aan en wat kerstkilo's erbij ). Maar je wilt niet weten hoe vaak contracten ineens niet verlengd eorden als vrouwen zwanger zijn!!! Ik zou wijselijk mijn mond houden tot je het contract hebt getekend!
Oja bij de eerste met 12 weken verteld ik mocht gewoon blijven en kreeg weer een jaar contract. met de 2de al bij 6 weken verteld en toen werd ik 1 week voor me verlof eruit gegooit omdat ik een vaste aanstelling moest krijgen.
gewoon je mond houden...en erna een gesprek aanvragen. Hier ook gedaan, voor 1 contract verlenging...helaas werd jaar erna mijn contract niet verlengd.......reden...heeel dom iets...maar ja hierna moesten ze vast contract geven. Dus als je kan, denk aan jezelf!!
Even nog ter toevoeging: het wordt nu een vast contract dus dan zou ik zeker mijn mond houden! Kijk maar eens hoe slecht het gaat met banen en vooral als je eruit gegooid zou worden vind je tegenwoordig echt bijna niks meer als je zwanger bent (ook niet als je t niet bent trouwens...)! Vast contract is zoveel waard in deze tijd! Zoals iedereen al zegt: Denk aan jezelf!
Ik zat in dezelfde situatie en heb er toen voor gekozen mijn mond te houden. Dat voelde niet oké op dat moment maar ik moest echt voor mezelf kiezen. Ik heb het een week na ondertekening van mijn vaste contract vertelt aan mijn werkgever.
Oke! Mijn gevoel wordt dus door jullie allemaal bevestigd! Dan zeg ik idd liever nog niks en hopen dat ik mijn vaste contract krijg en later vertellen dan kan ik t natuurlijk ook gewoon gooien op de 12 weken he dat t nog altyd mis had kunnen gaan! (Hoop natuurlijk dat alles goed gaat!!! Maar hoe waren de reacties van jullie werkgever toen jullie t vertelden NA jullie contractverlenging? Wel positief? Of ongemakkelijk??
Ik heb zelf nooit enige opmerking hierover gekregen, ook nooit het gevoel gehad dat dit mijn werkgever dwars zat ofzo! Het heeft iig helemaal niet ongemakkelijk gevoeld en de sfeer is onveranderd.
Absoluut erna!! Je weet het maar nooit... ze kunnen je er zo uitgooien in deze tijd en dan zit je... hopelijk krijg je een vast contract
Hier pas zwanger geraakt na vaste aanstelling, paar maandjes later, door de werkgever werd er wel even opgetrokken wenkbrauwen gereageerd zeg maar, maar heb er geen nare reacties over gekregen. Iedereen is heel enthousiast en meelevend!
Ik heb het bij mijn 2e verteld een paar dagen nadat mondeling toe is gezegd dat ik een nieuw jaarcontract zou krijgen. Twee dagen later werd ik bij de baas binnen geroepen..... Of ik niet liever een vaste aanstelling wilde! Het kan dus wel! Maarrrr.... Ik zou je zonder meer aanraden om het nog niet te vertellen. Ik neem aan dat je binnen een week of wat bevestiging krijgt dat je contract verlengd wordt (en zo niet, er achteraan, het is niet meer dan normaal dat dat zeker een maand vantevoren vastligt!). En dan zou ik het fijn in januari een keer gaan vertellen.
Ik werk in de zorg, dus ik moet eerst wachten tot de aanbestedingen vd gemeente binnen zijn.. En dat zou ergens in de komende 2 weken moeten zijn. Dus ik hoop het er maar op! Ik denk dat ik helemaal wacht met vertellen tot ik daadwerkelijk mijn handtekening heb gezet..u never know, toch?
Zou ook kiezen voor mezelf en lekker m'n mond houden. Nieuwe baan ligt niet voor het oprapen en als zwangere kan je het helemaal shaken weet ik uit ervaring..
Werd gisteren gebeld voor een gesprek volgende week vrijdag! Heb een half uur later terug gebeld of het niet eerder kon omdat ik er niet van kan slapen, dus heb ik nu komende maandag gesprek om 12.45. Ik ben zo bang dat ik eruit moet wegens bezuinigingen, alhoewel 3 weken geleden een collega alsnog een vast contract heeft gekregen..maarja, je weet maar nooit. Ik heb echt stress.. ik zie mezelf al zitten..zonder werk en zwanger.....
je kan helaas niet anders doen dan afwachten, en als je mag blijven en een contract krijgt voor onbepaalde tijd, zou ik wachten met vertellen tot je je nieuwe contract in huis hebt. succes hoor vrijdag