sexverbod

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door julia6, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ok.... dat is wat ik vanmorgen meegedeeld kreeg tijdens een FM in het ziekenhuis. Score was 2 van 17mm en 1 van 13mm. Uiteraard weet niemand wat die van 13mm gaat doen, doet die mee deze ronde of niet. Een tweeling is meer dan welkom, maar de (kleine?) kans op een drieling vind ik best heftig.
    Wie heeft ervaring? Wat hebben jullie in deze situatie gedaan?

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    jep, heb ervaring....haha...

in december 2009 op cd15 1 eitje van ruim 20 mm, moest op cd16 terug voor een samenlevingstest...
    fert arts keek eerst even of eitje gesprongen was.....nou en toen zaten daar nog 3 eitjes van 25 MM aan de andere kant....
    meteen een samenlevingsverbod opgelegd gekregen, maar heb me er niet aan gehouden. en ik bleek die maand ook nog eens zwanger van een 2 ling, helaas jan 2010 een MK.

als het 6-8 of meer eitjes waren zou ik me misschien een keer bedenken, maar als ik hoor dat jij er 3 hebt....ik zou ervoor gaan....
    bij ons in het ziekenhuis laten ze je gewoon doorgaan met IUI of zelf klussen als je max 3 eitjes hebt!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis doen ze nog IUI als je drie follikels hebt. Aangezien die ene bij jou nog maar 13 mm is en waarschijnlijk niet gaat meedoen, zou ik gewoon klussen. De grootste twee springen waarschijnlijk eerder dan de kleinste rijp is. De kans op een meerling is niet zo heel erg groot. Succes!

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Luukse, wat erg dat het toen op een miskraam is uitgelopen zeg. Hopelijk is het snel weer raak. En vreemd eigenlijk dat ieder ziekenhuis zo zijn eigen protocol heeft. Zal wel normaal zijn maar brengt wel verwarring.

@Jippie, ik gok eigenlijk ook dat die van 13mm niet meedoet, maar ja, you never know...

5. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    Ik zeg klussen! Is gewoon volgens protocol van mijn ziekenhuis: twee eitjes >15mm= OK!

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Mijn man is het helemaal met je eens!! :D

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Heb er ook ervaring mee :). Had 3 prachtige eitjes en heb gewoon geklust :).

Manlief zijn zaad is prima, maar toch niet zwanger. Althans wel een lichte vage posi test en daarna heftig ongesteld.

Ik zou je gevoel volgen meis, maar ik zou klussen! Volgens mij heb je ook extra kans ;)

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Met twee follikels zou ik het wel proberen.
    Bij IVF plaatsen ze ook eventueel 2 terug (vers of cryo).
    Twee zou voor mij wel echt de max. zijn.
    Elmo

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Niemand die weet wat die derde van 13mm gaat doen. Heb op verzoek morgen nog een FM, kijken hoe het er dan voorstaat, maar ik denk dat ik wel besloten heb... :p

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, ik had niet goed gelezen, had direct twee zien staan...hahaha
    Met drie zou je het nog kunnen gokken.

5 stuks, zoals bij het andere topic zou ik echt te riskant vinden. 2 goeie 1 wat kleinere vind ik veel minder risicovol.

11. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ja, dat denk ik ook Elmo en stiekem hoop ik maar dat die kleine derde niet 'meedoet' en klein is gebleven. Even morgenochtend afwachten..

12. adi

adi Niet meer actief

hahahaha, ik weet niet of je mijn advies als positief of negatief gaat opvatten..

Maar dezelfde situatie gehad, bij mij wisten ze niet eens of folikkel nr.3 een eitje was of een cyste. Had twee van 16mm, en nog een vage erbij.
    Gewoon geklust: zie hieronder resultaat ;)

ps: ik zou het voor geen goud willen missen, maar de kans op mijn resultat is echt heeeel klein. Mijn gynecoloog bood zelfs haar excusses aan ons omdat ze ons geen sexverbod heeft opgelegd toen. Maar wij waren dolgelukkig :))

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat is precies waarom 2 a 3 voor mij echt de max zou zijn.

*had me al afgevraagd hoe jij aan een drieling kwam :D*

14. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    @Adi, geweldig! Haha... zo'n reactie had ik niet verwacht! Nog gefeliciteerd! Wat zal ik doen, positief of negatief opvatten, haha... als ik naar je banner kijk, dan kan je zoiets moois toch eigenlijk niet negatief opvatten? Hoewel, *even met mijn hersens denken ipv met het hart* er natuurlijk wel meer risico's aan verbonden zitten.
    Gaat het goed met jullie 3ling?

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Julia,
    Na 2 kids een 3-ling erbij is wel anders dan 1x een 3-ling (denk ik).

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik heb overigens 2 cyclussen geleden 3 prachtige eitjes gehad :). Gewoon geklust, wel vaag licht posi maar helaas giga ongi geworden.

Het hoeft dus niet te betekenen dat het raak zal zijn, maar ik zei het als meer kans :D. Maar het is inderdaad wel even een overweging die je moet nemen, want je hebt er al 2 toch?

17. adi

adi Niet meer actief

Met onze kids gaat het hartstikke goed. En aan de zwangerschap zitten er meer risico's aan verbonden, maar niet veel meer dan bij een tweeling-zwangerschap. Het wordt voornamelijk behoorlijk opgeblazen vind ik.
    Ik ben zo vroeg bevallen omdat mijn baarmoedermond met 24 weken al bijna verstreken was. Maar dat had ook met één kindje kunnen gebeuren.

Maar ik vond je verhaal zoo herkenbaar daarom heb ik geregaeerd. Als iemand toen zo bij mij had gereageerd zou ik gewoon klussen. Ik had namelijk nooit geloofd dat ze alle drie bevrucht zouden worden. Ik had meer kans gehad om een Staatsloterij te winnen ;)

Maar nu ga je denk ik zelf dat sexverbod opleggen...

ps: met 2 kids is het inderdaad een hele happening een drieling erbij. Ik ken wel 2 vrouwen die al 3 kinderen hadden en toen een drieling kregen. Een van die vrouwen gebruikt voor haar drieling ook nog 'ns katoenen-luiers die ze elke dag zelf wast. Het is maar wat je zelf te veel vindt.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Natuurlijk...alles kan!
    Daarom is het ook altijd zo'n lastig iets. Eigenlijk zou je arts moeten beslissen, toch?
    Als ik over 2 jaar voor deze keus zou staan zou ik het risico niet willen nemen (van 3 goede fliekels, twee denk ik wel), puur en alleen niet vanwegen mijn twee jongens.
    Die hebben er ook direct heel veel mee te maken.

Maargoed, ik sta niet voor de keus, iedereen is anders.

19. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Inderdaad, er lopen er hier al twee rond. De droom om er 4 te mogen hebben is wel erg groot, maar 5 is dan ineens toch anders. Ik denk dat ik daarom ook twijfels heb.

20. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Dit verhaal neemt uiteindelijk toch nog een iets andere wending, waardoor weer twijfels. Vanmorgen nog een FM gehad, gisteren waren het er 2 van 17mm en 1 van 13mm. Vandaag echter 3 van 15mm, ze was vrij zeker van haar zaak. Het lijkt er volgens haar op dat ze dus alledrie vrolijk doorgroeien en dat de FM van gisteren niet helemaal goed is uitgevoerd (vandaar dat er 2 gisteren groter leken)... hmm..... als ik naar mijn hart luister dan lijkt het me duidelijk, maar ja.. wat is wijsheid?!

Deel Deze Pagina