Goede huidverzorging?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama1978, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sinds ik zwanger ben zit ik echt onder de puistjes. Gek word ik ervan. Nou moet ik zeggen dat ik niet heel erg netjes ben met mijn gezicht, normaal maak ik bijna nooit schoon en als ik het doe heb ik spul van nivea. Maar nu wil ik dus mijn leven beteren. Ik heb me voorgenomen elke ochtend en avond netjes schoon te gaan maken. En nou heb ik in mijn hoofd om daar het 3 stappenplan van Clinique voor te gaan gebruiken, onder het mom van: dan doen we het meteen goed.
    Maar ik ben wel eens benieuwd wat jullie gebruiken en wat het beste bevalt. Ben benieuwd!!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou je eens laten voorlichten bij een drogisterij. Niet iedere huid is hetzelfde en als je weet wat je moet hebben kun je ook de goedkopere versies nemen. De huismerken doen vaak niet onder voor de dure merken en je merkt het wel in je portemonnaie! Ik ben bijvorbeeld echt een fan van de Etosproducten. Vind ze erg prettig en ruiken lekker fris. Iedere ochtend en/of avond een reinigingslotion en tonicje en een goede nacht en dagcreme. 1 of 2 keer per week een lekker maskertje en je gezichtje is weer fris en fruitig.

Nog even een kanttekening; door je veranderende hormoonhuishoudig kan het zomaar zijn dat producten niks helpen tegen de puistjes. Toen ik zwanger was zag ik er rond de 13/14 weken zwangerschap uit als een grindtegel en een week later was het weg en is het niet meer teruggekomen ;)

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik zweer echt bij de producten van nutrimetics. Je kunt alleen verkrijgen bij een adviseuse maar dan weet je wel zeker dat je de goede lijn hebt. de producten zijn in aan schaf niet heel goedkoop maar je doet er wel lang mee. Bijvoorbeeld de reiniger kost 20 euro maar daar doe je minstens een half jaar mee.

4. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

tip van moi ;),,

ik heb altijd veel last gehad van puistjes tot late leeftijd..ga naar de eco schop en of de tuinen en haal daar producten zonder rare toevoeging die chemisch zijn, de gene die yes to carrots heet is echt waar superrrrr ( bij de tuien en etos kan je die krijgen ). ik was binnen 1 maand van puistjes en vlekjes af.

en nee het is niet duurder dan de normale producte ( nivea, , dove enz enz ) uit de etos of kruitvat maar juist goedkoper.

maar die kan ik echt adviseren om te proberen en dan ook echt 4 a 5 weken vol houden en dan zie je groot verschil.

nog een tip doe de crème in de hand, even wrijven en dan op je gezicht smeren niet zoals meeste mensen doen, paar kwakken op het gezicht en wrijven maar. Met die de hand methode masseer je lekker je huid en trekt het beter in.

1 keer per week een maskertje. en zoals je al zegt twee keer per dag je gezicht mild reinigingen..

p.s drink lekker veel water en eet genoeg fruit dat doet ook wonderen voor je huid.

succes het gaat vast lukken

5. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    oh wat vervelend, ik had het ook..ik d8..hallo tweede puberteit..maar na 4 maanden was het wel over, heb toen wel van alles geprobeerd en was wel trouw met het schoonmaken van mn gezicht maar troost je :) mn gezicht ontplofte zowat t zijn gewoon je hormonen :)
    idd veel drinken en wb clinique is vrij agressief voor je huid omdat er alc. in zit, bijv shisheido is wat milder (als we het over merken hebben).
    Nivea en etos schijnen erg goed te zijn. (zegt de nivea verslaafde :p)

6. Female

Female Niet meer actief

Ik deed voorheen ook nauwelijks wat aan mijn huid maar had me voorgenomen het wel te gaan doen, mijn huid is nu nog jong maar ik wil er op mn 50e niet als een verlepte vaatdoek bijlopen.

Sindskort heb ik dus een paar zalige producten van Dove aangeschaft; 2 x per dag maak ik mijn gezicht schoon, gebruik daarna een tonic en dan dag/ nachtcreme.

Het voelt echt als een luxe :) En heb ook het idee dat mijn huid zachter en gladder is

7. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Super vervelend, pukkeltjes!! :x
    Ik had ze sowieso altijd al... maar sinds ik zwanger ben, zijn ze weer een tikkeltje erger geworden.. en daar erger ik me behoorlijk aan.
    Maar ik heb periodes, soms heb ik er haast geen (op mee-eters en talgbultjes na) en net zoals nu, zit ik er weer helemaal onder...
    Het lijkt soms ook dat ze erger worden als ik veel stress heb, en ik ben ook iemand die er moeilijk vanaf kan blijven, normaal niet altijd moeite mee, maar als ik gestresst ben ga ik er ook aan peuteren om het maar zo te zeggen.. en dan geneest het natuurlijk nooit.

Máár het allervreemst is nog, dat ik beter helemaal geen cremé en maskers erop kan doen, want het lijkt net alsof ze daar alleen maar erger van worden. Soms kan dat, dat zeggen ze ook wel dat ze in het begin erger worden en daarna afzakken, dus heb het al een paar keer geprobeerd met verschillende producten, maar na 3 maanden werden ze nog niet minder, eerder erger!
    Ik maak mijn gezicht wel schoon, 's avonds met een speciale lotion van Loréal, is heel fijn en het droogt ze echt uit. En als ik onder de douche sta, maak in een washandje helemaal nat en wrijf daar ook nog eventjes mee over mijn gezicht.

Het beste kun je je even laten voorlichten bij een (goede) drogisterij, wat hun jou aanraden voor jouw huidtype!
    Verder gezond eten, en veel drinken wat zuiverd.. :D
    succes, en hoop dat ze snel minder worden.

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja, vervelend he die rotpuistjes?

Ik had voor mijn zwangerschap al last van die stomme dingen, echt een vervelende "T-zone" heb ik. Zelf gebruik ik Olaz. Ik heb de peeling, die gebruikte ik ook al voor mijn zwangerschap en nu kan ik zeker niet zonder. Maar het beste is wel om te kijken naar wat voor huid je hebt en je verzorging daar op af te stemmen.

Ik heb overigens ook het 3 stappen plan gebruikt van Clinique. Is me op zich wel goed bevallen, maar ja je bent wel even bezig! Op zich ook niet slecht natuurlijk!

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ieh, hier ook!

Zarqa is the magic word bij mij.

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vind produkten van Zarqa HEEL fijn. Ik had eerst ook best veel pukkels, na 16 weken niet meer zo erg maar toen ben ik ook die creme gaan gebruiken. Etos verkoopt het, maar niet alle filialen hebben het. Ze hebben het ook bij natuurwinkels volgens mij, je kan op hun site verkooppunten opzoeken. Parfum, allergenen en dierproefvrij.

Ik reinig altijd met de doekjes van Etos voor gevoelige huid.

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Haiii...

Tijdens mijn zwangerschap heb ik juist geen last gehad van puistjes.
    Nu, na mijn zwangerschap, heb ik zo nu en dan weer een puistje.

Ik heb ooit weleens die Clinique gebruikt, maar vind dat zoooooo vettig aanvoelen. Mijn huid werd er ook sneller vet van. Bah, nee niks voor mij.

Ik gebruik nu gewoon het eigen merk creme van Etos. Ik heb gemerkt dat die dure troep echt niet beter is!

Ow ja, wat ik wel een goede creme vind tegen onzuiverheden is Vichy Normaderm!
    Maar die hydrateert weer niet zo lekker. Ik moest er heel wat van opsmeren s'ochtends voordat het lekker aanvoelde. En dat is heeeeeel lastig als je s'morgens een droge huid hebt en s'avonds een vette :D

12. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    hier zelf in de pubertijd geen last gehad van puistjes maar nu pfff praat me er niet van ook 3 stappen plan gebruikt werd er alleen maar erger van maar dat hoorde erbij zei de verkoopster net of je daar op zit te wachten niet dus.
    heb nu van lacome maar vind het ook niet super hoop dat het na de bevalling weer verdwijnt

13. lvdm

lvdm Niet meer actief

Zarqa!! Dat werkt echt heel goed. Ik heb nu de producten van young skin van zarqa. Ik heb namelijk èn vaak last van puistjes èn een gevoelige huid.

's Avonds maak ik mijn gezicht heel makkelijk en snel schoon met een wattenschijfje en de tonic, 's morgens onder de douche gebruik ik de cleansing wash. Je huid is daarna echt heerlijk zacht. De creme is ook lekker, trekt goed in en is niet vettig. Ik begin nu (na ongeveer 3 weken) zelfs te zien dat littekentjes ook minder zichtbaar worden en dat mijn poriën fijner worden.

Ook nog een aanrader: het black mud mask van zarqa. Je ziet gewoon dat je huid mooier is erna.

Hahaha ik lijk wel een wandelende reclame, maar ik ben zo blij dat ik dit spul ontdekt heb. Het is niet eens zo duur ook. Ik ben erop gekomen omdat ik zarqa producten voor mijn dochtertje had gekocht ivm gevoelig huidje en dat zijn ook zulke fijne producten. Dus toen ben ik het zelf ook maar gaan proberen.

14. bellybuttonblue

3 okt 2009
    36
    0
    0
    Rechtenstudente, mama
    Gld, NL
    Wat ik deed toen ik zwanger was, en nog steeds doe, is mijn gezicht niet meer vervuilen met onnatuurlijke producten waar allerlei troep aan toegevoegd is. De meeste "verzorgende" crèmes drogen je huid uit omdat het hoofdingrediënt toch vaak het wondermiddeltje "aqua" -oftewel water- is, hetgeen je huid uitdroogt.

's Avonds netjes reinigen is echter een must. Dit is hoe ik het doe, en geloof me, ik heb een heerlijk zacht stralend velletje sinds ik het doe:
    's Ochtends wassen met warm/lauw water en olijfzeep. Kun je kopen bij de natuurwinkel of soms ook Turkse/Griekse winkel.
    Daarna insmeren met olijfolie, tegen uitdroging en veroudering. Niet te veel, je huid moet niet glanzen. Gewoon een paar druppeltjes. Het is ook -wederom, mits je niet teveel gebruikt- een prima basis voor foundation.
    's Avonds maak ik mijn hele gezicht schoon met watjes en, jawel, wederom olijfolie. Nu wel flink wat gebruiken - het trekt toch in, 's nachts.

Ik hoop dat je iets aan deze natuurtips hebt ;)
    Natuurlijk, het ruikt niet zo heerlijk als al die dure weldadige crèmetjes, maar het werkt -voor mij- 10x zo goed!

Deel Deze Pagina