Dit is precies juist wat je zegt. Er zijn echt twee kampen ontstaan. Ik heb er gelukkig in het dagelijks leven geen last van maar sommige mensen wel. Waardoor ze heftig reageren. Wat het niet goed praat maar het is wel een reactie die je vaak ziet als mensen gefrustreerd en boos zijn. Start een (zwarte) pieten discussie en het gaat er ook niet zachtaardig aan toe. Ik wil het niet vergelijken want corona is natuurlijk voor veel mensen al heel lang een veel besproken onderwerp wat je dagelijks leven beïnvloed. Maar het is dus wel een onderwerp waarbij niet iedereen helaas rustig en respectvol kan reageren.
Ik blijf zowel op het forum als in het echte leven ver weg van dat hele k*t corona onderwerp. Er is nog geen enkel online of offline gesprek leuker op geworden. Te veel mensen vinden hun eigen mening over het onderwerp de waarheid en voelen zich een of andere boodschapper van god die deze waarheid moet verspreiden. Zolang corona gewoon lekker in het corona deel blijft zou de rest van het forum er geen last van moeten hebben. En ik mag hopen dat mensen dan toch nog dat kleine beetje respect kunnen opbrengen om zich hier ook aan te houden.
Ik spreek nu vanuit mezelf, maar ik denk dat het voor meerdere ook zo is: in het eerste niet vaccineren topic ontstond al snel een best heftige discussie. Waarin vanuit beide kanten dingen werden gezegd die niet oke waren. Er was toen al meerdere keren gevraagd of degene die echt fel pro vaccineren zijn soms hun opmerkingen en verwijten voor zich wilde houden, omdat er maar 1 niet vaccineren topic was en meerdere pro vaccinatie of twijfel topics. En veel die niet laten vaccineren voelde zich alsof ze in de andere topics niet vrijuit hun mening konden geven. Vandaar het niet vaccineren topic. Er is toen een tweede topic geopend. Daar gaat het er zeker wel gemoedelijker aan toe dan in het eerste topic omdat daar nu echt voornamelijk niet-vaccineerders mee schrijven. Ik weet van mezelf dat ik me behoorlijk kan ergeren aan bepaalde standpunten en/of redenen die sommige noemen voor het wel vaccineren. Vandaar dat ik wegblijf uit de pro vaccineren topics. Want iedereen moet het voor zichzelf beslissen. Het zou denk ik echt een hele hoop schelen als de twee 'kampen' zich qua vaccineren minder met elkaar bezig houden. Dus als echte pro vaccineren niet in het niet vaccineren topic lezen en anderom ook niet. Want het is wel gebleken dat dat vaak gewoon niet goed gaat. Denk dat je vooral als je je echt heel erg ergert aan de standpunten van het 'andere kamp' niet in die topics moet komen. Vooral voor je eigen gemoedsrust. Het is jammer dat dat dan op die manier moet, maar het is wel gebleken dat het anders vaak uit de hand loopt. Verder vind ik sfeer op het forum wel fijn. Ik lees weleens op andere forums en als je soms ziet hoe het er daar aan toe gaat
Ik denk dat dé key is; elkaar met respect blijven behandelen, ongeacht wat je mening is. En dát is nu wat ik mis in alle topics. Dan worden het weer wappies genoemd, dan hebben de vaxxers het vaccin in hun ogen gespoten, niet echt heel aardig! En denk dat die verwoordingen mensen (blijven) triggeren om toch te reageren (en terecht!)
Wij hebben het corona gedeelte juist aangemaakt omdat er best veel mensen zijn die geen behoefte hebben om constant geconfronteerd te worden met alles rondom het virus. Mochten er topics/ discussies in andere subfora staan kunnen jullie deze aan ons doorgeven. Wij kijken er dan naar. @LisbethSalander Ik snap wat je bedoelt met de 2 kampen. Dat merk ik zelf ook in het echte leven. Het blijft dan ook belangrijk om te allen tijde respectvol te blijven reageren. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar dit kan je op een nette manier uiten. Dit gebeurt niet altijd, jammer want jij en andere forumleden vinden dit niet prettig. Zie jij dat het uit de hand gaat lopen, geef het dan door. Ook dan gaan we er naar kijken en zullen zonodig ingrijpen.
@Beheer: Even een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik heb ooit begrepen dat er meerdere personen achter het beheerdersaccount zitten. Klopt dat? En hebben jullie (of een aantal van jullie) daarnaast ook een account als gewoon lid waaronder jullie meeschrijven? Waarbij je verder geen namen hoeft te noemen hoor. Ik ben alleen benieuwd of jullie vooral (delen van) topics meekrijgen als er iets gemeld wordt. Of dat jullie ook zelf actief meelezen / meekletsen. En dus ook de sfeer proeven.
Ik bedoelde het inderdaad algemeen. Vooral in reactie op mensen die daar duidelijk nog wel naar toe gingen.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat waren enkel de eerste pagina's, vol van frustratie na al dat gedoe en de discussies. Denk ik ? Laatste dagen ben ik dat niet meer tegengekomen.
Dat was volgens mij idd vooral de eerste dagen na al dat gedoe. Ben het de laatste dagen ook niet meer tegengekomen.
Voorop gesteld dat ik het erg vervelend vind dat leden worden weggepest; Ik hoop wel dat je je realiseert dat Elizah wel iemand is die steeds weggaat en terugkomt. Dat is hiervoor namelijk ook zeker al 3x gebeurd. Leden die dat doen gaan vaak nav een kleine discussie al weg.
Als ik even voor mijzelf spreek: ik heb hier ook al maanden niet meer gereageerd. Ik lees nog wel mee, maar ik mis de puf om overal op te reageren, al zijn het gewone alledaagse onderwerpen. Twee keer thuisonderwijs, het hele coronagebeuren met lockdown in en uit, spanning of je kind wel naar school kan als ie 's ochtends loopt te niezen, drukte op het werk omdat sommigen gevloerd zijn door corona en anderen in quarantaine moeten, het hakt er wel in. Ik mis er echt de puf voor, om dan hier nog te reageren. Misschien zijn er nog meer van die forumleden en reageren ze daarom zo weinig. Ik verbaas me echt over hoeveel energie sommigen hier nog over hebben om vaak uitgebreid overal op te reageren. Mij lukt dat in ieder geval niet! In het corona deel lees ik ook mee. Wij laten ons zeker niet vaccineren en soms heb ik de neiging om dan ook van me te laten horen en uit te leggen waarom niet, maar toch besluit ik dan om het maar niet te doen, ook niet in de club in het algemene deel. Want dan word ik gequote (schrijf je dat zo???) en dan moet ik daar weer op reageren en daar heb ik geen energie voor. Iets met moe na anderhalf jaar corona ellende... Wellicht zijn er nog wel meer bij wie het zo zit.
Ik heb niet het topic gelezen waar het kennelijk nu over gaat, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat Berte dat wel bedoelde. Maar je hebt helemaal gelijk, leden vertrekken soms nou eenmaal. (En sommigen blijven dan weer opnieuw terugkomen.)
Ik snap dat het coronagedeelte er is om in een apart gedeelte over corona te praten. Dat is ook prima. Hetgeen wat ik vervelend vind is de manier van discussiëren in die topics. En dan vooral dat men elkaar hierdoor vervelend gaat vinden. En dat juist dit gevoel doorsijpelt naar andere plaatsen in het forum. Ik zie dat mensen die normaal heel actief reageren nu alleen nog maar reageren op mensen uit hun “ kamp” en dat anderen bewust gaan wegblijven van het forum omdat de sfeer door die coronadiscussies gewoon niet meer leuk is. En dan kan corona wel in een ander gedeelte staan maar de sfeer van daar woekert door in alle topics. In het echte leven zijn er inderdaad voor en tegenstanders van de corona-aanpak. Maar ik kom echt nergens mensen tegen die met dergelijke bewoordingen en vergelijkingen hun mening geven. Sommigen zijn hier echt als dolle honden om zich heen aan het slaan. Het aangeven dat ik ( en andere leden) dan maar topics moeten melden vind ik wel erg makkelijk vanuit het beheer. Ik mag toch hopen dat jullie hier ook actief meelezen en daarop modereren. Zo niet, dan vind ik het mede jullie schuld dat dit forum op deze manier echt verpest wordt.
Dit dus. Ik vind het nogal drama gedoe. Weggaan en dan vervolgens weer terugkomen. Als je het dan allemaal zo vreselijk vindt blijf dan ook gewoon weg.
Ik zal dan wel advocaat van de duivel zijn weer maar persoonlijk vind ik het een tekortkoming van jezelf wanneer je moeite hebt met een bepaald topic en je je daarover zit op te vreten. Niemand verplicht jou om dat allemaal te lezen en als je moeite hebt met een bepaald onderwerp of mensen lees daar dan niet en reageer dan helemaal niet. Kun je dat niet dan is dat je eigen schuld en van niemand anders. En ik heb het er overigens niet over dat sommige mensen opmerkingen maken die totaal niet door de beugel kunnen. Wanneer een persoon (veel) te ver gaat in haar opmerkingen of wanneer mensen bepaalde onderwerpen, zoals corona, meenemen naar bv de lounge dan is dat de taak van het beheer om in te grijpen, doen die dat niet of niet genoeg dan zijn zij hier nalatig in en is het misschien een optie om te kijken naar meerdere moderators of iets. En stoor je je aan een opmerking kun je er altijd nog voor kiezen het te negeren. Soms gaat een bepaald onderwerp juist zolang door omdat er altijd iemand is die erop moet reageren. Negatieve aandacht is ook aandacht he, reageer dan niet op beppie die toch loopt te zeuren over corona in de lounge dan is het zo voorbij.
Nou inderdaad. Het is wat dat aangaat echt een vrouwenforum. Snel op de teentjes getrapt en dan weer drama alom. Prima dat je vertrekt maar kom dan ook niet weer steeds terug om vervolgens weer te vertrekken. Iets met aandacht.